نمایشگاه مجازی کتاب تجربه ای نو و جدید است

به گزارش وبلاگ رابا ، مهدی عمرانلو، مدیر انتشارات آوند دانش در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: با توجه به عدم برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران این انتظار از سمت ناشران و خریداران وجود دارد که این زنجیره و ارتباط بین خریداران و تامین کنندگان کتاب قطع نشود.

نمایشگاه مجازی کتاب تجربه ای نو و جدید است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از کتاب های خارجی نمایشگاه کتاب تهران به کشور رسیده بود احتیاج به برگزاری نمایشگاهی احساس می شد؛ این کتاب ها باید در معرض خرید و دید بازدیدکنندگان قرار گیرد و به دست مخاطبان برسد.

عمرانلو با بیان اینکه فروش مجازی کتاب به این شکل تجربه ای نو و جدید در ایران است، گفت: اگرچه سایت های خارجی طی سالیان گذشته در این حوزه فعال بودند و کتاب می فروختند اما در ایران کار نویی است و طبیعتا در گام نخست ممکن است با مسائلی روبه رو گردد زیرا اطلاعات مختصری را می توانیم در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

وی یادآور شد: این کتاب ها محدودیت موجودی دارد و شاید نتواند همه احتیاجهای مخاطبان را پوشش دهد اما فکر می کنم به هر حال شروع خوبی است؛ زیرا از یک سو هزینه های خریدار شامل حمل و نقل و رفت و آمد برای تهیه کتاب را کاهش می دهد و از سوی دیگر از هزینه های فروشنده می کاهد از این رو دیگر احتیاجی نیست اجاره غرفه بپردازد یا حقوقی به فروشندگان خود اختصاص دهد.

عمرانلو همچنین درباره آینده نمایشگاه مجازی کتاب شرح داد: در صورتی که این رویداد با کمترین مشکل روبه رو باشد می تواند پایه خوبی برای دوره های آینده این نمایشگاه باشد و شاید در دوره های آینده هم در همین فرمت و قالب برگزار گردد.

وی در ادامه صحبت های خود بر لزوم حمل و نقل درست کتاب ها تاکید نمود و گفت: از آنجایی که کتاب های لاتین قیمت بالایی دارند باید حتما در حمل و نقل آن ها نکات مخصوص رعایت گردد تا کتاب ها آسیب نبینند؛ اما با همه این مسائل معتقدم این کار باید شروع شده و ایردات آن برای دوره های بعدی اصلاح گردد.

عمرانلو با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک ویترین جهانی برای ما است اضافه نمود: شاید بهتر باشد بحث خرید کتاب و اختصاص یارانه از قالب نمایشگاه فیزیکی خارج گردد تا در سال های آینده نمایشگاه شکل واقعی خود را بگیرد و خود فروشگاه در قالب دیجیتال برگزار گردد؛ زیرا بخش زیادی از هزینه ها را کاهش می دهد و مسائل را به خصوص برای خریداران استان ها و شهرهای مختلف کم می نماید.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاه مجازی کتاب تجربه ای نو و جدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب تجربه ای نو و جدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید