خزاعی خواهان بازنگری در واگذاری نمایش خانگی به صداوسیما شد

به گزارش وبلاگ رابا، رییس سازمان سینمایی معتقد است، مصوبه واگذاری نمایش های خانگی و پلتفرم ها به سازمان صداوسیما نیازمند بازنگری است و در حال حاضر، موضوع به وسیله مجاری و مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است.

خزاعی خواهان بازنگری در واگذاری نمایش خانگی به صداوسیما شد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ رابا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی با اعلام این مطلب گفت: با این مصوبه با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و بعلاوه، بستر وی او دی ها و توسعه فضا های مجازی، مهمترین بازوی اجرایی، نظارتی و هدایتی سازمان سینمایی در این عرصه سلب شده است.

رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سازمان صداوسیما به عنوان رسانه ملی وظایف خطیری دارد اضافه نمود: رسانه ملی ماموریت های گسترده ای دارد و احتیاج دارد به فکر ایجاد بستر هایی برای توسعه، پویایی و ارتقای گستره مخاطبانش باشد. با بازنگری این مصوبه مسئولیت نمایش خانگی که به مسئولیت های تلویزیون اضافه شده به جای اصلی ش بر می گردد.

وی تاکید نمود: صندلی نظارتی و شأن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی باید حفظ گردد؛ البته، تجربه چند ساله هم نشان داده است علاوه بر نارضایتی سینماگران و صنوف؛ تناقضات و چندگانگی در نظارت های کیفی و محتوایی فراوریات این حوزه ایجاد شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری جدی این وزارتخانه و سازمان سینمایی در رابطه با موضوع پلتفرم ها توضیح داد: این مطالبه جامعه سینمایی کشور است. در حال پیمودن راستا ها و برگزاری جلسات با مراکز ذیربط هستیم و امیدواریم در مراکز قانونی تصمیم گیری این کار به جریان بیفتد.

به گفته وی، موضوع نمایش خانگی و پلتفرم ها به تصمیم های نو احتیاج دارد و جامعه سینمایی امیدوار شده با نگاه ریاست نو سازمان صدا و سیما و تعامل و احترام آقای جبلی برای سینماگران و هنرمندان، این مطالبه محقق می گردد.

خزاعی با بیان اینکه فراوریات پلتفرم ها و شبکه نمایش خانگی مخاطبان بسیاری را به سمت فراوریات داخلی سوق داده است. اضافه نمود: رونق و پویایی شبکه نمایش خانگی و وی اوی دی ها می تواند ضمن ایجاد امید و نشاط اجتماعی، به امنیت شغلی و معیشتی اهالی سینما منجر گردد.

رئیس سازمان سینمایی با نقد شرایط فعلی توضیح داد: معتقدیم باید صفر تا صد جریان وی اودی ها به ارشاد برگردد. ماموریت ساترا، اساساً، با سایر ماموریت های سازمان صدا و سیما مغایرت دارد. ماموریت های بزرگ و متعدد صداوسیما، باعث می گردد تا این ماموریت مضاعف به درستی پیگیری نگردد و تناقضات نظارتی صدا و سیما در پلتفرم ها و تلویزیون گواه این موضوع است. ضمن اینکه تلویزیون در حالی می خواهد در این زمینه نظارت و سیاستگذاری کند که خودش یکی از رقبای این پلتفرم هاست، و به خاطر این رقابت و تضاد منافعی که دارد نمی تواند کار ارزیابی، نظارت و ارزشیابی محتوایی این بخش را بر عهده داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: معتقدیم مصوبه مجلس در این زمینه احتیاجمند بازنگری و اصلاح است. از نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی انتظار داریم به آنالیز و بازنگری این موضوع بپردازند و نظارت بر شبکه های نمایش خانگی را به وزارت ارشاد بازگردانند.

وی اضافه نمود: بسیاری از هنرمندان، صنوف و جامعه سینمایی نسبت به ورود صدا و سیما در این حوزه انتقاد دارند و این توقع را دارند به وسیله مجاری قانونی و در بستر تعامل و مصاحبه های سازنده این موضوع مورد بازنگری قرار گیرد. خوشبختانه مصاحبه هایی جدی در سطح وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعضی مسئولان و متولیان ارشد در حال اجرا است که امیدواریم با حسن نظر و درایت ریاست محترم سازمان صدا و سیما این معضل هر چه زودتر حل و فصل گردد.

خزاعی با بیان اینکه با این اقدام به علت نزدیکی مخاطبان سینما و پلتفرم ها ضمن یاری به توسعه و تشویق فراوریکنندگان و سینماگران، شرایط مناسب برای چرخه کامل فراوری و پخش و توزیع و ایجاد فرصت های نو بهتر شکل می گیرد خاطرنشان ساخت: نزدیکی سامانه های فروش و سازمان فراوری و پخش این حوزه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث بالندگی و پویایی و همراهی بیش تر آن ها می گردد و برای ارتقای محتوای محصولات و بهره گیری از این ظرفیت در جهت تقویت فرهنگ عمومی ضمن اعمال نظارت های دقیق تر باید جلوی فراوری آثار نازل، سطحی و مبتذل گرفته گردد.

رییس سازمان سینمایی در سرانجام گفت: ضمن قدردانی و تمجید از پیگیری ها و کوشش های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن نظر ریاست سازمان صدا و سیما اظهار امیدواری کرد با بازنگری در این مصوبه هرچه زودتر شبکه نمایش خانگی و پلتفرم ها به سازمان سینمایی برگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خزاعی خواهان بازنگری در واگذاری نمایش خانگی به صداوسیما شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خزاعی خواهان بازنگری در واگذاری نمایش خانگی به صداوسیما شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید