این قسمت از ویندوز 30 سال بدون تغییر مانده ، عکس

به گزارش وبلاگ رابا، با وجود تغییرات چشمگیری که رابط کاربری ویندوز در سال های اخیر داشته، کادر محاوره ای فرمت درایو از ویندوز NT تا به امروز هیچ تغییری نکرده است.

این قسمت از ویندوز 30 سال بدون تغییر مانده ، عکس

به گزارش وبلاگ رابا ، حدود 30 سال پیش در دفتر مایکروسافت در ردموند، یکی از توسعه دهندگان ویندوز کدی را برای کادر محاوره ای (Dialog Box) که در حال کار روی آن بود، نوشت. او تصور می کرد که این کادر موقتی است، بنابراین نگران ظاهر ابتدایی آن نبود. از آن موقع به بعد، هیچ کس هرگز آن را تغییر نداد و تا امروز در ویندوز 11 نیز به همان شکل است.

به نقل از زومیت، دیو پلامر، برنامه نویس سابق مایکروسافت، داستان جالب اینکه چگونه کادر محاوره ای فرمت درایو ایجاد شد را در پست ایکس خود به اشتراک گذاشته است.

پلامر می نویسد: ما در حال انتقال میلیون ها خط کد از رابط کاربری ویندوز 95 به NT بودیم و کادر Format فقط یکی از بخش هایی بود که ویندوز NT را از ویندوز 95 متمایز می کرد و ما باید یک ظاهر سفارشی برای آن ایجاد می کردیم. من یک برگه کاغذ برداشتم و تمام گزینه ها و انتخاب هایی که کاربر می توانست در خصوص فرمت کردن یک دیسک داشته باشد را نوشتم؛ مثل فایل سیستم، عنوان، مقدار کلاستر، نوع فشرده سازی و رمزنگاری.

پلامر سپس یک رابط کاربری ابتدایی ایجاد و به کد پایه ای ویندوز NT افزود تا به عنوان راه چاره موقت پیش از نسخه نهایی استفاده شود. اکنون تقریباً 30 سال است که راه چاره موقت پلامر همچنان در ویندوز 11 استفاده می شود.

اگر متعجب هستید از اینکه چرا مقدار فرمت یک فایل FAT در ویندوز به 32 گیگابایت محدود است، این موضوع نیز به پلامر باز می شود. پلامر می گوید: من باید تصمیم می گرفتم که سرریز کلاستر (Cluster Slack) حداکثر چقدر می تواند باشد و این منجر به محدودیت مقدار فرمت یک فایل FAT به 32 گیگابایت شد.

برنامه نویس سابق ویندوز افزود: این محدودیت در واقع انتخاب خودسرانه ای در آن موقع بود که اثر آن به طور دائمی تا الان به جای مانده است. هر فایل FAT حجم های تا دو ترابایت را پشتیبانی می نماید، اما باید از نرم افزار متفرقه ای برای ساخت آن بهره ببرید، حتی اگر ویندوز قادر به خواندن درایو FAT بزرگ تر باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "این قسمت از ویندوز 30 سال بدون تغییر مانده ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این قسمت از ویندوز 30 سال بدون تغییر مانده ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید