طرح درج قیمت تولیدکننده بر کالا دست دلالان را کوتاه می نماید

به گزارش وبلاگ رابا، تهران (پانا) - نایب رییس اتاق اصناف ایران گفت با درج قیمت فراوریکننده بر روی کالاهای عرضه شده داخلی، از سوء استفاده بعضی واحدهای فراوری و عرضه کالا جلوگیری می گردد.

طرح درج قیمت تولیدکننده بر کالا دست دلالان را کوتاه می نماید

به گزارش ایرنا، اجرای طرح درج قیمت تولیدنماینده بر روی کالاها از سوی دولت از اواخر آذر ماه به اجرا گذاشته شده است تا راه حلی برای شفاف سازی قیمت ها و روزآمدسازی شیوه نظارت بر بازار باشد.

بر اساس این طرح قیمت کالاهای مورد استفاده مردم بر اساس هزینه تولیدنماینده بر محصول درج می گردد و بعد از محاسبه هزینه حمل و نقل و واسطه و توزیع، طبق فاکتور خرید به مردم عرضه گردد.

در مرحله اول این طرح آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو مکلف به درج قیمت تولیدنماینده شدند و سپس صنایع غذایی و کنسروسازی، سلولزی، بهداشتی و آرایشی، کارخانجات ماکارونی و لنت ترمز در فهرست قرار گرفتند.

در این زمینه، جلال الدین محمد شکریه نایب رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اجرای موفقیت آمیز طرح درج قیمت تولیدنماینده بر روی کالا نیازمند سازوکارهایی است، اعلام نمود: به انجام رساندن این طرح اقدام بسیار خوبی است، اما نیازمند تصحیح بعضی امور ماننند عرضه و تقاضا متعادل است تا شرایط مناسبی در کشور ایجاد گردد.

وی با بیان اینکه باید هزینه واسطه ها در عرضه کالا نیز در نظر گرفته گردد، توضیح داد: سازمان حمایت تولیدنمایندگان و مصرف نمایندگان با نظارت دقیق بر درج قیمت می تواند بسیاری از مسائل را برطرف کند.

شکریه با تاکید بر اینکه درج قیمت تولیدنماینده بر روی کالا اقدام مثبتی است، گفت: نباید اجازه دهیم تعادل قیمتی در عرضه محصولات در این شرایط به هم بریزد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بعضی از تولیدنمایندگان قیمت کالا را بر روی محصولات بیشتر از قیمت حقیقی درج می نمایند، تاکید نمود: نظارت مناسب در این طرح راهگشا است. درج قیمت تولیدنماینده بر روی کالا در مجموع اتفاق خوبی است و می تواند مانع سوء استفاده بعضی واحدهای تولیدی و عرضه گردد.

وی تاکید نمود: در این مدت بعضی فروشندگان اقدام به تخفیفات بسیار نموده اند و اجرایی شدن این طرح می تواند از مسائل جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "طرح درج قیمت تولیدکننده بر کالا دست دلالان را کوتاه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح درج قیمت تولیدکننده بر کالا دست دلالان را کوتاه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید