شروع واکسیناسیون در آمریکای لاتین

به گزارش وبلاگ رابا، خبرگزاری خبرنگاران- سه کشور آمریکای لاتین روز پنجشنبه کمپین واکسیناسیون در برابر بیماری کووید-19 را شروع کردند.

شروع واکسیناسیون در آمریکای لاتین

به گزارش خبرگزاری وبلاگ رابا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که اروپا نگران شیوع نوع جدید بسیار مسری ویروس کرونا است که در انگلیس مشاهده شده است، سه کشور آمریکای لاتین روز پنجشنبه کمپین واکسیناسیون در برابر بیماری کووید-19 را شروع کردند.

تنها چند ساعت پس از دریافت نخستین محموله های واکسن فایزر-بیوان. تک که این دو شرکت عظیم آمریکایی و آلمانی با همکاری یکدیگر فراوری نموده اند، مکزیک، شیلی و کاستاریکا بی درنگ کمپین واکسیناسیون را شروع کردند.

آرژانتین، دومین کشور پس از بلاروس که واکسن روسی اسپوتنیک-وی را تایید نموده است، نیز به نوبه خود 300 هزار دز اولیه این واکسن را دریافت نموده و قرار است کمپین واکسیناسیون در این کشور از هفته آینده شروع گردد.

در آمریکا که بیشترین آمار مبتلایان به کووید-19 (بیش از 18 میلیون و 400 هزار نفر) و قربانیان کرونا (بیش از 326 هزار نفر) را در دنیا به خود اختصاص داده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور که نسبت به اقدامات پیشگیرانه بهداشتی بدبین بود، میلیون ها دز واکسن مطمئن و موثر را که در مرحله توزیع است و به زودی جان میلیون ها نفر را نجات خواهد داد، ستود و گفت: این یک معجزه واقعی کریسمس است.

هر چند که فرایند همه گیری ویروس کرونا ظرف یک سال گذشته دست کم جان یک میلیون و 730 هزار نفر را در دنیا گرفته است، این هفته در آمریکای شمالی و آسیا کندتر شده است، اما گسترش آن در آمریکای لاتین، آفریقا و اروپا همچنان ادامه دارد.

سرعت همه گیری در انگلیس که نوع جدید جهش یافته ویروس Sars-Cov-2 در آنجا شناسایی شده است، بیش از سایر کشور ها است و 61 درصد افزایش نشان می دهد و از جمله کشور هایی است که در هفت روز گذشته بیش از هزار مورد ابتلای روزانه را ثبت نموده است.

مطالعه ای که روز پنجشنبه در اینترنت نهاده شد، اما هنوز در نشریه ای علمی منتشر نشده است، تایید می نماید که این نوع جدید ویروس کرونا بین 50 درصد تا 74 درصد مسری تر از نوعی است که تا کنون شیوع داشت.

به گفته پژوهشگران مدرسه بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM)، که این مطالعه را انجام داده اند، اگر اقدامات محدودکننده تری اتخاذ نگردد، در سال 2021 شمار بستری بیماران و مرگ ناشی از کووید-19 به سطحی بسیار بالاتر از آنچه در سال 2020 مشاهده شد، خواهد رسید.

این پژوهشگران تسریع قابل توجه کمپین واکسیناسیون را به منظور کاهش موارد جدید ابتلا خواهان شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شروع واکسیناسیون در آمریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون در آمریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید