تأمین ریل توسط ذوب آهن دستاورد بزرگی برای کشور است

به گزارش وبلاگ رابا، خبرنگاران/اصفهان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذوب آهن اصفهان با راه اندازی کوره بلند شماره یک، بیش از 800 هزار تن به فراوری خود اضافه می نماید که اهمیت بسیاری دارد. این شرکت قادر به تأمین ریل کشور است که دستاورد بزرگی برای ایران است.

تأمین ریل توسط ذوب آهن دستاورد بزرگی برای کشور است

علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر خود به اصفهان از ذوب آهن اصفهان بازدید کرد و به همراه وجیه الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدر، عباس رضایی استاندار و جمعی از دیگر مسئولان استان و شهرستان لنجان ضمن گفت وگو با مدیران ذوب آهن و بازدید از خط فراوری این شرکت در جریان آخرین اقدامات این مجتمع بزرگ صنعتی نهاده شد.

وی پس از بازدید از کوره بلند شماره یک این شرکت که مراحل پیش گرم را طی می نماید، در جمع وبلاگ رابا با اشاره به نقش مهم ذوب آهن در شکل گیری صنایع فولادی کشور و تربیت متخصصین در حوزه صنعت گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، فراوری فولاد کشور از 500 هزار تن به 28 میلیون تن رسید و در افق 1404 فراوری 55 میلیون تن مد نظر است که بانی تمام این توفیقات ذوب آهن است و این امر جای قدردانی از همه کارگران، متخصصان و مسئولان ذوب آهن دارد.

وی اضافه کرد: این مجتمع بزرگ صنعتی ارزش بسیاری برای کشور دارد، بنابراین چراغ آن باید روز به روز پرفروغ تر باشد و به هر شکلی که می توان باید بر کمیت و کیفیت محصولات آن اضافه کرد تا جایگاهی جهانی کسب کند.

به گزارش وبلاگ رابا، وزیر صمت با اعلام آمادگی کامل برای حمایت از ذوب آهن اصفهان گفت: ایمیدرو پشتیبان ذوب آهن اصفهان است و کمیته ای برای حل مسائل صنعت فولاد تشکیل شده که قطعاً حامی این مجتمع بزرگ صنعتی خواهد بود.

رزم حسینی، هم افزایی بین صنایع را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: صنایع فولادی کشور نباید نگاه رقابتی داشته باشند بلکه تا آنجا که می توانند باید از هم پشتیبانی نمایند. صنایع فولادی کشور با همت ذوب آهن اصفهان به وجود آمدند و رشد کردند و حالا باید از این صنعت حمایت نمایند.

وی با اشاره به توفیقات دولت با وجود فشار تحریم و مواجهه با کرونا، اضافه کرد: با توجه به محدودیت های فروش نفت، اگر توان صنعت فولاد کشور و پتروشیمی نبود، اداره کشور در سه سال اخیر میسر نمی شد.

رزم حسینی مبارزه با فساد، ویژه خواری و امضاهای طلایی را از اولویت های وزارت صمت دانست و گفت: سیاست مالی کشور در حوزه فولاد مبتنی بر حذف رانت و شفاف سازی است.

وزیر صمت گفت: اقتصاد ایران سال جاری به احتمال زیاد رشد مثبت را تجربه می نماید که این حاصل قدرتمند شدن صنعت کشور است و در این راستا در فراوری 17 کالای مهم رشد داشته ایم.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان با راه اندازی کوره بلند شماره یک، بیش از 800 هزار تن به فراوری خود اضافه می نماید که اهمیت بسیاری دارد. این شرکت قادر به تامین ریل کشور است که دستاورد بزرگی برای ایران است.

منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن نیز در این ملاقات گفت: این شرکت در فراوری و بومی سازی گام های مهمی برداشته و دستاوردهای مهمی همچون فراوری ریل حاصل نموده است.

وی هزینه انرژی این شرکت را به دلیل روش فراوری و عدم بهره مندی از یارانه انرژی، زیاد دانست و گفت: معادن زغال سنگ کشور وابسته به فعالیت ذوب آهن اصفهان هستند و این شرکت در مسئولیت های اجتماعی از جمله خدمات درمانی، فعالیت های ورزشی، عمرانی و ... پیشگام است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: تصور اشتباهی وجود دارد که این شرکت یک صنعت قدیمی است و بر اساس آن نتیجه گیری می گردد که آلاینده هم هست. این در حالی است که بیشتر بخش های ذوب آهن اصفهان نوسازی و مدرن شده و این شرکت اولین مجموعه ای است که با مشارکت سازمان محیط زیست طرح جامع زیست محیطی تدوین نموده است. پروژه های متعدد زیست محیطی از جمله ساخت و تعویض درب های باتری شماره سه کک سازی را اجرا نموده و کوشش می نماید رضایت جامعه را کسب کند.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز از مسئولان ذوب آهن اصفهن به جهت تامین ریل متروی بهارستان قدردانی کرد و گفت: این مجتمع بزرگ صنعتی، یک کارخانه معمولی نیست و فعالیت آن بر کل کشور تاثیر دارد.

وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: ذوب آهن اصفهان در تنظیم بازار همراهی بسیار خوبی دارد و لذا باید تأمین مواد اولیه برای حفظ فراوری این شرکت تضمین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تأمین ریل توسط ذوب آهن دستاورد بزرگی برای کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین ریل توسط ذوب آهن دستاورد بزرگی برای کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید