تهیه برگه هلو خانگی به روش بازاری

به گزارش وبلاگ رابا، امروزه با پیشرفت علم و لوازم آشپزی دیگر نیازی نیست چندین روز میوه ها مقابل آفتاب باشند تا خشک شوند شما می توانید با یاری هواپز و سرخ کن یا فر و سولاردم به راحتی در کمتر از 1 روز هلو خشک شده تهیه کنید.

تهیه برگه هلو خانگی به روش بازاری

هلو خشک شده یا برگه هلو یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده است که در انتهای فصل تابستان تهیه می گردد و طعم و عطر بسیار خوبی دارد. شما می توانید آن را به همراه دیگر میوه های خشک مخلوط و برای پذیرایی بهره ببرید. درست است که میوه های خشک کالری بالایی دارند ولی فیبر بالای آن ها باعث کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری و در نتیجه یاری به لاغری می گردد. با وبلاگ رابا همراه باشید تا روش تهیه برگه هلو خانگی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه برگه هلو خانگی

  • هلو 1 کیلوگرم

روش تهیه برگه هلو خانگی

مرحله اول

ابتدا باید با یک فرچه تمیز آشپزی هلوها را خوب بشویید. شما می توانید هلو را با پوست و یا بدون پوست خشک کنید و این کاملا سلیقه ای است. هلو را بعد از شستن از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را جدا نمایید. برای برش زدن هلو باید از یک اسلایسر یا رنده ورقه کن غذاساز یا اگر هیچ کدام را در اختیار ندارید از چاقو تیز بهره ببرید و هلو را به صورت یکدست و در یک میزان برش بزنید.

مرحله دوم

هلو های ورقه شده را باید روی یک سینی فلزی قرار دهید و روی آن به دلخواه یک توری بیندازید و 3 روز در آفتاب مستقیم بگذارید. دقت کنید در این 3 روز باید هلو ها را زیر و رو کنید تا خوب خشک گردد. مدت زمان خشک شدن هلو ها به ضخامت برش های شما دارد. برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی، 5 غذای مقرون به صرفه، ساده و خوشمزه را بخوانید.

مرحله سوم

برای خشک کردن هلو در زمان کمتر باید هلو ها را داخل سینی فر بچینید و کمترین دما را تنظیم کنید و 15 دقیقه زمان دهید. بعد از 15 دقیقه چک کنید تا آب اضافی آن کشیده شده باشد و اگر احتیاج بود هلوها را زیر و رو کنید. برای تهیه هلو خشک در سولاردم می توانید برگه ها را روی سینی مخصوص سولاردم بچینید و روی سه پایه کوتاه قرار دهید و 20 دقیقه با دمای 110 کانوکشن اجازه دهید تا هلوها خشک شوند و نیم ساعت در سولاردم خاموش قرار دهید.

نکات کلیدی در تهیه برگه هلو خانگی

  • هلوهای خشک شده را داخل نایلون بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
  • می توانید به دلخواه به هلو زعفران بزنید تا خوش رنگ گردد.
  • از هلو شل و خراب استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی تهیه قارچ سوخاری بدون ماست را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تهیه برگه هلو خانگی به روش بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه برگه هلو خانگی به روش بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید