ایلان ماسک بیلبورد تبلیغاتی به فضا می فرستد

به گزارش وبلاگ رابا، یک استارتاپ کانادایی میخواهد با همکاری اسپیس ایکس یک بیلبورد تبلیغاتی فضایی را در مدار زمین به نمایش درآورد.

ایلان ماسک بیلبورد تبلیغاتی به فضا می فرستد

ساموئل رِید (Samuel Reid) مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ژئومتریک انرژی (GEC) ضمن اعلام همکاری با اسپیس ایکس اشاره نمود که یک ماهواره مشترک تبلیغاتی در مدار زمین قرار خواهند داد.

این ماهواره کوچک در یک سمت دارای صفحه ای است که افراد و شرکت ها می توانند آگهی های خود را در آن به نمایش بگذارند. بعلاوه به یاری یک پایه سلفی و دوربین نصب شده روی آن، از این بیلبورد عکس هایی با پس زمینه کره زمین تهیه خواهد شد. با وجود چیزی که در ابتدا ممکن است تصور گردد، این تابلوی تبلیغاتی فضایی از روی زمین قابل مشاهده نخواهد بود. هرچند بعضی چنین ایده ای هم برای آینده مطرح نموده اند.

رِید گفت: ممکن است شرکت هایی باشند که بخواهند لوگوی خود را نمایش دهند یا شاید این بیلبورد بتواند کاربرد شخصی و هنری تری پیدا کند. به گفته او، با چنین کاری میخواهد دسترسی به فضا را همگانی تر و مشارکت غیرمتمرکز در این عرصه را امکان پذیر کند. به همین علت بیلبورد تبلیغاتی فضایی به صورت مزایده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

فرایند در اختیار گرفتن فضای تبلیغاتی هم پیچیده و در عین حال جالب است. برای این کار باید توکن هایی خریداری گردد که شامل توکن گاما (Gamma) برای روشنایی صفحه، توکن کاپا (Kappa) برای رنگ، توکن بتا (Beta) برای مختصات X، توکن رو (Rhoe) برای مختصات Y و توکن کسی (Xi) برای زمان نمایش آگهی می گردد. این توکن ها با استفاده از رمزارزها هم قابل خرید خواهند بود.

هنوز اسپیس ایکس در زمینه این همکاری اظهار نظری ننموده است و در نتیجه این احتمال وجود دارد که این طرح به خاتمه نرسد. تا کنون فعالیت های تجاری تبلیغاتی در فضا از جمله در ایستگاه فضایی بین المللی صورت گرفته، اما وجود یک ماهواره تبلیغاتی دائمی ایده تازه ای است که اگر عملیاتی گردد یک زمینه تجاری تازه در فضا باز خواهد شد و باید گفت که در آینده حتی ستارگان و کهکشان ها هم از جنبه های تبلیغات و سرمایه داری در امان نخواهند بود!

عکس کاور: طرحی گرافیکی از ماهواره کوچک تبلیغاتی در مدار زمین

Credit: Geometric Energy Corporation

منبع: Futurism

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک بیلبورد تبلیغاتی به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک بیلبورد تبلیغاتی به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید