91 هزار هکتار از زمین کشاورزی زیر کشت پاییزه گندم

به گزارش وبلاگ رابا، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : 91 هزار و 500 هکتار در کرمانشاه زیر کشت پاییزه گندم دیم و آبی رفته است.

91 هزار هکتار از زمین کشاورزی زیر کشت پاییزه گندم

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به نبود بارندگی های تأثیر گذار در استان کرمانشاه طی پیش بینی های هواشناسی، گفت : به همین منظور پیشنهاد می گردد کشاورزان حتماً برای بهبود عملکرد خود مشورت لازم را با کارشناسان مربوطه در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شروع بارندگی های مؤثر در امسال از آذرماه پیش بینی شده، اضافه کرد: با این وجود نهاده های لازم برای کشت پاییزه در استان کرمانشاه به مقدار کافی موجود بوده و طبق آمار در حال حاضر 41 هزار تن بذر گواهی شده گندم برای کشت پاییزه وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توضیح داد: سال های گذشته احتیاج استان کرمانشاه به بذر کشت های پاییزه حدود 35 هزار تن بوده که امسال مقدار بذر آماده شده برای کاشت افزایش داشته است که تا به امروز 90 هزار هکتار گندم دیمی در استان کرمانشاه کشت شده است.

شریفی با اشاره به اینکه تا به امروز یک هزار و 500 هکتاری گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شده، خاطر نشان کرد: با توجه به مقدار احتیاجمندی کشاورزان برای کشت پاییزه بذر و کود مورد احتیاج به مقدار کافی تهیه شده که به وسیله مراکز جهاد کشاورزی در تمامی شهرستان ها توزیع می گردد.

وی با توصیه به کشاورزان برای کشت های پاییزه، مطرح کرد: یکی از مسائل مهم که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد استفاده از کود های پایه و بذر های گواهی شده در هنگام کشت محصولات زراعی و نیز بیمه کردن اراضی کشاورزی خود در برابر حوادث و خسارات احتمالی است .

وبلاگ رابا کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "91 هزار هکتار از زمین کشاورزی زیر کشت پاییزه گندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "91 هزار هکتار از زمین کشاورزی زیر کشت پاییزه گندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید