مستاجران منتظر کاهش قیمت مسکن باشند

به گزارش وبلاگ رابا، معاون وزیر راه و شهرسازی از دو پتانسیل برای کاهش قیمت در بازار اجاره خبر می دهد، یکی مالیات گیری از خانه های خالی و دیگری طرح اجاره داری حرفه ای. به اعتقاد او، عرضه مسکن در بازار اجاره افزایش می یابد و قیمت ها تنظیم می گردد.

مستاجران منتظر کاهش قیمت مسکن باشند

به نقل از ایلنا، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی مالکان تا سرانجام دی ماه فرصت دارند که اطلاعات ملکی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نمایند و قبض های مالیاتی از هفته اول بهمن ماه صادر می گردد. معاون وزیر راه و شهرسازی اخذ مالیات از خانه های خالی را فاکتوری برای اثرگذاری بر بازار اجاره می داند، چرا که عرضه مسکن در بازار افزایش می یابد و قیمت را تنظیم می نماید.

یکی از نقدها به طرح مالیات بر خانه های خالی این است که بیشتر خانه های خالی در منطقه ها شمالی تهران است که به علت قیمت بالای این منطقه ها بسیاری از مستاجران قادر به خرید یا اجاره این خانه ها نیستند. بنابراین طرح مالیات بر خانه های خالی نمی تواند به آنها یاری کند.

محمود محمودزاده این انتقاد را قبول ندارد و می گوید: اغلب خانه های خالی در تهران در منطقه ها مرکزی شهر واقع شده اند و افزایش عرضه واحد مسکونی در این منطقه ها به مستاجران دهک های میانه یاری می نماید.

جدیدترین آگهی های اجاره مسکونی تهران

به گفته او، اغلب این واحدها به علت فرسودگی و عدم تعمیرات و بازسازی خالی مانده اند که به زودی با وضع مالیات بر خانه های خالی این واحدهای مسکونی وارد بازار اجاره می شوند.

آنطور که معاون وزیر راه اعلام می نماید، در روز 28 دی ماه مرحله اول آمار خانه های خالی در تهران را به سازمان امور مالیاتی ارسال می گردد.

محمود محمود زاده از اجرای طرح اجاره داری حرفه ای می گوید که راهکاری برای کنترل بازار اجاره در تهران است. به گفته او این طرح می تواند در بلندمدت و میان مدت به بازار اجاره شهر تهران یاری کند.

منبع: بلاگ دیوار

به "مستاجران منتظر کاهش قیمت مسکن باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستاجران منتظر کاهش قیمت مسکن باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید