راهنمای سفر به شانگهای

به گزارش وبلاگ رابا، راهنمای مسافرتی به شانگهای | Travel Guide To shanghai

شانگهای، یکی از بزرگ ترین شهرهای کشور چین بوده و دومین شهر بزرگ دنیا پس از توکیو به شمار می رود. این شهر مرکزِ مالی و پر جمعیت کشور چین بوده و گویی پشت تمام شلوغی ها و هیاهوهایی که در این شهر برپا است، نظم و ترتیب خاصی وجود دارد. شهر شانگهای جزء هفت بندر اصلی ارتباط تجاری در دنیا است و یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری در سال های اخیر به شمار می رود. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری ضروری است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و بعلاوه رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به شانگهای میخواهد تا اطلاعات مورد احتیاج برای سفر به این شهر پرهیاهوی چینی را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به شانگهای همراه باشید.

راهنمای سفر به شانگهای

موقعیت جغرافیایی

شهر شانگهای، که به آن لقب نیویورک شرقی هم داده شده است، یکی از مهمترین شهرهای کشور چین و پل ارتباطی بین این کشور و دنیا هست. مساحت شهر شانگهای 6341 کیلومتر بوده و دارای جمعیت 24 میلیون تا سال 2014، بوده است. شانگهای قلب تپنده اقتصاد کشور چین است و می توان همه جای شهر از این مسئله مطمئن شد.

مختصری از تاریخ شهر شانگهای

شهر شانگهای در ابتدا یک دهکده کوک برای ماهیگیری بوده است. زمانی که سلسله کوینگ چین در سال 1842، اولین جنگ را به انگلیسی ها باخت، آنها توانستند در شهر شانگهای مقری را ایجاد کنند، در پی آن ها، فرانسوی ها، آمریکایی ها و ژاپنی ها نیز اقدام به اشغال مناطقی از شانگهای نمودند. در دهه 1930 به دلیل عدم احتیاج به ویزا برای شانگهای، شهر به سرعت به یک بندر تجاری تبدیل شد. در 1943 متفقین شانگهای را به حکومت وقت چین واگذار کردند و اشغال آن به وسیله نیروهای خارجی خاتمه یافت. زمانی که دان ژاوپینگ به حکومت رسید و سیاست درهای باز او در سال 1976، باعث شد تا شهر شانگهای مجددا به عنوان یک قطب تجاری فعال شود. و این روزهای به یکی از مدرنترین و ساختار یافته ترین شهرهای دنیا تبدیل شود.

اطلاعات کلی شهر شانگهای

واحد پول: رنمینبی(یوان)

کد کشور: +86

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

اختلاف زمانی با تهران: 3:30+

شماره های اضطراری شانگهای:

  • پلیس: 110
  • آتش نشانی: 119
  • آمبولانس: 120

فرودگاه های شهر شانگهای: فرودگاه بین المللی شانگهای پودنگ، فرودگاه بین المللی شانگهای هونگچیائو، فرودگاه جیانگوان، فرودگاه شانگهای لنقوا

آب و هوای شانگهای

شهر شانگهای تابستان ها و زمستان های کاملا متمایزی از یکدیگر دارند، گاهی در این شهر زمستان های یخبندان و تابستان ها هوا داغ و گرم می شود. شاید دلیل این سرمای شدید هم نزدیک بودن شهر شانگهای به سیبری باشد. اما برای سفر برترین زمان می توان بهار و پاییز باشد، زیرا نه گرمای طاقت فرسای تابستان شما را اذیت می نماید و سرمای بیش از حد زمستان سفرتان را سخت و مشکل می نماید.

هزینه اقامت در شهر شانگهای

با توجه به این شهر شانگهای یکی از شهرهای مهم و تجاری این کشور چین است، به همین هزینه اقامت در این شهر کمی بالاست. قیمت هتل ها در طی هفته و در نقاط مختلف شهر فرق دارد؛ به طور مثال قیمت هتل در قسمت تجاری شهر که شرق رودخانه است، آخر هفته ها خیلی ارزون و ارزان است. این نکته را هم در خصوص اقامتتان حتما در نظر بگیرید که به قصد سفر کاری به شانگهای رفته اید سعی کنید در محل دیدار هایتان اقدام به رزرو هتل بنمایید، چون ترافیک در خیابان های شهر شانگهای در طول هفته بسیار زیاد است. در این مطلب راهنمای سفر به شانگهای ما به حدودی از قیمت رزرو هتل ها در شهر پرجمعیت شانگهای می پردازیم و بعلاوه چند هتل مناسب را هم معرفی خواهیم کرد. (تمامی قیمت هایی که در این مطلب ارائه شده است، در تاریخ 18 بهمن 96 بوده است).

در شهر شانگهای قیمت های هتل های در رنج های مختلفی قرار دارند و کمی باید آگاهانه در انتخاب هتل خود عمل کنید. به طور مثال رزرو هتل برای یک الی دو نفر را در هتل های مختلف شهر شانگهای آورده ایم

هتل های دو ستاره 250,000 تا 440,000 تومان

هتل های سه ستاره 270,000 تا 480,000 تومان

هتل های چهار ستاره 430,000 تا 650,000 تومان

هتل های پنج ستاره 650,000 تا 1,000,000 تومان

همانطور که مشاهده می کنید قیمت انواع هتل در این شهر، از ارزان تا گران نوسان دارد. به طور مثال شما می توانید اتاقی در یک هتل چهار ستاره رزرو کنید بجای اینکه بخواهید در یک هتل دو ستاره آن اندازه پول را هزینه کنید.

هتل های پیشنهادی در شهر شانگهای

  • هتل Pudong Shangri-La

هتل 5 ستاره Pudong Shangri-La، جزء هتل های لوکس شهر شانگهای می باشد. تمام امکانات رفاهی و تفریحی را این هتل در اختیارتان قرار خواهد، از جمله این مکانات نیز شامل کلینیک، رستوران و کافی شاپ 24 ساعته، پارکینگ، اتاق مخصوص سیگاری ها و سیستم وای و تهویه برای تمامی اتاق های هتل می شود.

شماره تلفن: 00862168828888

وب سایت: www.shangri-la.com

آدرس: چین - شانگهای 1号-81 Fu Cheng Lu، LuJiaZui، Pudong Xinqu، Shanghai Shi، China

  • هتل GRAND MERCURE SHANGHAI CENTRAL

دیگر هتل لوکس و فوق العاده شهر شانگهای، هتل 5 ستاره گرند مرکور می باشد. فاصله هتل گرند مرکور تا ایستگاه راه آهن تنها 3 دقیقه است، و تا فرودگاه پودونگ هم 40 دقیقه فاصله دارد. تمامی امکانات رفاهی نظیر رستوران، استخر، اتاق های مبله، سالن کنفرانس و … را در این هتل می توانید در اختیار داشته باشید.

شماره تلفن: 00862163535555

وب سایت: www.grandmercure.com

آدرس: چین - شانگهای 385 Mei Yuan Lu، HuoCheZhan، Zhabei Qu، Shanghai Shi، China، 200000

  • هتل Le Royal Meridien Shanghai

هتل ل رویال هتل، 4 ستاره شهر شانگهای است که هیچ چیزی کمتر دو هتل 5 ستاره قبلی کم ندارد. از امکانات این هتل بسیار شیک در شهر شانگهای می توان به رستوران و کافی شاپ 24 ساعته، اتاق کنفرانس و سالنی برای مراسم هایی مثل عروسی و بعلاوه سیستم وای فای و تهویه و اتاق های بزرگ و مبله شده نیز اشاره نمود.

شماره تلفن: 00862133189999

وب سایت: www.leroyalmeridienshanghai.com

آدرس: چین - شانگهای 789 Nanjing E Rd, NanJing Lu, Huangpu Qu, Shanghai Shi, China, 200001

  • هتل ایندیگو (Hotel Indigo)

شماره تلفن: 00862133029999

آدرس: چین - شانگهای 19 Wai Ma Lu، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China، 200010

هزینه خورد و خوراک در شهر شانگهای

در شهر شانگهای چین، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 30 یوان را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 200 یوان را پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شانگهای تقریبا ارزان تر است و مبلغ 34 یوان می باشد. اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر 2.41 یوان بپردازید. درد ادامه راهنمای سفر به شانگهای می خواهیم چند رستوران در این شهر چینی را برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر شانگهای چین

  • رستوران ترکی افس (Efes Restaurant Turkish)

یکی از مسائل ایرانیان در سفر به کشور چین، پیدا کردن غذایی باب ذائقه شان می باشد. رستوران ترکی افس، این مشکل را برای ایرانیان حل نموده است. در این رستوران انواع غذاهای بین المللی سرو می شود و انتخاب غذای را برای مسافران راحت تر است.

آدرس: چین - شانگهای 424号-488 Nan Quan Bei Lu، Pudong Xinqu، Shanghai Shi، China، 200120

  • رستوران Xibo

در این رستوران می توانید غذاهایی محلی شانگهای را صرف کنید. طیف وسیعی از غذاهای گوناگون شامل گوشت گوشفند، بادمجان و کدوتنبل را در این رستوران تهیه کنید.

تلفن: 00862154038330

آدرس: 83 Changshu Rd, Jingan Qu, Shanghai Shi, China

  • رستوران ShangHai DiShuiDong

برای تهیه یک ناهار دلچسب می توانید، در شهر شانگهای رستوران ShangHai DiShuiDong را امتحان کنید. گوشت دنده به همراه زیره مشهورترین غذای این رستوران است. ظرف غذای میگوی مائو و قطعات مرغ سرخ شده به همراه فلفل یکی دیگر از غذاهای محبوب سرو شده در این رستوران است.

تلفن: 00862162532689

آدرس: 56 Maoming S Rd, 卢湾区 Shanghai Shi, China, 200000

  • رستورانHakkasan

سوشی های رستوران Hakkasan بی نظیر است. اما این نکته را باید توجه داشته باشید که قیمت غذاها در این رستوران چینی کمی بالاست.

شماره تلفن: 00862163215888

آدرس: چین - شانگهای 17 Zhong Shan Dong Yi Lu، WaiTan، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China، 200001

هزینه حمل و نقل در شهر شانگهای

در شهر شانگهای به منظور استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می توانید یک کارت به نام yi zhang jiao tong ka تهیه کنید، قابلیت این کارت این است که برای تمامی وسیله های نقلیه عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی، لایت ریل و حتی خرید مک دونالد) می توانید از آن بهره ببرید. برای تهیه کارت کافی است با پرداخت 20 یوان و به زبان آوردن جمله yi zhang jiao tong ka (یی ژانگ جایو تانگ کا) از هریک از ایستگاه های مترو آن را تهیه کنید. کارت مذکور تا سقف 2.000 یوان قابل شارژ است.

هزینه بلیط تک سفره 4 یوان

هزینه بلیط ماهانه 200 یوان

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 14 یوان و به ازای هر یک کیلومتر 2.50 یوان به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 30 یوان باید پرداخت نمایید. (با توجه به گران تر بودن هزینه تاکسی و بعلاوه ترافیکی که در این شهر وجود دارد پیشنهاد می کنیم بیشتر از مترو و اتوبوس های تندروی این شهر بهره ببرید).

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 6.6 یوان

جاذبه های مهم گردشگری در شهر شانگهای

در ادامه سعی می کنیم که مهم ترین جاذبه های گردشگری شانگهای را به شما معرفی کنیم و اگر می خواهید که بیشتر در این باره بدانید، پیشنهاد می دهیم که به سراغ مطلب تمام جاذبه های گردشگری شانگهای بروید.

  • برج ارینتال پیرل (Oriental Pearl Tower)

برج ارینتال پیرل در کنار رودخانه هوانگپو در شانگهای چین واقع شده است. سازه راس برج 14 طبقه است که شامل رستوران گردان، هتل فضایی در ارتفاع 140 تا 230 متر، 9 کانال تلویزیونی و10 کانال FMرادیویی هست. سه ستون بزرگ تو خالی به قطر 9 متر که به وسیله سه تیوب به قطر 7 متر تقویت شده، نگهدارنده کره ای به قطر 50 متر هستند، تقریبا می شود گفت همان حسی که در برج میلاد ایران دارید در این برج هم خواهید داشت.

شماره تلفن: 00862158791888

آدرس: چین - شانگهای 211 Feng He Lu، LuJiaZui، Pudong Xinqu، Shanghai Shi، China، 200120

  • باغ یو (Yu Garden)

این باغ یکی از تماشای ترین مکان های شانگهای است. در اطراف این باغ بازارچه های مختلف صنایع دستی چین وجود دارند که شما را به گشت و گزاری چند ساعته در درون خود مجبور می نماید. یادتان باشد که برای خرید هر چیزی در این بازار چانه زدن را از قلم نیاندازید وگر نه ممکن است به سختی از خریدتان پشیمان شوید.

آدرس: چین - شانگهای 66号-170 An Ren Jie، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China، 200010

  • آکواریوم شانگهای (Shanghai Ocean Aquarium)

آکواریم اقیانوسی شانگهای (Shanghai Ocean Aquarium) از بزرگترین آکواریوم های عمومی واقع در شانگهای چین است. این آکواریم بعلاوه دارای طولانی ترین تونل زیر آبی در دنیا است. این آکواریوم به 9 قسمت با مجموعه ای از بیش از 450 گونه و از آبزیان از 5 قاره و 4 اقیانوس تقسیم شده و در مساحت 20،500 متر مربع و با هزینه 50 میلیون دلار ساخته شده است. از زمان تاسیس آن در سال 2002 تا به امروز، بالغ بر یک میلیون بازدید کننده داشته است .

آدرس: چین - شانگهای 1376 Lu Jia Zui Huan Lu، LuJiaZui، Pudong Xinqu، Shanghai Shi، China، 200120

  • اسکله و خیابان باند (The Bund)

اسکله ای زیبا در شهر شانگهای که می توانید ساعت های در کنار رودخانه رودخانه Jinling قدم بزنید و ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده یتان داشته باشید. این منطقه یکی از 10 مکان تماشای شانگهای است که ارزش قدم زدن و تماشا را دارد.

آدرس: چین - شانگهای Wai Tan Sui Dao، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China

مراکز خرید شهر شانگهای

  • خیابان نانجینگ Nanjing Road

یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر شانگهای خیابان نانجینگ است، این خیابان در اوایل قرن بیستم شکل گرفته و انواع و اقسام دسته های مختلف مغازه های مختلف را در خود جای داده است

آدرس: چین - شانگهای Nan Jing Lu Bu Xing Jie، NanJing Lu، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China، 200001

  • مرکز خرید سوپر برند (Super Brand Mall)

شماره تلفن: 00862168877888

آدرس: چین - شانگهای 153 Lu Jia Zui Xi Lu، LuJiaZui، Pudong Xinqu، Shanghai Shi، China، 200120

  • مرکز خرید آی اف سی (Shanghai IFC Mall)

شماره تلفن: 00862120207000

آدرس: چین - شانگهای Lu Jia Zui Dong Lu، LuJiaZui، Pudong Xinqu، Shanghai Shi، China

  • مرکز خرید ارینت (Orient Shopping Centre)

آدرس: چین - شانگهای 68 Lu He Lu، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China، 200000

  • بازار یویوان (Yuyuan Bazaar)

آدرس: چین - شانگهای 218 An Ren Jie، Huangpu Qu، Shanghai Shi، China، 200010

برای آشنایی با تمام مراکز خرید شانگهای، راهنمای خرید در شانگهای را بخوانید.

بایدها و نبایدها در شهر شانگهای

  • سعی کنید در روزهای گرم از گشت و گذار زیاد در فضاهای باز پرهیز نمایید چون اندازه آلودگی هوا در روزهای گرم به شدت بالاست.
  • برای کسب اطلاعات لازم جهت اخذ ویزای چین می توانید راهنمای سفارت چین را مطالعه کنید.

امیدواریم راهنمای سفر به شانگهای برایتان مفید بوده باشد، در صورتی که اطلاعاتی بیشتری برای سفر به این شهر دارید با ما در میان بگذاریم.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید