بهترین دانشگاه های لندن برای تحصیل

به گزارش وبلاگ رابا، بهترین دانشگاه های لندن

درست است که لندن از گران ترین شهرهای دنیاست و هزینه های زندگی در آن نسبت به دیگر شهرهای اروپایی بیشتر است اما اگر تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا از آرزوهایتان باشد نمی توانید چشمان خود را به روی تعدادی از تاپ ترین دانشگاه ها که در این شهر واقع شده است ببندید. دانشگاه های متنوع این شهر دست شما را برای انتخاب باز می گذارد؛ دانشگاه تخصصی دوست دارید یا دانشگاه چند رشته ای؟ می خواهید دانشگاهتان در نزدیک مرکز لندن باشد یا در حومه؟ در شهر دانشگاه های زیادی هست که جواب همه خواسته هایتان را می دهد. اگر قصد تحصیل در لندن را دارید تعدادی از بهترین دانشگاه های لندن را معرفی می کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید..

بهترین دانشگاه های لندن برای تحصیل

کالج دانشگاهی لندن (University College London)

UCL سال جاری هم جایگاهش را به عنوان هفتمین دانشگاه برتر جهان حفظ و در دو سال گذشته نقش بسیار فعال و برجسته ای را در میان دانشگاه های جهان بازی کرده است. این دانشگاه در سال 1826 به عنوان اولین دانشگاه لندن تاسیس شد و دانشگاهی است که به شدت محبوب دانشجوهای جهانست برای همین هم هست که 40 درصد دانشجوهایش از نقاط مختلف جهان به اینجا آمده اند. کالج دانشگاهی لندن رشته های زیادی را پوشش می دهد به طوری که حدود 54 درصد از دانشجوهایش در دوره فوق لیسانس در حال تحصیل هستند. دانشکده های دانشگاه همه در قلب مرکز لندن قرار دارند و به کتابخانه بریتانیایی و دانشگاه های دیگر لندن نزدیک هستند. پردیس اصلی خیابان گوور در چند قدمی منطقه خرید سیرک آکسفورد واقع شده است. محققان این دانشگاه تا به حال 32 جایزه نوبل گرفتند که 18 تای آن ها در رشته فیزیولوژی و پزشکی، 4 تای آن ها در رشته فیزیک، 7 تا در رشته شیمی و بقیه در رشته های دیگر است. یکی دیگر از افتخارات این دانشگاه این است که توانسته 3 بار مدال فیلدز دریافت کند. شاید شما هم با تحصیل در این دانشگاه روزی پیروز به کسب این افتخارات شوید پس شانستان را امتحان کنید.

امپریال کالج لندن (Imperial College London)

این دانشگاه در سال 2018 هشتمین دانشگاه برتر جهان شده و نسبت به سال قبل یک رتبه پیشرفت داشته است. این موسسه آموزشی که بر روی علوم و تکنولوژی تمرکز دارد در زمینه علوم طبیعی و مهندسی پیشرو است و یک مدرسه بیزنس معتبر و یکی از بزرگ ترین دانشکده های پزشکی بریتانیا را دارد. اینکه نیمی از دانشجوهای این دانشگاه بین المللی هستند یعنی دانشگاه طرفداران دو آتشه زیادی دارد! مطمئنا هیچ کس بدش نمی آید در یکی از زیباترین شهرهای جهان و در دانشگاهی تحصیل کند که رتبه 8 جهانی دارد. پردیس اصلی دانشگاه در منطقه کنزینگتون جنوبی واقع شده است که فاصله چندانی هم از مرکز شهر ندارد. با تحصیل در این داشنگاه به فضای سبز پارک هاید و بزرگ ترین موزه های شهر هم نزدیک هستید و می توانید بعد از کلاس به این مکان ها بروید و خستگی در کنید. دانشکده های مهندسی این دانشگاه شامل بخش های مهندسی مواد، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و .. است و به این ترتیب دانشکده های پزشکی، علوم طبیعی و … هم بخش های زیر مجموعه خود را دارند.

دانشگاه کینگز لندن (Kings College London)

این دانشگاه یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه های کالجی لندن است و سال جاری به همراه دانشگاه ادینبورگ به رتبه 23 ام جهانی رسیده است. این دانشگاه جامع تحقیقاتی هم موردعلاقه دانشجوهای جهانست و 30 درصد بدنه آن را دانشجوهای دیگر کشورها تشکیل می دهند. این دانشگاه که مخصوصا در رشته های انسانی، حقوق و علوم در جهان زبانزد است در لندن 5 پردیس دارد که 4 تای آن ها در نزدیکی هم و در کنار رود تیمز و جاذبه های نمادینی مثل تاور بریج، چشم لندن و بیگ بن قرار دارند.

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science)

LSE تنها دانشگاه بریتانیاست که فقط و فقط مخصوص علوم اجتماعی است و رتبه 35 ام جهانی دارد. البته رتبه دانشگاه در رنکینگ هایی که فقط مخصوص رشته های خاصند خیلی بالاتر است که همین موضوع به خوبی نقش مهم رشته هایی مثل مردم شناسی، سیاست، جامعه شناسی، حقوق و حسابداری را در جهان نشان می دهد. این دانشگاه هم به عنوان دانشگاهی بین المللی دانشجویانی به 100 زبان مختلف دارد. دانشگاه در خیابان چنسری لین در نزدیکی قلب شهر واقع شده است که از قدیم تا به حال دفاتر مشاوره ای و حقوقی زیادی در این خیابان وجود داشته است.

دانشگاه کوئین مری لندن (Queen Mary)

این دانشگاه رتبه 127 ام جهانی دارد و کارهای آموزشی و تحقیقاتی زیادی در رشته هایی مثل دندان پزشکی و پزشکی انجام می دهد. اگر می خواهید در رشته حقوق ادامه تحصیل بدهید این دانشگاه یکی از بهترین موسسات است چون رتبه رشته حقوق آن بعد از دانشگاه های آکسفورد و کمبریج در جایگاه سوم واقع شده است. تا به حال محققان این دانشگاه پیروز شدند 6 جایزه نوبل به دست بیاورند. پردیس اصلی این دانشگاه در منطقه Mile End در کنار کانال ریجنت و در نزدیکی شرق لندن واقع شده است.

دانشگاه رویال هالووی (Royal Holloway)

در حالی که تعدادی از بهترین دانشگاه های شهر در نواحی مرکزی لندن قرار دارند بعضی از آن ها هم هستند که کمی دورترند. این دانشگاه در واقع در نزدیکی شهر Egham واقع شده است و با قطار کمتر از یک ساعت، از مرکز لندن فاصله دارد. دانشگاه رتبه 259 ام جهانی دارد و از بین 9,844 دانشجو بیش از 30 درصد آن ها از خارج از بریتانیا به این دانشگاه آمده اند. دانشگاه رویال هالووی رشته های مختلف و متنوعی را پوشش می دهد و به خصوص در رشته های هنر و انسانی خیلی قوی عمل می کند. این دانشگاه تعدادی از زیباترین پردیس های بریتانیا را دارد به درد کسانی می خورد که دوست دارند کمی از هیاهو و شلوغی مرکز لندن فاصله داشته باشند و در عین حال در یکی از بهترین دانشگاه های این شهر درس بخوانند.

دانشگاه برونل | Brunel University

این دانشگاه پس از مهندس Isambard Kingdom Brunel به این نام نیز نام گذاری شد. جالبه که بدونید این دانشگاه یکی از بهترین ها در جهان به منظور تدریس دروس مهندسی شناخته شده است. البته این دانشگاه در دوره های مختلفی نظیر هنر، تجارت، حقوق، پزشکی، علوم اجتماعی و ورزش خدمات علمی خودش را به دانشجویان نیز ارائه می دهد. این دانشگاه حدود 12550 دانشجو از 110 کشور جهان دارد.

دانشگاه بیرکبک | Birkbeck College, University of London

دانشگاه بیرکبک لندن در سال جاری به عنوان 306 امین دانشگاه در جهان شناخته شده و به دانشجویان خود این اجازه می دهد تا در دوره های شبانه و روزانه این دانشگاه نیز تحصیل کنند. بسیاری از دانشجویان در این دانشگاه می توانند دوره نیمه وقت می توانند دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ثبت نام کنند و اقدام به تحصیل می کنند.

دانشکده پژوهش های شرقی و آفریقایی (School of Oriental and African Studies)

این دانشگاه که در سال 2018 پیروز شد به رتبه 296 جهان برسد بر روی زبان، فرهنگ و جوامع آسیا، آفریقا، خاور میانه و نزدیک تمرکز دارد و تنها موسسه آموزشی اروپاست که وارد این حیطه شده است. بیش از نیمی از دانشجوهای این دانشگاه از خارج از بریتانیا و از 133 کشور جهان به اینجا آمده اند. دانشگاه در ناحیه Bloomsbury لندن واقع شده است، ناحیه ای که به میدان های باغی مجذوب کننده، تاریخچه هنری و ساکنانی روشنفکر معروف است. این دانشگاه که در سال 1916 تاسیس شده به تازگی یکصدمین سالگردش را جشن گرفته و خیال دارد در 100 سال آینده هم به پیروزیت های بیشتری برسد.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت

به "بهترین دانشگاه های لندن برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های لندن برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید