خبرنگاران 14 واحد صنفی در اردکان پلمب شد و 2 خبر کوتاه از استان یزد

به گزارش وبلاگ رابا، یزد- خبرنگاران - پلمب 14 واحد صنفی متخلف در اردکان ، انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه یزد به عنوان سخنران برتر در همایش بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی تهران و گشت مشترک بازرسی با حضور ماموران اتاق اصناف، مرکز بهداشت و اماکن نیروی انتظامی در بازار از جمله خبرهای رو یکشنبه استان یزد است.

خبرنگاران 14 واحد صنفی در اردکان پلمب شد و 2 خبر کوتاه از استان یزد

فرماندار اردکان گفت: در پی بی توجهی به مصوبات ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، 14 واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شد

بهروز شهابی زاد روز یکشنبه در گفت وگو با وبلاگ رابا افزود: این واحدها شامل باتری سازی، آرایشگاه مردانه، تعویض روغنی ، حلوا و ارده سازی،تراشکاری، نمایشگاه کاشی، فروشگاه درهای ضدسرقت، فروش ضایعات و صافکاری اتومبیل است.

وی اظهار کرد: در طرح جدید، زمان پایان کار اصناف به غیر از فروشندگان موادغذایی و دارویی ساعت 14:30 دقیقه و برای فروشندگان مواد غذایی، ساعت 20:30 دقیقه مشخص شده است.

فرماندار اردکان شرح داد: نظارت بر رعایت مصوبات ستاد کرونا با جدیت در روزهای آینده ادامه دارد.

شهرستان 105 هزار نفری اردکان که مرکز آن در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد واقع شده است، متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

یزد

همچنین محمدرضا صادقیان شاهی عضو هیات علمی دانشگاه یزد به عنوان سخنران برتر دوازدهمین همایش بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی که آبان ماه گذشته در تهران برگزار گشت، انتخاب شد و موضوع سخنرانی وی ورزش و بیماری های دیابت و قلبی عروقی بود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این واحد دانشگاهی، این همایش با مشارکت و همکاری استادان، دانشمندان و پژوهشگران برجسته داخلی و خارجی از 16 دانشگاه، تعدادی از فدراسیون ورزشی و سازمان های مرتبط با موضوع همایش، با همت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی برگزار گشت.

این همایش با هدف هم اندیشی و تبادل آخرین دستاوردهای بنیادی، توسعه ای و کاربردی، حرکت در راستای تأمین نیازهای جامعه، توانمندسازی در راستا تدبیر و امید، توسعه ملی و بین المللی، اعضای علمی و اجرایی در حوزه ورزش ایران، با شعار توسعه فناوری ورزشی برای زندگی فعال قرار بود، اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار شود که به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

در این همایش 400 عضو هیأت علمی از 35 دانشگاه کشور به عنوان کمیته علمی مشارکت و 100 عضو هیأت علمی هم به عنوان اعضای هیأت رییسه پنل ها، مدیریت این رویداد علمی را بر عهده داشتند.

همچنین از 751 مقاله ارسالی، 580 مقاله پذیرش شد که از این تعداد، 110 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر، ارایه شد و 29 استاد برجسته بین المللی نیز به عنوان سخنران کلیدی و یا مدرس کارگاه، مشارکت داشتند.

محورهای همایش فعالیت بدنی، تندرستی و پیشگیری از بیماری، فناوری و نوآوری سیاست گذاری و توسعه پایدار ، صنعت ورزش، مطالعات روانشناختی و توسعه فرهنگی و اجتماعی، توسعه ورزش بانوان،قهرمانی و حرفه ای و تربیت بدنی ویژه (ورزش برای بیماران و افراد باکم توانی) ،ورزش و رسانه فرصت مغتنمی برای ارتقای سطح علمی و کاربردی بومی و منطقه ای در حوزه علوم ورزشی و رشته های وابسته اعلام شد.

یزد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) استان یزد گفت: در اجرای تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا این سازمان با انجام گشت های مشترک بازرسی با حضور ماموران اتاق اصناف، مرکز بهداشت، اماکن نیروی انتظامی، روزانه در 2 نوبت صبح و عصر از واحدهای صنفی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام می کند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این سازمان محمدرضا علمداریزدی اظهار کرد : در راستای هماهنگی با برخی از مراکز بهداشتی شهرستان برای تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی شامل دستگاه اکسیژن با شناسایی واحدهای صنعتی تولید داخل ، اقدامات لازم برای شناسایی ، اطلاع رسانی و هماهنگی با مدیران این واحدها اجرا شده است.

رییس سازمان صمت یزد افزود: هماهنگی و همکاری با مرکز بهداشت برای نظارت بر فعالیت نانوایان در جهت جلوگیری از شیوع کرونا از طریق تهیه بروشورهای مربوطه ، ارسال روزانه پیامک های اطلاع رسانی مربوط به رعایت پروتکلهای بهداشتی و نیز ساعت فعالیت آنها از طریق اتحادیه مورد نظر نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته و از ناحیه اداره های ذی ربط در حال اجراست.

علمدار یزدی ادامه داد: هماهنگی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد و اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی و الزام به ثبت نام و درج موجودی اقلام مشمول در مبارزه با کرونا نظیر ماسک ، الکل ، ژل ، محلول ضد عفونی و انواع دستکش توسط 300 واحد صنفی و داروخانه و مراکز تولید و پخش استان در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا از دیگر اقدامات این سازمان در زمینه نظارت بر اقلام بهداشتی مرتبط با کروناست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 14 واحد صنفی در اردکان پلمب شد و 2 خبر کوتاه از استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 واحد صنفی در اردکان پلمب شد و 2 خبر کوتاه از استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید