حذف پس زمینه عکس؛ چگونه با نرم افزار Paint این کار را انجام دهیم؟

به گزارش وبلاگ رابا، احتمالا باورش برای بسیاری از کاربرها سخت است، اما برای حذف پس زمینه عکس از تصاویر مختلف می توان از نرم افزار Paint یا Paint 3D استفاده کرد. در این مقاله، نحوه حذف پس زمینه عکس را با این نرم افزار شرح می دهیم.

حذف پس زمینه عکس؛ چگونه با نرم افزار Paint این کار را انجام دهیم؟

برای حذف پس زمینه عکس احتیاج نیست تا حتما از نرم افزار های جانبی بهره ببرید. شرکت مایکروسافت پیروز شده برنامه Paint را به گونه ای طراحی کند که صرفا با یک کلیک ساده، شما می توانید پس زمینه را از هر مدل تصویر حذف کنید. در نرم افزار Paint 3D نیز شما می توانید با استفاده از قابلیت Magic Select پس زمینه را از عکس های مختلف به راحتی هر چه تمام تر حذف کنید. در این مقاله نحوه انجام کار را شرح می دهیم.

آپدیت نرم افزار Paint یا Paint 3D از فروشگاه مایکروسافت

قابلیت حذف پس زمینه از تصویر در بسته آپدیت شماره 4 سیستم عامل ویندوز 11 به این نرم افزار اضافه شده است. به همین علت، شما ابتدا باید مطمئن شوید که جدیدترین بسته به روز رسانی روی سیستم عامل ویندوز 11 شما نصب شده باشد. از همین رو، به مسیر Settings > Windows Update رفته و گزینه Check for updates را انتخاب کنید. شما بعلاوه باید نرم افزارهای Paint و Paint 3D را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید تا از جدیدترین قابلیت های نرم افزارها بتوانید بهره مند شوید.

پس از آنالیز آپدیت برنامه و سیستم عامل ویندوز، شما با اجرای برنامه Paint (فرقی نمی نماید Paint را اجرا می کنید یا Paint 3D)، از نوار ابزار می توانید گزینه Remove background یا Magic select را مشاهده کنید. استفاده از این قابلیت بسیار ساده است اما شما در هر صورت باید از ویندوز 11 بهره ببرید.

نحوه حذف پس زمینه از تصویر با نرم افزار Paint

ابزار حذف تصویر پس زمینه در نرم افزار Paint مبتنی بر هوش مصنوعی کار می نماید. شما می توانید هر نوع تصویری را وارد نرم افزار نموده و سپس با کلیک روی گزینه Remove background تنها با یک کلیک پس زمینه را از تصویر اصلی حذف کنید. برای انجام این کار در نرم افزار Paint مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. نرم افزار Paint را اجرا و سپس تصویر مورد نظرتان را وارد برنامه کنید.

2. در نوار دستور یا Command bar، روی Remove background کلیک کنید. نرم افزار Paint از قدرت هوش مصنوعی برای پردازش فرایند استفاده نموده، عناصر تصویر را شناسایی و سپس پس زمینه را حذف می نماید.

3. شما بعلاوه می توانید از ابزار Selection برای شناسایی تنها یک بخش از تصویر و حذف آن بهره ببرید.

4. برای ذخیره تصویر، به مسیر File > Save as رفته، سپس فرمت تصویر JPEG یا PNG را انتخاب کنید. در نهایت با وارد کردن یک نام دلخواه روی Save کلیک کنید. نرم افزار Paint تصویر نهایی را ذخیره خواهد نمود.

شبیه به بسیاری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، قابلیت remove background در نرم افزار Paint نیز بی نقص نیست اما در بیشتر مواقع این برنامه از عهده کار بر می آید.

نحوه حذف پس زمینه از تصویر با نرم افزار Paint 3D

شما در برنامه Paint 3D می توانید از قابلیت Magic select به منظور حذف پس زمینه از تصویر بهره برداری کنید. با این که انجام این فرایند به سادگی و سر راستی نرم افزار Paint معمولی نیست، همچنان گزینه های متعدد خلاقانه تر و قدرت کنترل بیشتری برای کاربرها فراهم است. برای حذف پس زمینه از تصویر به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

1. نرم افزار Paint 3D را اجرا نموده و تصویر مورد نظرتان را وارد برنامه کنید.

2. از نوار ابزار روی گزینه Magic select کلیک کنید.

3. منطقه ای که باید به عنوان سوژه اصلی تصویر در نظر بگیرید را با استفاده از دستگیره ها تنظیم کنید.

4. روی Next کلیک کنید.

5. پیش نمایش تصویر را به خوبی ببینید تا از دقت حذف پس زمینه مطمئن شوید. اگر نتیجه مطلوب نبود، از گزینه های Add یا Remove در گوشه بالا سمت راست بهره ببرید تا تصویر دلچسب تری به دست آید.

7. حالا پیش نمایش را انتخاب نموده و آن را به اطراف قالب تصویر حرکت دهید.

8. با استفاده از ابزار Selection، قالب تصویر را با ماوس انتخاب و گزینه Delete را بزنید تا پس زمینه حذف گردد.

9. حالا از نوار ابزار گزینه Canvas را انتخاب کنید.

10. در بخش سمت راست، گزینه Transparent canvas را انتخاب کنید.

11. حالا پیش نمایش را مجدد به داخل قالب تصویر کشانده و ابعاد تصویر را تنظیم کنید تا با قالب تصویر متناسب باشد.

12. برای ذخیره تصویر، روی Image کلیک نموده و سپس Save را انتخاب کنید. در نهایت با تایپ نام، روی Save کلیک کنید.

نکته مهم پیرامون کار با نرم افزار Paint

به خاطر داشته باشید که نرم افزارهای Paint 3D و Paint مبتنی بر هوش مصنوعی در سیستم عامل ویندوز 11 شاید نتوانند نتایج کاملا بی نقصی را فراوری نمایند. به خصوص این که تصویر مورد نظر شما پس زمینه بسیار شلوغی داشته باشد. با این اوصاف، هر دو نرم افزار کارایی خوبی داشته و در بیشتر اوقات می توانند پس زمینه را به خوبی حذف نمایند. بعلاوه این نرم افزارها قابلیت های متعدد دیگری نیز برای ویرایش سریع تصاویر دارند.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "حذف پس زمینه عکس؛ چگونه با نرم افزار Paint این کار را انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف پس زمینه عکس؛ چگونه با نرم افزار Paint این کار را انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید