انحراف هزینه کرد در بودجه آسیب های اجتماعی جدی است ، وزیر نفت و صمت خود را مسئول بدانند!

به گزارش وبلاگ رابا، یک نماینده مجلس گفت: انحراف در هزینه کرد در بودجه آسیب های اجتماعی خود را نشان می دهد و کوشش کردیم که این را پیگیری کنیم.

انحراف هزینه کرد در بودجه آسیب های اجتماعی جدی است ، وزیر نفت و صمت خود را مسئول بدانند!

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ رابا، فاطمه قاسم پور نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در دومین همایش ملی روبروه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام که از سوی دانشگاه شاهد برگزار گردید، اظهار کرد: دستگاه متولی در آسیب های اجتماعی حقیقتا نگاه جزیره ای دارند و ما مدل ستادی را نتوانسته ایم به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: ما درباره اعتبارات آسیب های اجتماعی با کمبود روبرو هستیم و در بودجه 1401 شدیدتر است و سال جاری با تقلیل روبرو هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه بودجه ای که قرار است خرج آسیب های اجتماعی گردد نیمه دوم سال به آن ها اختصاص می یابد و آن موقع نمی گردد کاری گردد و بودجه به جامعه هدف نمی رسد.

وی انحراف از هزینه کرد را مهترین مشکل در آسیب های اجتماعی دانست و گفت: انحراف در هزینه کرد، در بودجه آسیب های اجتماعی خود را نشان می دهد و کوشش کردیم که این را پیگیری کنیم و در بعضی دستگاه ها به وسیله متولیان هزینه در اولویت های دیگر قرار می گیرد. ما پیگیر عنوان انحراف از هزینه کرد هستیم.

قاسم پور بیان کرد: در بعضی آسیب های اجتماعی علی رغم اینکه 5 سال کار ستادی می کنیم متولی آن معین نیست، ما امروز مسائلی در این حوزه داریم که اگر نسبت به آن تصمیم جدی گرفته نگردد با مشکل روبرو خواهیم بود.

وی تاکید نمود: از جهت مدیریتی مسائل جدی داریم و یکی از از سوالات این است که آیا وزرای نفت و صمت خود را مسئول آسیب های اجتماعی نمی بینند، چرا از هزینه فولاد در خوزستان استفاده نمی گردد حتما همه دستگاه ها خود را مسئول بدانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: مهمترین مساله ای که در باب حکمرانی درباره آسیب های اجتماعی به آن می توان اشاره نمود موضوع مسأله اجتماعی، امر اجتماعی و سیاست اجتماعی است همیشه ذیل اقتصاد به شمار می آید؛ و از آنجایی که ما مسائل معیشت را در کشور داریم نوعاً مساله اجتماعی در اولویت های بعدی ما قرار می گیرد.

وی یادآور شد: معیشت و امر اقتصاد مهم است و اگر فقر و نابرابری کاهش پیدا کند، مسأله اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می نماید، پرداختن به مساله اجتماعی و آسیب های اجتماعی با رویکرد رهبری باید اولویت باشد، اما می بینیم که در دولت ها این را شاهد نبوده ایم.

قاسم پور تأکید کرد: ما فاقد الگوی حکمرانی در آسیب های اجتماعی هستیم و نداشتن این مدل ما را با چالش های اساسی روبرو می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انحراف هزینه کرد در بودجه آسیب های اجتماعی جدی است ، وزیر نفت و صمت خود را مسئول بدانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحراف هزینه کرد در بودجه آسیب های اجتماعی جدی است ، وزیر نفت و صمت خود را مسئول بدانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید