نصب برج بدون دود در پارک جوردانای کراکوف

به گزارش وبلاگ رابا، برای تماشا برج بدون دود روزیگارد، سری به پارک جوردانا بزنید که ذرات دود را از هوای اطراف خود می مکد و هوا را تمیز می نماید.

نصب برج بدون دود در پارک جوردانای کراکوف

استودیوی روزیگارد - آزمایشگاه طراحی اجتماعی هلندی که متعلق به دان روزیگارد، هنرمند نوآور است، پروژه بدون دود را در کراکوف راه اندازی نموده است. این برج، بخشی از ابتکار عمل او برای ایجاد هوای پاکیزه در فضاهای عمومی است و می تواند تا 30000 مگاوات هوا را در هر ساعت تصفیه کند، اما مصرف برق آن بیشتر از یک دیگ بخار نیست. هدف این پروژه، ترکیب فناوری با هنر است. دان روزیگارد به وبلاگ رابا گفت:

این پروژه هیچ ربطی به خرید یک ساعت رولکس یا یک ماشین نو ندارد؛ این ها دیگر از مد افتاده اند؛ مد نو امروز هوای پاک است. به همین علت است که این برج ساخته شد. لازم نیست که بلیط خریداری کنید، این برج مربوط به همه است.

هوای پاک تنها ویژگی مهم این برج 7 متری نیست. پس از جمع آوری و متراکم سازی ذرات دود، آن ها به جواهری مانند یک حلقه تبدیل می شوند که آن ها هم از طریق همین استودیو ساخته می شوند. شما می توانید این حلقه ها را از وب سایت استودیو خریداری کنید. حتی چند زوج از این نمادهای زیست محیطی به عنوان حلقه عروسی استفاده نموده اند!

مهندسی این برج از طریق دانشگاه صنعتی آیندهوون اجرا شده و تا به حال، سفرهای موفقی به هلند و چین داشته است. شما این برج را که راهی برای بهره مند شدن خانواده ها از هوای پاک در محیط باز است، در پارک ها و فضاهای عمومی خواهید دید. حالا، کراکوفی ها می توانند از هوای پاک پارک جوردانا که 55 تا 75٪ پاک تر از بقیه بخش های شهر است، استفاده نمایند.

اگر شما در کراکوف زندگی می کنید، به پارک جوردانا بروید تا این تاسیسات مهم را ببینید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، به زودی این برج را در پارک ها و شهرهای زیادی در همه جای جهان خواهیم دید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "نصب برج بدون دود در پارک جوردانای کراکوف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب برج بدون دود در پارک جوردانای کراکوف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید