تابوت های عجیب برای مردگان در غنا

به گزارش وبلاگ رابا، مردم شهر آکرا (Accra) در کشور غنا، سوگواری و مراسم تدفین مردگان خود را با نوعی جشن و تجلیل از فرد متوفی همراه نموده اند. در طی این رسم و مراسم خاص که به تازگی در این شهر رواج یافته است با ساخت تابوت های فانتزی رنگی براساس شغل و حرفه و بعلاوه علاقمندی های متوفی، یاد و خاطره او را گرامی می دارند. برای آشنایی بیشتر با این شهر و رسوم خاص آن با خبرنگاران همراه باشید.

تابوت های عجیب برای مردگان در غنا

آکرا بزرگ ترین شهر و مرکز غنا است که در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است. برای قبیله گا (Ga) که در شهر آکرا زندگی می نمایند، مراسم خاکسپاری علاوه بر اینکه زمانی برای سوگواری است زمان جشن و تجلیل از فرد در گذشته نیز است. مردمان قبیله گا معتقدند که فردی که می میرد زندگی دیگری را آغاز می نماید. آنها مراسم خود را به طور خاصی برگزار می نمایند، در واقع با ساخت تابوت های فانتزی با رنگ های روشن به مردگان خود و روش زندگی آنها ادای احترام می نمایند. این رسم که تقریبا به تازگی در غنا مرسوم شده است اکنون به یک جاذبه گردشگری در این کشور تبدیل شده است.

تابوت مردگان به گونه ای طراحی و ساخته می گردد که نشان دهنده ابعاد زندگی درگذشتگان باشد به طور مثال اگر فردی راننده بوده باشد، تابوتی به شکل اتومبیل برای او ساخته می گردد. اگر فرد متوفی زندگی خود را در دریا گذرانده باشد و به وسیله ماهیگیری امرار معاش نموده باشد، تابوتی به شکل ماهی برای او ساخته خواهد شد، بعلاوه برای یک خیاط زن تابوتی به شکل چرخ خیاطی ساخته خواهد شد. این تابوت ها که به وسیله نجارهایی ماهر ساخته می شوند در نوع خود بی نظیر هستند و فقط تابوت نیستند بلکه یک کار هنری نیز محسوب می شوند.

گاهی اوقات این تابوت ها نشان دهنده عادات بد و نقطه ضعف هایی است که افراد فوت شده در زندگی خود داشته اند به طور مثال برای کسانی که به الکل یا سیگار اعتیاد داشته اند تابوتی به شکل بطری یا جعبه سیگار ساخته می گردد .

در خیابان های شلوغ شهر آکرا، فروشندگان بی شماری دیده می شوند که تابوت های چوبی را به فروش می رسانند. این تابوت های چوبی که با مهارت و استادی خاصی ساخته شده اند به شکل های متفاوت از جمله چکش، ماهی، اتومبیل، تلفن همراه ، قایق و به شکل انواع حیوانات مانند پلنگ، خروس و شیر هستند. در این شهر ساخت تابوت های فانتزی به یک صنعت بزرگ و پرهزینه بدل شده است. ساخت یک تابوت ممکن است 400 دلار هزینه داشته باشد که معادل عایدی یک ساله افراد این منطقه است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "تابوت های عجیب برای مردگان در غنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابوت های عجیب برای مردگان در غنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید