آتش بازی منچسترسیتی با زدن 7 گل به لیدز، برد پرگل بایرن با درخشش فوق العاده گنابری

به گزارش وبلاگ رابا، خبرگزاری خبرنگاران- منچسترسیتی به معنای واقعی تیم بیلسا را نابود کرد تا نشان دهد سال جاری هم میخواهد در لیگ برتر انگلیس به قهرمانی برسد.

آتش بازی منچسترسیتی با زدن 7 گل به لیدز، برد پرگل بایرن با درخشش فوق العاده گنابری

به گزارش وبلاگ رابا، منچسترسیتی از لیدز یونایتد پذیرایی کرد. سرنوش بازی از همان ابتدا تعیین شد، برناردو سیلوا، رجحانن بازیکن فصل منچسترسیتی تا به این جا می توانست زودتر از دقیقه 8 تیمش را پیش بیاندازد اما خب تفاوت خاصی نداشت. فودن گلزنی را شروع کرد، گریلیش آن را ادامه داد و حالا نوبت به هنرنمایی یکی از مستعدترین هافبک های تاریخ لیگ برتر رسیده بود که خودی نشان دهد. دی بروین در این بازی بیشتر از عادت همیشگی اش یعنی پاس دادن، در شوتزنی درخشید. دو گل از کوین و یک گل از محرز، حکم تحقیر شدن لیدز را امضا کرد. در ادامه نوبت به مدافعان رسید؛ آکه و استونز هم گلزنی کردند تا بیلسا با کامی به شدت تلخ و غروری شکسته، اتحاد را ترک کند.

شاگردان پپ گواردیولا در این ملاقات کاملا برتر از حریف بودند و در نهایت توانستند با گل های فیل فودن، جک گریلیش، کوین دی بروین (دو گل)، ریاض محرز، جان استونز و ناتان آکه به یک پیروزی پرگل برسند و در فاصله دو هفته تا پایان رقابت های نیم فصل اول، جایگاه شان در صدر جدول را تثبیت نمایند. سیتی بازی را بهتر شروع کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 7 روی یک ضدحمله به گل برسند اما برناردو سیلوا که روی پاس فیل فودن صاحب یک موقعیت بسیار خوب شده بود، توپ را از مقابل دروازه به بیرون زد.

اما تنها یک دقیقه بعد، خود فودن گل اول بازی را به ثمر رساند. روی تعلل مدافعان لیدز بود که رودری با مسلیه تک به تک شد اما دروازه بان لیدز توپ را برگشت داد. ولی فودن از راه رسید و توپ برگشتی را با یک ضربه خوب تبدیل به گل کرد. رجحان سیتی بعد از این گل ادامه کرد و تنها 5 دقیقه بعد جک گریلیش اختلاف را به دو گل افزایش داد. این بار روی ارسال دقیق ریاض محرز از سمت راست بود که گریلیش با یک ضربه سر غیرقابل مهار، حساب کار را 2-0 کرد.

بعد از این گل بازی کمی متعادل تر شد اما باز هم این سیتی بود که موقعیت های بهتری روی دروازه حریف ایجاد می کرد و پایان در دقیقه 32 به گل سوم رسید. روی یک حرکت تمرین شده و پاس در عمق رودری بود که دی بروین با مسلیه تک به تک شد و با ضربه ای محکم از زاویه ای نه چندان مساعد، اختلاف را به سه گل افزایش داد. فشار حملات سیتی در دقایق پایانی نیمه اول هم ادامه داشت و این تیم می توانست به یکی دو گل دیگر هم برسد اما در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و نیمه اول با نتیجه 3-0 به پایان رسید.

سیتی نیمه دوم را هم هجومی شروع کرد و در دقیقه 49 به گل چهارم رسید. محرز که با پاس گوندوغان صاحب توپ شده بود، ضربه محکمی زد که بعد از برخورد به پای مدافع حریف، در گوشه دروازه آرام گرفت. رجحان سیتی ادامه پیدا کرد و این تیم به ایجاد موقعیت روی دروازه حریف ادامه داد اما در دقیقه 55، این لیدز بود که می توانست یکی از گل های خورده را جبران کند اما ضربه دالاس به تیر دروازه برخورد کرد. کوشش سیتی برای رسیدن به گل پنجم پایان در دقیقه 62 نتیجه داد. این بار هم گوندوغان بود که در نقش گلساز ظاهر شد و دی بروین که با پاس او پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت تماشایی و سهمگین، دومین گل خود در این ملاقات را به ثمر رساند.

این گل هم تغییری در فرایند بازی ایجاد نکرد و رجحان سیتی ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 74، جان استونز هم نام خود را در بین گلزنان این ملاقات ثبت کرد. روی یک ارسال از سمت راست بود که ابتدا آیمریک لاپورت با ضربه سری محکم دروازه لیدز را هدف قرار داد اما مسلیه توپ را برگشت داد. سپس جان استونز با یک شوت محکم شانس خود را امتحان کرد اما باز هم دروازه بان لیدز توپ را دفع کرد اما در نهایت استونز با یک شوت محکم، توپ را طاق دروازه کوبید و گل ششم را به نام خود ثبت کرد.

اما این هم پایان کار نبود و در دقیقه 78، ناتان آکه اختلاف را به 7 گل افزایش داد. روی یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه لیدز بود که ارسال فودن را آکه با ضربه سری تماشایی تبدیل به گل کرد. در دقایق پایانی کمی از تب و تاب بازی کاسته شد و موقعیت چندانی روی دروازه ایجاد نشد تا در نهایت بازی با نتیجه 7-0 به سود سیتی به پایان برسد. سیتی با این پیروزی 41 امتیازی شد و جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد. لیورپول و چلسی هم بازی کمتر و به ترتیب 37 و 36 امتیاز، در رتبه های دوم و سوم جای دارند.

- در چارچوب هفته شانزدهم بوندسلیگا، بایرن مونیخ به مصاف اشتوتگارت رفت. باواریایی ها با پیروزی پر گل 5 بر 0 اشتوتگارت را در خانه در هم کوبیدند. بایرن هر چند در نیمه اول بازی خوبی از خود ارائه ندادد و با تک گل سرژ گنابری در دقیقه 40، با نتیجه 1 بر 0 نیمه اول را به پایان رساند، اما نیمه دوم را طوفانی شروع کرد و با 4 گل، دروازه اشتوتگارت را به توپ بستند. بعلاوه بر خلاف بازی های قبلی بایرن مونیخ در بوندسلیگا، بایرن در این بازی نمایش خوبی را از خود ارائه داد. هر چند اشتوتگارت یک تیم پایانی جدولی بود اما با این حال این بازی نقطه روشنی بر بازی های سخت بایرن مونیخ در چند هفته گذشته بود.

توضیح گل ها:

اشتوتگارت 0-1 بایرن مونیخ؛ سرژ گنابری (40): با حرکت فردی سانه به سمت محوطه جریمه و نفوذ سرژ گنابری، گنابری با پاس گل لروی سانه، با ضربه ای زیبا گل اول بایرن مونیخ را به ثمر می رساند.

اشتوتگارت 0-2 بایرن مونیخ؛ سرژ گنابری (53): با پاس هوشمندانه توماس مولر از بین مدافعان اشوتگارت، توپ به سرژ گنابری می رسد و او گل دوم بایرن را به ثمر می رساند و دبل می نماید.

اشتوتگارت 0-3 بایرن مونیخ؛ روبرت لواندوفسکی (69): با پاس زیبای سرژ گنابری به پشت مدافعان اشتوتگارت، روبرت لواندوفسکی به خوبی فرار نموده و گل سوم بایرن مونیخ را به ثمر می رساند.

اشتوتگارت 0-4 بایرن مونیخ؛ روبرت لواندوفسکی (73): با پاس زیبای نیکلاس زوله به پشت مدافعین برای سرژ گنابری، گنابری روبرت لواندوفسکی را در موقعیت گل قرار داده و گل چهارم بایرن مونیخ به ثمر می رسد.

اشتوتگارت 0-5 بایرن مونیخ؛ سرژ گنابری (74): با دفع اشتباه فلوریان مولر بر ارسال مولر به داخل محوطه جریمه، توپ به سرژ گنابری رسیده و گل پنجم بایرن به ثمر می رسد و گنابری در این بازی هتریک می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آتش بازی منچسترسیتی با زدن 7 گل به لیدز، برد پرگل بایرن با درخشش فوق العاده گنابری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بازی منچسترسیتی با زدن 7 گل به لیدز، برد پرگل بایرن با درخشش فوق العاده گنابری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید