8 خانه به دوش سرشناس فوتبال ایران ، سر نخواستن این 6 بازیکن دعواست!

به گزارش وبلاگ رابا، درحالی که تنها 48ساعت به شروع لیگ برتر ایران به جای مانده، تعدادی از بازیکنان سرشناس این لیگ در سال های گذشته هنوز تیم ندارند و شرایط آنها برای فصل آینده معین نشده است.

8 خانه به دوش سرشناس فوتبال ایران ، سر نخواستن این 6 بازیکن دعواست!

به گزارش وبلاگ رابا قوانین نو سازمان لیگ که تعداد بازیکنان بزرگسال هر تیم را به 19بازیکن کاهش داده و سهمیه بازیکنان زیر 25سال را کلا حذف نموده است، باعث شده تعداد زیادی از بازیکنان بزرگسال بیرون بمانند. در این مطلب به تعدادی از سرشناس ترین بازیکنان بیرون مانده از لیگ اشاره شده است. با این شرح که بعضی از این بازیکنان حتی اگر قوانین تغییر نمی کرد، باز هم به خاطر کهولت سن احتمالا از چرخه لیگ برتر خارج می شدند. بعضی از آنها مانند عارف غلامی و یاسین سلمانی هم مسئله ای برای ادامه حضور در لیگ ندارند، فقط ماجرای انتخاب تیم برای آنها کمی پیچیده شده و به طول انجامیده است.

محمدرضا خلعتبری

یکی از قدیمی ترین و پرسابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر ایران که طی 20سال گذشته با 10تیم مختلف در این رقابت ها حاضر بوده است. خلعتبری از سال82 با تیم شموشک نوشهر پا به لیگ برتر گذاشت و در این 20سال به جز سال هایی که در لیگ های قطر و امارات گذراند همیشه در لیگ برتر ایران حاضر بوده است. بازیکن اسبق سپاهان و پرسپولیس، فصل گذشته با پیراهن تیم آلومینیوم اراک در 2بازی به زمین رفت و ظاهرا همین آلومینیوم قرار است آخرین باشگاه خلعتبری در دوران حرفه ای اش باشد. خلعتبری در 40سالگی همچنان علاقه مند به ادامه بازی است اما هیچ تیمی به جذب او علاقه نشان نداده است.

مسعود شجاعی

علاقه مندان فوتبال در ایران، مسعود شجاعی را یکی از ول نکن ترین فوتبافهرست های تاریخ این سرزمین می دانند. کاپیتان سابق تیم ملی با سابقه حضور در 3دوره جام جهانی در 39سالگی همچنان علاقه ای به خداحافظی نشان نمی دهد. او که بخش زیادی از دوران بازی اش را در خارج از ایران سپری نموده بود در 34سالگی به لیگ ایران برگشت و بعد از بازی در تراکتور، نساجی و طرفدار حالا منتظر پیشنهاد از چهارمین باشگاه ایرانی است. همبازی شجاعی در اوساسونا یعنی جواد نکونام الان 7سالی هست مربیگری می نماید. او فقط 3سال از شجاعی بزرگ تر است.

اشکان دژاگه

یکی دیگر از ستاره های پرافتخار تیم ملی در جام های جهانی 2014 و 2018 اشکان دژاگه است که او هم مثل شجاعی هنوز دلش نمی آید از فوتبال خداحافظی کند. دژاگه از سال2018 همراه با شجاعی وارد لیگ ایران شد، بعد از بازی در تراکتور از لیگ ایران رفت و مدتی در قطر بازی کرد تا اینکه فصل گذشته دوباره با پیراهن فولاد به لیگ ایران برگشت. اشکان که به وسیله نکونام فولادی شده بود بعد از آمدن منصوریان هم برای این تیم بازی کرد اما در حال حاضر شرایط ناتعیینی دارد.

لوسیانو پریرا

این مهاجم برزیلی آن قدر در ایران بازی نموده که حالا دیگر یکی از خود ماست و نگران آینده او هم هستیم! شیمبا 11فصل است در لیگ ایران حضور دارد.

این مهاجم برزیلی یک بار هم به عنوان آقای گلی رسیده اما در 40سالگی به نظر می رسد هیچ تیم دیگری خواستار او نیست. او فصل گذشته با منشا در مس رفسنجان بود و حالا منشا به فولاد پیوسته که شیمبا 6فصل در آنجا بازی نموده بود.

عارف غلامی

از روزی که نکونام به نیمکت استقلال رسید، بلاتکلیفی عارف غلامی در این تیم شروع شد. عارف مدافع اصلی استقلال در این سال ها بوده اما قراردادش هنوز تمدید نشده و درباره دلایل این اتفاق اخبار ضدونقیضی منتشر شده است. او هفته گذشته از عقد قرارداد با یک باشگاه خارجی اطلاع داد اما در حال حاضر نه خبری از باشگاه خارجی هست و نه از تمدید قرارداد با استقلال. شاید در نهایت عارف هم مثل خیلی از ستاره های این تابستان، راهی سپاهان گردد و جای سیاوش یزدانی را در فهرست این تیم بگیرد.

یاسین سلمانی

پدیده فوتبال ایران، کاپیتان تیم ملی امید و دست پرورده آموزشگاه سپاهان به طور قطعی از باشگاه اصفهانی اش جدا شده اما مقصد بعدی او هنوز تعیین نیست. یاسین هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را خواستار خود می بیند اما علاقه مند است در یک باشگاه خارجی بازی کند. در واقع برای لژیونر شدن سلمانی، 50درصد خودش حل شده و مانده 50درصد باشگاهی که باید با او قرارداد ببندد.

عزت پورقاز

مدافع سابق سپاهان که کارلوس کی روش با دعوت کردنش به تیم ملی نام او را بر سر زبان ها انداخت، فصل گذشته کاپیتان طرفدار بود. او ظاهرا از این تیم تهرانی جدا شده اما هنوز تیمی ندارد و مقصد آینده اش را تعیین ننموده است.

حسن بیت سعید

مهاجمی که با تیم استقلال خوزستان قهرمانی در لیگ برتر را هم تجربه نموده، در سال بازگشت استقلال خوزستان به لیگ برتر فعلا بدون تیم مانده است. بیت سعید فصل گذشته در نفت آبادان بازی کرد و در انتها فصل از این تیم جدا شد.

دیگران

محسن کریمی، بازیکن سابق استقلال که مصدومیت های متعدد جلوی پیشرفت او را گرفت از نساجی جدا شده اما هنوز با تیمی قرارداد نبسته است. ساسان حسینی که گلزنی در نفت مسجدسلیمان نام او را بر سر زبان ها انداخته بود، فصل گذشته در پیکان بازی کرد و تیم بعدی اش هنوز تعیین نشده است. روح الله سیف الهی بازیکن سابق پرسپولیس هم بدون تیم مانده و شرایط ناتعیینی دارد. او فصل گذشته در عضویت باشگاه ذوب آهن بود. مهرداد رضایی هم که داستان شادی گل معروف و اختلافش با ساکت الهامی را همه می دانند، بعد از جدایی از مس رفسنجان فعلا بدون تیم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "8 خانه به دوش سرشناس فوتبال ایران ، سر نخواستن این 6 بازیکن دعواست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 خانه به دوش سرشناس فوتبال ایران ، سر نخواستن این 6 بازیکن دعواست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید