می توان اجازه داد 2 کشور فورا به ناتو بپیوندند

به گزارش وبلاگ رابا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندرس فوگ راسموس دبیرکل سابق ناتو در سخنانی گفت که فنلاند و سوئد ممکن است در آینده به صورت فوری به ناتو بپیوندند.

می توان اجازه داد 2 کشور فورا به ناتو بپیوندند

دبیرکل سابق ناتو در این خصوص گفت: اگر این کشورها چنین درخواستی را ارائه دهند، می توان خیلی سریع به آن رسیدگی کرد. شما می توانید از فردای آن روز به عضویت این سازمان درآیید، زیرا تمام معیارهای لازم برای عضویت را دارید و درهای ناتو علیرغم اعتراض روسیه باز خواهد ماند.

این در حالیست که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دیروز آدینه اعلام نموده بود که این ائتلاف در توسعه و استقرار نظامیان خود به سمت شرق، هیچگونه مصالحه ای نخواهد کرد.

استولتنبرگ در این باره در رادیو لهستان گفته بود: ما اکنون در یک لحظه حساس برای امنیت اروپا هستیم و باید از جمله با روسیه مصاحبه کنیم تا موضع متفق القول همه متحدان را به مسکو منتقل کنیم که اگر این موضوع اصولی باشد، هیچ سازشی نخواهیم کرد. هر کشوری حق دارد که برای راستا و انتخاب های خود تصمیم بگیرد که آیا می خواهد به یک ائتلاف نظامی ملحق گردد، خواه ناتو باشد یا نباشد. اما بعلاوه حق ما برای محافظت از همه متحدان و نیروهای مستقر در بخش شرقی ناتو بسیار مهم است. در عین حال، ما باید مصاحبه کنیم و بنابراین ما پیشنهاد مصاحبه در خصوص کنترل تسلیحات، شفافیت تمرینات نظامی، سازوکارهای های کاهش خطرات، به عنوان مثال، حوادث، و بسیاری از مسائل دیگر را دادیم.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیروز در نشست خبری خود در جمع وبلاگ رابا خاطرنشان کرد که کشورهای غربی به توسعه تنش ها یاری می نمایند و پتانسیل درگیری در دنیا در حال افزایش است.

لاوروف در این باره گفت: اوضاع خوب نیست. پتانسیل درگیری در حال افزایش یافتن است. همکاران غربی قاطعانه در چنین تحول منفی وقایع مشارکت می نمایند. آنها راستای را برای تضعیف چارچوب روابط بین الملل که بر اساس منشور سازمان ملل متحد است، در پیش گرفته اند و سیاست جایگزینی قوانین بین المللی با قوانین خود را دنبال می نمایند.

نشست شورای ناتو-روسیه روز چهارشنبه به میزبانی بروکسل به عنوان مقر پیمان آتلانتیک شمالی برگزار گردید.

این نخستین نشست شورای ناتو- روسیه از سال 2019 به این سو تلقی شد و بر تبادل دغدغه های امنیتی طرفین متمرکز بود.

ریاست شورا را ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بر عهده داشت و سرپرستی هیئت های آمریکا و روسیه نیز به ترتیب با وندی شرمن و سرگئی ریابکوف معاونین وزارت خانه های خارجه طرفین بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "می توان اجازه داد 2 کشور فورا به ناتو بپیوندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می توان اجازه داد 2 کشور فورا به ناتو بپیوندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید