علم و تکنولوژی

این قسمت از ویندوز 30 سال بدون تغییر مانده ، عکس

با وجود تغییرات چشمگیری که رابط کاربری ویندوز در سال های اخیر داشته، کادر محاوره ای فرمت درایو از ویندوز NT تا به امروز هیچ تغییری نکرده است.

7 فروردین 1403

آماده سازی فروشگاه بله برای خریدهای نوروزی

به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، اپلیکیشن بله همهٔ فروشگاه های تخفیف دار را در دسته ویژه عیدانه فروشگاه بله، قرار داده است تا خرید شب عید را برای مشتریان بیش از پیش آسان کند.

14 اسفند 1402

گردهمایی باستان شناسان ایران در نیمه اسفند

بیست و یکمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران در نیمه اسفندماه 1402 برگزار می گردد.

6 اسفند 1402

حذف پس زمینه عکس؛ چگونه با نرم افزار Paint این کار را انجام دهیم؟

احتمالا باورش برای بسیاری از کاربرها سخت است، اما برای حذف پس زمینه عکس از تصاویر مختلف می توان از نرم افزار Paint یا Paint 3D استفاده کرد. در این مقاله، نحوه حذف پس زمینه عکس را با این نرم افزار شرح می دهیم.

9 دی 1402

سربازی که تیر به سرش خورد اما زنده ماند!، عکس

در تاریخ نظامی، داستان هایی از انعطاف پذیری فوق العاده و پیروزی روح انسان در میان وحشت های جنگ وجود دارد. یکی از این داستان های قابل توجه، داستان جیکوب میلر است، سربازی که با جان سالم به در بردن از یک ضربه سر ویرانگر در طول نبرد، علم پزشکی را به چالش کشید.

18 آبان 1402

پرفروش ترین گوشی جهان معرفی گردید

آیفون 14 پرو مکس، پرفروش ترین گوشی در نیمه اول سال بود که منعکس کننده تغییر در عادت های خرید مصرف کننده به سمت دستگاه های مدل بالا در این بازار و فاصله گرفتن از گوشی های پایین رده و میان رده است.

8 شهریور 1402

شعر پروین بازتاب یک اندیشه متعالی است

سرویس ادبیات خبرنگاران ، مهسا مدنی: پروین اعتصامی طی سال ها تحصیل و خدمت در مدرسه آمریکایی، به زبان انگلیسی مسلط بود و همین امر سبب شده بود که آشنایی کاملی با ادبیات غرب داشته باشد و در بیان مسائل اجتماعی از درونمایه های مکتب رمانتیسم در اشعارش استفاده...

9 مرداد 1402

نخستین تصویر از گلکسی واچ 6 کلاسیک در دنیای واقعی، عکس

زومیت نوشت: ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 کلاسیک سامسونگ روی مچ هیونگ مین، که در تیم فوتبال تاتنهام هاتسپر بازی می نماید، رؤیت شده است.

24 تیر 1402

ال جی جوایز برتر مراسم iF Design Award 2023 را از آن خود کرد

ال جی الکترونیکس (LG) اعلام کرده که توانسته در مراسم iF Design Award 2023 جوایز بسیار زیادی را بدست بیاورد و همین نیز نشان دهنده تعهد ثابت این شرکت به طراحی استثنایی محصولات و تجربه کاربری است. این جوایز برجسته و چشمگیر نیز شامل جایزه iF Gold برای بهترین طراحی محصول...

26 فروردین 1402

دردسرهای تغییر نکردن ساعت ادامه دارد ، توصیه ها و پیشنهادها

تغییر نکردن ساعت رسمی کشور در نوروز سال جاری، هنوز جنجالی است و مسائل مردم در این رابطه ادامه دارد.

15 فروردین 1402

آنالیز مزایا و معایب رشته داروسازی

بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در ایران و خارج از کشور، رشته تحصیلی داروسازی را انتخاب می نمایند. بعلاوه یکی از محبوب ترین آگهی های استخدامی در بازار کار، آگهی استخدام داروساز است. اگرچه عایدی رشته داروسازی به عنوان یکی از مهم ترین دلایل برای تحصیل در...

14 فروردین 1402

گوگل برای رقابت با مایکروسافت، از ویژگی های هوش مصنوعی در سرویس های خود ازجمله جیمیل رونمایی کرد

گوگل مجموعه ای ویژگی های هوش مصنوعی زایا را برای شماری از اپ های ورک اسپیس خود شامل گوگل داکس، جیمیل، شیت و اسلاید رونمایی کرد.

24 اسفند 1401

لحظه برخورد یک شهاب سنگ به ماه

اخترشناس ژاپنی لحظه برخورد یک شهاب سنگ به ماه را ثبت نموده است. این سنگ فضایی با برخورد با ماه یک نور کوتاه، اما درخشان ایجاد کرد که تصویر آن از روی زمین ثبت شد.

22 اسفند 1401

10 نوشیدنی ضداسترس را بشناسید

نوشیدن شیر گرم در شب برای داشتن خوابی راحت یک سنت قدیمی است که برای بیشتر افراد آشناست.

3 اسفند 1401

کشف جسد پیرترین جوجه تیغی اروپایی در دانمارک!

دکتر سوفی راسموسن گفت که من بعد از فهمیدن سن این حیوان از خوشحالی اشک می ریختم؛ همکارانم به من می خندیدند اما من واقعا احساساتی شده بودم!

26 بهمن 1401

اینترنتی از میادین میوه و تره بار خرید کنید ، جزییات قیمت و نحوه تحویل

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از شروع به کار نسخه آزمایشی سامانه جورچین (خرید غیرحضوری از میادین میوه و تره بار) اطلاع داد.

23 بهمن 1401

معرفی گلکسی S23 و S23 پلاس؛ تغییرات کوچک اما معنادار!

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس بالاخره رسماً معرفی شدند و در این مطلب نگاه دقیقی به مشخصات و قیمت آن ها خواهیم داشت.

16 بهمن 1401

راهکارهای حفظ انگیزه برای یادگیری زبان

یادگیری یک زبان تازه کار ساده ایست اما به کوشش، پشتکار و زمان احتیاج دارد. چیزی که باعث می گردد بسیاری از زبان آموزان در وسط کار از ادامه یادگیری منصرف شده و آن را رها نمایند، از دست دادن انگیزه و ناامید شدن می باشد. شما باید از همان ابتدا یک هدف درست برای...

11 بهمن 1401

اینترنت موبایل 2 پله و اینترنت ثابت 3 پله سقوط کرد

بر اساس گزارش نو وبسایت اسپید تست جایگاه ایران در رده بندی جهانی سرعت اینترنت برای موبایل 2 پله و برای اینترنت ثابت 3 پله سقوط نموده است.

9 دی 1401

فیلم بیگانه: پیمان 2017 (Alien: Covenant)، فیلمی که علیرغم اینکه آشفته تان می نماید، باید ببینید!

در برخورد با فیلم هایی که چند قسمتی هستند، تماشاگران و منتقدان را می گردد به 3 قسمت تقسیم کرد:

19 آذر 1401
تعداد: (155)