سوال چالشی فیفا: آیا این برترین نسل تاریخ فوتبال ایران است؟

به گزارش وبلاگ رابا، صفحه رسمی اینستاگرام فیفا با استناد به جمله ای از علیرضا جهانبخش سوالی را از دنبال کنندگان خود پرسیده است.

سوال چالشی فیفا: آیا این برترین نسل تاریخ فوتبال ایران است؟

در شرایطی که طرفداران و علاقمندان به فوتبال در انتظار شروع فصل نو مسابقات هستند و برای آن لحظه شماری می نمایند، به خوبی می دانند که تا 109 روز دیگر وقتی لیگ های جهان به نیمه می رسد سوت شروع رقابت های جام جهانی که مهم ترین رویداد فوتبالی در جهان نیز به شمار می رود در ورزشگاه های قطر به صدا در می آید.

انتظار برای این تورنمنت سی روزه که برای اولین مرتبه در زمانی غیر از روز های آخر بهار و روز هایی ابتدایی تابستان برگزار خواهد شد، شروع شده و صفحه رسمی فیفا نیز فعالیت های خود را معطوف به این مسابقات نموده است.

جالب اینکه این صفحه رسمی اینستاگرام فیفا آخرین پست خود را به پوستری از بازیکنان تیم ملی ایران اختصاص داده و با استناد به یکی از مصاحبه های علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران از مخاطبان خود خواسته تا به این سوال پاسخ بدهند که آیا نسل فعلی فوتبالیست های ایرانی برترین نسل تاریخ ایران هستند یا خیر؟

البته این سوال با واکنش های مختلفی از سوی دنبال نمایندگان روبرو شده، ولی شرایط بد این روز های فدراسیون و شیوه آماده سازی تیم ملی از جمله توضیحات مشترک بسیاری از علاقمندان به شمار می رود. بعلاوه با مرور پاسخ های کاربران، بسیاری به تمجید از تیم ملی فعلی فوتبال ایران و ستاره هایش پرداخته اند و البته عده ای هم معتقدند سایر نسل های تاریخ فوتبال ایران شرایط بهتری داشته اند.

تیم ملی فوتبال ایران یکی از راحت ترین صعود های تاریخ را به جام جهانی با دراگان اسکوچیچ تجربه کرد، ولی جایگاه این مربی همچنان متزلزل است و دو دستگی در میان بازیکنان تیم ملی ابهامات و نگرانی های زیادی درباره عملکرد این نسل از فوتبال ایران در جام جهانی ایجاد نموده است؛ نسلی که آزمون و طارمی دو ستاره آن هستند و در سایر نقاط زمین نیز بازیکنان قابل اتکایی دارد.

باید دید چند ماه دیگر که ایران باید سه ملاقات خود را در جام جهانی مقابل انگلیس، آمریکا و ولز برگزار کند، چقدر جمله علیرضا جهانبخش به واقعیت بدل می گردد و چقدر این نسل در نشان دادن پتانسیلی که دارد، توانا خواهد بود.

شما چه دیدگاهی دارید؟ آیا نسل فعلی فوتبال ایران را برترین تاریخ می دانید یا بازیکنانی که زیر نظر جلال طالبی به جام جهانی 1998 رسیدند؟ آیا نسلی که با برانکو یکی از راحت ترین صعود ها را در جام جهانی آلمان تجربه کرد را بیشتر می پسندید یا نسلی که پیش از انقلاب با حشمت مهاجرانی در آسیا یکه تازی می کرد؟ شاید هم عده ای نسل دهه شصت فوتبال ایران را برترین بدانند که البته زیر سایه جنگ نتوانست توانایی هایش را در عرصه جهانی به رخ بکشد.

شما هم نظرتان را در این خصوص بنویسید.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو

به "سوال چالشی فیفا: آیا این برترین نسل تاریخ فوتبال ایران است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوال چالشی فیفا: آیا این برترین نسل تاریخ فوتبال ایران است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید