گلایه وزارت بهداشت از گمرک، اطلاعات موجودی انبار ها را نمی دهند

به گزارش وبلاگ رابا، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: گمرک هیچ وقت حاضر نشده اطلاعات موجودی کالا هایی که در اختیار انبار های عمومی است را به وزارت بهداشت بدهد.

گلایه وزارت بهداشت از گمرک، اطلاعات موجودی انبار ها را نمی دهند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ رابا، سید حیدر محمدی، در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، به موضوع رسوب کالا های سلامت محور در گمرک اشاره نمود و اضافه کرد: صحبت هایم را با طرح چند سوال آغاز می کنم؛ اول اینکه این کالا ها در گمرک رسوب نموده یا انبار های عمومی؛ که اگر در انبار های عمومی باشد رئیس انبار های عمومی باید جوابگو باشد نه گمرک.

وی ادامه داد: سوال دوم این است که چرا بعد از اینکه سامانه های همه وزارتخانه ها به هم وصل شد و سامانه جامع تجارت تشکیل شد، گمرک هیچ وقت حاضر نشده اطلاعات موجودی کالا هایی که در اختیار انبار های عمومی است را به نهاد های تخصصی مثل وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و وزارت صمت قرار دهد.

محمدی اضافه کرد: در توضیح 95 درصد کالا هایی که در گمرک وجود دارد، محصول دارویی نوشته شده است و اعلام کردند نمی دانیم چه کالایی است و ما هم نمی دانیم و ما با صاحبان کالا که 220 شرکت در حوزه دارو بودند، مکاتبه کردیم.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره سرم هم گفت: در یکی از کارخانه های فراوری سرم با مشکل کمبود در بازار روبرو شدیم و مجبور شدیم سریعاً واردات را انجام دهیم و در این زمان پیامی در فضای مجازی منتشر شد که محصولات شرکت ترکی لاک ترکیه مشکل دارد که بر حسب تکلیف؛ موضوع را با وزارت بهداشت ترکیه آنالیز کردیم و متوجه شدیم که این محصولات مشکل دارد و به گمرک اعلام کردیم اگر از این مورد وجود دارد، اجازه ترخیص ندهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گلایه وزارت بهداشت از گمرک، اطلاعات موجودی انبار ها را نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه وزارت بهداشت از گمرک، اطلاعات موجودی انبار ها را نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید