کاهش بار کرونا در تهران، آمادگی بیمارستان های مرکز برای نوروز

به گزارش وبلاگ رابا، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به فرایند رو به افول کرونا در استان، از آمادگی بیمارستان های مرکز برای نوروز 1401 اطلاع داد.

کاهش بار کرونا در تهران، آمادگی بیمارستان های مرکز برای نوروز

دکتر نادر توکلی در گفت وگو با وبلاگ رابا، با اشاره به کاهش بار بیماری کرونا در مرکز، گفت: مراجعه روزانه به مراکز درمانی به 2500 مورد رسیده است که تعداد بستری های روزانه نیز 250 نفر است. بعلاوه تعداد کل بستری حال حاضر نیز 1600 نفر است که 670 نفر در بخش های ویژه بستری هستند. با کاهش موارد فوتی کرونا در تهران اکنون موارد مرگ و میر روزانه حدودا 30 نفر است.

وی درباره پیش بینی شرایط تهران در روزهای آینده، توضیح داد: فرایند ما قطعا کاهشی خواهد بود و در ایام نوروز هم ان شاءالله مشکل جدی نخواهیم داشت. آنچه مسلم است مهمترین مسئله بحث سفرها است که سال جاری با توجه به اینکه سال های قبل محدودیت داشتیم، قطعا تعداد سفر بسیار بالا می رود. توصیه تعیین ما تکمیل واکسیناسیون و خودداری از حضور در تجمعات است.

توکلی تاکید نمود: تا به امروز پیش بینی ما این است که بعد از نوروز هم ان شاءالله اتفاق خاصی از نظر بیماری نیفتد. فرایند بیماری خیلی افت پیدا نموده است. سال قبل مشکل واکسیناسیون را داشتیم اما اکنون تعداد زیادی از مردم واکسن تزریق کردند و نگرانی کمتری نسبت به نوروز 1400 داریم.

وی درباره آمادگی بیمارستان های مرکز در نوروز 1401، اظهار کرد: بسته امداد نوروز ابلاغ شده است و آمادگی لازم دیده شده است. با توجه به اینکه بیمارستان ها از 15 اسفند اعمال جراحی الکتیو را کاهش داده اند، به هیچ عنوان مشکل تخت نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش بار کرونا در تهران، آمادگی بیمارستان های مرکز برای نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بار کرونا در تهران، آمادگی بیمارستان های مرکز برای نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید