مک بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت ها و شباهت ها

به گزارش وبلاگ رابا، اپل بالاخره بعد از سال های برای مک بوک ایر از طراحی نو استفاده نموده است. اما در این میان مک بوک ایر M2 چه تفاوتی با نسل قبلی دارد؟ در این مطلب به تفاوت ها و شباهت های بین این دو لپ تاپ می پردازیم.

مک بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت ها و شباهت ها

طراحی متفاوت

طراحی مک بوک ایر از سال 2008 با تغییری روبرو نشده بود ولی در مدل نو از المان های به کار گرفته در مک بوک پرو 2021 استفاده شده است. حالا لبه ها تخت شده اند و بدنه بیش از پیش به مکعب مستطیل تبدیل شده است. اگرچه کاربران با خرید مک بوک ایر M2 با بدنه متفاوتی روبرو می شوند، اما طراحی کیبورد تغییر پیدا نکرده و همان کیبورد همیشگی مورد استفاده قرار گرفته است.

چیپست نو M2 و تا 24 گیگابایت رم

اگرچه M1 یک تراشه انقلابی محسوب می گردد که به لطف مصرف انرژی پایین و عملکرد فوق العاده سروصدای زیادی راه انداخت، اما M2 یک ارتقای نسبی محسوب می گردد. اپل مدعی شده که در زمینه ادیت فیلم کاربران با 1.6 برابر سرعت بیشتر روبرو می شوند و برای کارهایی مانند ادیت عکس سرعت عملکرد حدود 1.2 برابر شده است. مدل پایه مک بوک ایر نو از تراشه مبتنی بر پردازنده و پردازنده گرافیکی 8 هسته ای بهره می برد. اما مدل پایه مک بوک ایر قبلی از پردازنده گرافیکی 7 هسته ای استفاده می نماید. البته مدل گران تر نسل قبلی با پردازنده گرافیکی 8 هسته ای هم عرضه شد و برای نسل نو کاربران می توانند مدل دارای پردازشگر گرافیکی 10 هسته ای را بخرند.

بنابراین روی هم رفته برای کاربرانی که از مک بوک ایر M1 استفاده می نمایند، خرید مدل نو کار عاقلانه ای نیست زیرا تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. برای افرادی که از ظرفیت رم نسل قبلی راضی نبودند، باید بگوییم که حالا می توانید از حداکثر رم 24 گیگابایتی بهره ببرید. البته هر دو مدل دارای حداقل حافظه 256 گیگابایتی و حداکثر حافظه 2 ترابایتی هستند.

نمایشگر بزرگ تر و روشن تر

مک بوک ایر M1 مجهز به نمایشگر دارای حداکثر روشنایی 400 نیت است اما در نسل بعدی از نمایشگر دارای حداکثر روشنایی 500 نیت استفاده شده است. ولی در زمینه پوشش محدوده رنگ تفاوتی با هم ندارند. به لطف باریک تر شدن حاشیه های نمایشگر، مقدار صفحه نمایش از 13.3 به 13.6 اینچ رسیده است.

باید خاطرنشان کنیم این نمایشگر مجذوب کنندهیت پنل mini-LED استفاده شده برای مک بوک پرو 2021 را ندارد ولی در کل کیفیت آن به حدی خوب است که بیشتر کاربران مسئله ای با آن نخواهند داشت. البته مانند مک بوک پرو 2021، اپل تصمیم گرفته برای مک بوک ایر M2 هم از ناچ استفاده کند. در این ناچ وب کم و سنسور تشخیص نور محیط تعبیه شده و اگرچه بعضی کاربران با این مشخصه مشکل دارند، اما در هر صورت کاربران مک بوک خیلی زود به وجود آن عادت می نمایند.

مگ سیف 3

مانند مک بوک پرو 2021، مک بوک ایر M2 هم همراه با پورت شارژ مگ سیف 3 به دست کاربران می رسد. این یعنی کابل شارژ به طور مغناطیسی به لپ تاپ وصل می گردد و اگر به طور ناگهانی جدا گردد، لپ تاپ با تکان ناگهانی روبرو نخواهد شد. در کنار این پورت باید به وجود دو پورت تاندربولت و یک جک هدفون هم اشاره کنیم که تفاوتی با نسل قبلی ندارند. اما نکته حائز اهمیت این است که برخلاف نسل قبلی، دیگر لازم نیست یکی از این پورت های تاندربولت برای شارژ کردن مورد استفاده قرار بگیرند و حتی هنگام شارژ شدن هم کاربران به دو پورت دسترسی دارند.

مدل پایه مک بوک ایر M2 با شارژر 30 واتی راهی بازار می گردد و در صورت خرید مدل های مبتنی بر پردازنده گرافیکی 10 هسته ای با شارژر 35 واتی دارای دو پورت روبرو می شوید. البته این لپ تاپ مانند مک بوک پرو 2021 از شارژ 67 واتی هم پشتیبانی می نماید که برای بهره گیری از این سرعت باید شارژر جداگانه ای خریداری کنید.

وب کم نو

مک بوک ایر M1 از وب کم مبتنی بر رزولوشن 720p بهره می برد که رزولوشن پایینی برای دوربین لپ تاپ محسوب می گردد. خوشبختانه مانند مک بوک پرو 2021، مدل نو ایر هم از وب کم 1080p استفاده می نماید.

بهبود کیفیت اسپیکرها

اپل معمولا برای لپ تاپ های خود از اسپیکرهای باکیفیتی استفاده می نماید. خوشبختانه اسپیکرهای این لپ تاپ نو با بهبود روبرو شده اند و حالا از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی می نمایند که تجربه مجذوب کننده تری را به ارمغان می آورند.

عرضه در رنگ مشکی

در کنار رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی، کاربران حالا می توانند مک بوک ایر مشکی رنگ را هم خریداری نمایند. لپ تاپ های مشکی رنگ معمولا هواداران زیادی دارند و باید ببینیم کاربران تا چه حد از این مدل استقبال می نمایند.

افزایش قیمت

دو سال قبل مک بوک ایر M1 با قیمت پایه 999 دلاری راهی بازار شد. اما برای خرید مک بوک ایر M2 باید حداقل 1199 دلار بپردازید. گران ترین مدل این لپ تاپ هم 2499 دلار قیمت دارد که با پرداخت این مبلغ از 24 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD بهره مند می شوید.

شباهت ها

مانند نسل قبلی، برای این لپ تاپ هم نمی توانید ظرفیت حافظه داخلی را افزایش دهید. بعلاوه کیبورد و تاچ آی دی هم با تغییری روبرو نشده اند. از نظر تعداد پورت هم اپل تغییری را صورت نداده و بار دیگر کاربران با عمر باتری 18 ساعته روبرو خواهند شد. اگر فکر می کنید این لپ تاپ توان سخت افزاری کافی برای نیازهای شما ندارد، باید از بین مدل های 14 یا 16 اینچی مک بوک پرو 2021 با تراشه های M1 پرو یا M1 مکس دست به انتخاب بزنید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "مک بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت ها و شباهت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت ها و شباهت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید