تحویل هزار و 800 مدرسه جدید در مهر 1400

به گزارش وبلاگ رابا، تهران (پانا) - معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از تحویل هزار و 800 مدرسه جدید با 14 هزار کلاس درس به آموزش و پرورش از مهر سال جاری اطلاع داد.

تحویل هزار و 800 مدرسه جدید در مهر 1400

به گزارش صدا و سیما، مهرالله رخشانی مهر اظهار کرد: 70 درصد این مدارس که بیشتر در حاشیه شهر ها و مسکن مهر قرار دارند احداث شده که فاقد مدرسه بوده اند و 30 درصد مدارس نیز مدارس تخریب و نوسازی شده قبلی هستند. در کنار این مدارس، سالن های ورزشی و استخر های ویژه دانش آموزان نیز احداث شده است.

رخشانی مهر اعلام نمود: براساس برنامه زیرنظام فضا و تجهیزات از سال 95 به بعد در مدارس جدید سالن های ورزشی، نمازخانه و آزمایشگاه تعبیه خواهد شد که سالن های ورزشی دارای حداقل 264 مترمربع و حداکثر 450 متر مربع خواهند بود. خیرین مدرسه ساز سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی یاری کردند که نسبت به سال قبل از آن دو برابر بود.

معاون آموزش و پرورش توضیح داد: هم اکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار خیر در پویش مردمی آجر به آجر مشارکت دارند و 9 میلیارد تومان نیز توسط خیرین مدرسه ساز جمع آوری شده است. امروز تفاهم نامه ساخت صد مدرسه به یاری یک خیر مدرسه ساز با وزیر آموزش و پرورش بسته شد و برای ساخت این مدارس 600 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رخشانی مهر اضافه نمود: 300 میلیارد تومان این مدارس را آموزش و پرورش و 300 میلیارد تومان باقی مانده، خیران مدرسه ساز تقبل نموده اند.

وی از کاهش 10 درصدی مدارس تخریبی و فرسوده کشور اطلاع داد و گفت: با ساخت این مدارس تعداد مدارس احتیاجمند تخریب و نوسازی در کشور از 30 درصد به 19 و نیم درصد کاهش یافته است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: از این تعداد مدارس فرسوده 12 و نیم درصد از مدارس احتیاج به مقاوم سازی دارند و حدود 7 درصد نیز احتیاجمند تخریب و نوسازی هستند.

وی از اجرای طرح ساخت مدارس سبز با مدیریت صرفه جویی انرژی اطلاع داد و گفت: 18 مدرسه سبز در 18 استان با پیشرفت 70 درصد در حال ساخت داریم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تحویل هزار و 800 مدرسه جدید در مهر 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل هزار و 800 مدرسه جدید در مهر 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید