احتمال فلج بل صورت پس از واکسیناسیون با سینوواک

به گزارش وبلاگ رابا، طبق مطالعه ای تازه که در نشریه پزشکی لنست منتشر شده، خطر کلی فلج بل بعد از واکسیناسیون با کروناواک، واکسن شرکت چینی سینوواک افزایش می یابد.

احتمال فلج بل صورت پس از واکسیناسیون با سینوواک

به گزارش وبلاگ رابا، طبق مطالعه ای نو که در نشریه پزشکی لنست منتشر شده، از 451 هزار فردی که اولین دز واکسن کرونا کروناواک، ساخت شرکت سینوواک چین را دریافت نموده اند، 28 نفر دچار فلج بل شده اند.

در این مطالعه آمده است: اثرات مفید و محافظتی واکسن غیر فعال شده کووید 19 سینوواک بسیار بیشتر از خطر این عارضه جانبی است. فلج بل در اثر فلج عصب زوج هفتم مغزی یا عصب صورتی رخ می دهد. در این حالت عضلات صورت به صورت ناگهانی و به طور موقت فلج می شوند، اغلب تنها یک طرف صورت را گرفتار می نماید.

این مطالعه که در هنگ کنگ اجرا شده، آثار منفی واکسن کرونا در 42 روز اول را مورد آنالیز قرار داده و شامل 28 مورد فلج بل تایید شده پس از دریافت واکسن سینوواک در بین تقریبا 452 هزار فرد دریافت کننده اولین دز واکسن و 16 مورد تایید شده پس از نخستین دز واکسن فایزر در 537 هزار نفر است.

لنست نوشته است: یافته های ما نشان می دهد که خطر کلی فلج بل بعد از واکسیناسیون با کروناواک افزایش می یابد.

این مطالعه اذعان داشت که مکانیسم فلج بل در بیماران پس از واکسیناسیون تعیین نیست و احتیاج به تحقیقات بیشتر دارد. لیو پیچنگ، نماینده سینوواک در این راستا اظهار داشته: فلج بل بعد از واکسیناسیون نادر است و بیشتر علائم خفیف بوده و خود به خود بهبود می یابد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "احتمال فلج بل صورت پس از واکسیناسیون با سینوواک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال فلج بل صورت پس از واکسیناسیون با سینوواک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید