همایش روز جهانی غذا در شیراز برگزار گردید

به گزارش وبلاگ رابا، همایش روز جهانی غذا، با مشارکت معاونت های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور مسئولان، صاحب نظران و دانشجویان، در مجتمع ولایت برگزار گردید.

همایش روز جهانی غذا در شیراز برگزار گردید

سیاوش باباجعفری رئیس دانشکده تغذیه شیراز در همایش روز جهانی غذا، گفت: مطالعه بیماری ها، توسعه و توزیع آنان در جهان، اهمیت غذا و تغذیه و به طور کلی اهمیت سبک زندگی در بروز و شیوع بیماری ها را نشان می دهد؛ بعلاوه معضل سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن و الگو های غذایی ناسالم، سلامت بیش از دو میلیارد نفر در سطح جهان را در معرض خطر قرار داده است.

سیاوش باباجعفری با اشاره به اهمیت مطلع سازی مردم و جوامع به آسیب های موجود، از کوشش های فعالان و دست اندرکاران حوزه تامین، فراوری، توزیع و نظارت بر غذای سالم از مزرعه تا سفره و همه فعالان حوزه غذا و تغذیه قدردانی کرد.

مدیر اداره غذا و دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شیراز نیز گفت: ذائقه ها به صورت قابل توجه و کنترل ناپذیر تغییر نموده و به ویژه در بین جوانان و نوجوانان به عنوان قشر فعال و پویای جامعه که در حال رشد هستند، ذائقه ها فرق دارد و به سمت غذا های آماده و فست فود ها گرایش پیدا نموده است.

سید محمد مظلومی با اشاره به این نکته که لازم است صاحبان صنایع غذایی به دانش روز جهان در رابطه با سبک زندگی سالم و فراوری غذا های مناسب، در تحقق سلامت افراد در جامعه یاری نمایند، گفت: در استان فارس کوشش های مناسبی در راستای سالم بودن مواد غذایی اجرا شده است و اقدامات لازم در زمینه تامین احتیاج های غذایی جامعه مانند نان کامل در حال پیگیری است.

رئیس انجمن تغذیه استان فارس نیز در این همایش گفت: در راستای ترویج سبک زندگی سالم، تعامل و مشارکت همه سازمان ها و ارگان ها و کارخانجات فراوری مواد غذایی لازم است و مطلعی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه موضوعی مهم است که باید به آن توجه گردد.

عبدالحمید مصلی نژاد بعلاوه توجه به چاقی بچه ها و مصرف مواد غذایی پر انرژی که باعث کوتاهی قد در بچه ها می گردد را مهم برشمرد.

عنایت الله بریزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: اگر در صنایع کشاورزی از سم، کود و آب مناسب استفاده نگردد، کیفیت محصول از بین می رود و فلزات سنگین مبه طور ستقیم وارد بدن می گردد که عاملی برای تهدید سلامت به شمار می رود.

وبلاگ رابا فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "همایش روز جهانی غذا در شیراز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش روز جهانی غذا در شیراز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید