آمار ناامید کننده مسی در فصل جاری؛ پایین ترین نرخ تبدیل شوت به گل در 5 لیگ اروپایی!

به گزارش وبلاگ رابا، خبرگزاری خبرنگاران- دو بازیکنی که فصل گذشته در دو لیگ معتبر جهان آقای گل شدند، این فصل شرایط خوبی از لحاظ گلزنی ندارند.

آمار ناامید کننده مسی در فصل جاری؛ پایین ترین نرخ تبدیل شوت به گل در 5 لیگ اروپایی!

به گزارش وبلاگ رابا، لیونل مسی و هری کین در فرم ضعیفی قرار دارند. فصل 22-2021 به نیمه خود نزدیک می گردد و تقریبا تکلیف تیم های حاضر در کورس قهرمانی و آقای گلی از همین حالا معین شده است. طبق معمول مهاجمان نامداری در سراسر اروپا به عنوان یکی از برترین گلزنان لیگشان شناخته می گردد اما در فهرست گلزنان، غایبان بزرگی هم وجود دارند. هواسکورد نام سه بازیکنی که کمترین نرخ تبدیل شوت به گل را در 5 لیگ معتبر اروپایی دارند منتشر نموده که نام دو چهره سرشناس در آن دیده می گردد: لیونل مسی و هری کین؛ آقای گل های لالیگا و لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته! در میان بازیکنانی که +25 شوت به سمت دروازه حریفان شلیک نموده اند، این سه بازیکن بدترین آمار را داشته اند.

لیونل مسی - نرخ تبدیل شوت به گل = 2.9% (پاری سن ژرمن - لیگ یک فرانسه)

کریم اونیشیوو - نرخ تبدیل شوت به گل = 2.9% (ماینتس - بوندسلیگا آلمان)

هری کین - نرخ تبدیل شوت به گل =3.1% (تاتنهام - لیگ برتر انگلیس)

در همان اوایل دوران حضور لیونل مسی در پاری سن ژرمن بود که تعویض شدن در اواخر یک مسابقه از سوی مائوریسیو پوچتینو موجبات عصبانیت این ستاره آرژانتینی و نگاه غضبناک او به سرمربی تیم را فراهم کرد. البته لیونل مسی هنوز در تیم نو خود از نظر گلزنی عملکرد چندان خوبی نداشته و در این مدت تنها یک بار در لیگ فرانسه و سه بار در لیگ قهرمانان پیروز به باز کردن دروازه حریفان شده که نسبت به کارنامه سال های قبل این بازیکن اصلا قابل قبول محسوب نمی گردد.

اما نشریه معتبر اکیپ امروز در گزارشی مدعی شد لیونل مسی در خصوص برنامه های تاکتیکی مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی پاری سن ژرمن و به ویژه در خصوص سبک بازی مورد این نظر این سرمربی تردید داشته و شرایط خود را در پاریس مساعد نمی داند. پس از دو تساوی متوالی مقابل نیس و لانس در لیگ یک فرانسه و البته از دست دادن شانس صدرنشینی در لیگ قهرمانان در فاصله یک هفته مانده به انتها مرحله گروهی، سرمربی سابق تاتنهام هنوز در پی یافتن ترکیب ایده آل خود بوده و هنوز بیش از یک بار از یک ترکیب ابتدایی مشابه در دو ملاقات متوالی استفاده ننموده است.

لیونل مسی تصور می نماید توانایی های او زیر نظر مائوریسیو پوچتینو محدود شده و این سرمربی در طول برگزاری یک مسابقه نیز تغییر سیستم می دهد که این باعث گیج شدن بعضی بازیکنان شده است. به هر حال عملکرد پاری سن ژرمن در فصل جاری و علیرغم داشتن این همه ستاره هنوز مدنظر طرفداران نبوده و بعید است در صورت ادامه این فرایند، دوران حضور پوچتینو در پاریس خیلی به درازا انجامد.

مائوریسیو پوچتینو در اواسط فصل 21-2020 جایگزین توماس توخل در پاری سن ژرمن شد. هر چند که در اوایل امیدواری های زیادی به این مربی وجود داشت اما او تا به امروز نتایج مورد انتظار را کسب ننموده است. اما گویا مسائل پوچتینو در پاریس تنها به نتایج او محدود نمی گردد، گویا او در کنترل ستاره ها و بازیکنان پر حاشیه این باشگاه به مشکل خورده است و حال اعتماد بازیکنان نسبت به خودش را از دست داده است.

به نقل از اکیپ، پوچتینو با انعطاف پذیری بیش از حدی که در برخورد با بازیکنان از خود نشان داده است، اعتبار خود را در رختکن و میان بازیکنان از دست داده است. روش های دیپلماتیک پوچتینو در مواقعی که اوضاع خوب پیش نمی رود و مسئله ای ایجاد شده باشد، کارساز نیست و نتیجه ای ندارد. اما پوچتینو نه تنها کنترل رختکن پاری سن ژرمن رو از دست داده بلکه اعتماد بازیکنان این تیم را هم از دست داده است. به گفته اطرافیان لیونل مسی، او در خصوص توانایی های تاکتیکی و فنی پوچتینو دچار تردید هایی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آمار ناامید کننده مسی در فصل جاری؛ پایین ترین نرخ تبدیل شوت به گل در 5 لیگ اروپایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار ناامید کننده مسی در فصل جاری؛ پایین ترین نرخ تبدیل شوت به گل در 5 لیگ اروپایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید