با ویژگی های نو iPadOS 16 آشنا شوید

به گزارش وبلاگ رابا، iPadOS 16 چند شب قبل در کنار دیگر نسخه های تازه سیستم عامل های اپل معرفی گردید و مطابق معمول شباهت زیادی به iOS 16 دارد. در این مطلب به مهم ترین ویژگی های تازه این سیستم عامل می پردازیم.

با ویژگی های نو iPadOS 16 آشنا شوید

پشتیبانی کامل از مانیتور اکسترنال

به لطف iPadOS نو، آیپد پرو مجهز به تراشه M1 می تواند از مانیتورهای دارای حداکثر رزولوشن 6K به عنوان نمایشگر ثانویه استفاده کند. هنوز معین نیست که آیا تمام مانیتورها می توانند به آیپدهای موردنظر وصل شوند یا نه. باید خاطرنشان کنیم که در این حالت، کاربران به راحتی می توانند فایل ها و پوشه ها را بین نمایشگر اصلی و مانیتور اکسترنال جابجا نمایند.

Stage Manager

مانند macOS نو، در iPadOS 16 هم قابلیت موسوم به Stage Manager ارائه شده که با استفاده از آن، سازمان دهی اپلیکیشن ها و پنجره ها بسیار راحت تر می گردد. به زبان ساده پنجره مربوط به اپلیکیشنی که کاربران از آن استفاده می نماید، در مرکز نمایشگر واقع شده است و دیگر اپلیکیشن ها و پنجره ها در سمت چپ دیده می شوند.

بعلاوه مانند کامپیوترهای دسکتاپ، می توانید پنجره های مربوط به اپلیکیشن های مختلف را روی یکدیگر قرار دهید. با این کار فاصله آیپدها از کامپیوترهای مک کمتر از گذشته می گردد.

اپلیکیشن نو برای هواشناسی

اپل اپلیکیشن هواشناسی را برای آیپد بازطراحی نموده تا تمام فضای نمایشگر به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد. این اپلیکیشن با طراحی تقریبا مشابهی برای کامپیوترهای مک هم ارائه می گردد.

افزایش شباهت به macOS

اپل طی سال های اخیر توجه زیادی به آیپد نشان داده تا این تبلت ها تا حد ممکن جای کامپیوترها را پر نمایند. به همین دلیل در iPadOS 16 تول بارها قابل شخصی سازی هستند و نوار جستجو در بسیاری از اپلیکیشن ها در جای ثابتی واقع شده است. بعلاوه باید به ساده تر شدن فرایند جستجو برای متن های ایمیل ها و اسناد هم اشاره کنیم. این تغییرات در کنار ویژگی هایی مانند پشتیبانی از ماوس و ترک پد که قبلا ارائه شده اند، مجذوب کنندهیت آیپدها را دوچندان می نمایند.

بهبود iMessage

اگر در آیپد برای چت کردن با دوستان خود که از گجت های اپل استفاده می نمایند از اپ iMessage استفاده می کنید، در iPadOS 16 تا 15 دقیقه بعد از ارسال پیغام قادر به ویرایش هستید و تا 30 روز هم می توانید پیغام های حذف شده را برگردانید. بعلاوه باید به نشانه گذاری پیغام ها به عنوان موارد خوانده نشده هم اشاره کنیم.

بهبود اپ Mail

اپلیکیشن Mail هم با بهبود های مختلفی روبرو شده و مثلا می توانیم به امکان یادآوری برای پاسخ دادن به بعضی ایمیل ها و امکان انصراف از ارسال ایمیل تا 10 ثانیه بعد از ارسال ایمیل موردنظر اشاره کنیم. بعلاوه مانند بسیاری از سرویس های ایمیل رقیب، در این اپلیکیشن می توانید ارسال ایمیل های خود را زمان بندی کنید.

بازطراحی اپلیکیشن Home

اپلیکیشن Home در iPadOS 16 به طور کامل بازطراحی شده و در کل تجربه کاربری مجذوب کننده تری را ارائه می نماید. اول باید به تغییرات پشت صحنه اشاره کنیم که سرعت این اپلیکیشن را افزایش داده اند. از نظر ظاهری هم حالا گجت های هوشمند مانند تلویزیون و لامپ های هوشمند در بخش های جداگانه قرار گرفته اند. در کل کاربرانی که از چندین گجت هوشمند استفاده می نمایند، احتمالا از این تغییرات استقبال خواهند کرد.

بهبود امکانات قابلیت فوکوس

در حال حاضر قابلیت فوکوس تا حد زیادی فقط جلوی نمایش نوتیفیکیشن ها را می گیرد. اما در iPadOS 16 می توانید بر اساس ساعت یا مکانی که قرار دارید، تنظیمت مختلفی را برای این معینه لحاظ کنید. بعلاوه باید به فیلترهای نو هم اشاره کنیم تا مثلا فقط نوتیفیکشن های مربوط به ایمیل های مهم را مشاهده کنید.

افزایش امکانات مرورگر سافاری

سافاری هم مطابق معمول ویژگی های نوی دریافت نموده است. یکی از این ویژگی های نو Tab Group Sharing نام دارد که به کاربران اجازه می دهد گروهی از تب ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. توسعه دهندگان افزونه ها هم حالا به امکانات بیشتری دسترسی دارند و بعلاوه افزونه های به وسیله آی کلاود می توانند در دستگاه های مختلف با یکدیگر سینک شوند.

دیگر ویژگی های نو

در کنار این موارد، نباید ویژگی هایی مانند طراحی نو گیم سنتر، امکان مشاهده پسوردهای وای فای و امکان استخراج متن از ویدیو ها را از قلم بیندازیم.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "با ویژگی های نو iPadOS 16 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ویژگی های نو iPadOS 16 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید