26 فیلم و سریال مارول و دیزنی پلاس برای سال 2022 و پس از آن (با تاریخ اکران)

به گزارش وبلاگ رابا، در این مطلب 26 فیلم، سریال و پروژه های وعده داده شده استودیو مارول و دیزنی پلاس را نام بردیم که تاریخ اکران و پخش برخی از آن ها برای سال 2022 تعیین شده است و تعدادی برای اکران و پخش در سال 2023 برنامه ریزی شده اند. استودیو مارول پس از یک سال خاموشی طولانی به علت همه گیری کرونا، در سال 2021 با 9 عنوان در سینماها و دیزنی پلاس ظاهر شد. از جمله اولین فیلم های میلیارد دلاری این کمپانی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) بود. اولین سریال انیمیشنی استودیو مارول با نام چه می شد اگر…؟ (What If…?)؛ و اولین نامزدها و برندگان امی این استودیو وانداویژن (WandaVision) و فالکون و سرباز زمستان (The Falcon and the Winter Soldier) بودند.

26 فیلم و سریال مارول و دیزنی پلاس برای سال 2022 و پس از آن (با تاریخ اکران)

فیلم های سینمایی شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) و جاودانگان (Eternals) مجموعه ای از ابرقهرمانان نو و اسطوره های نو را وارد دنیای سینمایی مارول کردند، در حالی که مجموعه لوکی (Loki) از دیزنی پلاس برای اولین بار پا به دنیا چندگانه در MCU (دنیای سینمایی مارول) گذاشت.

در همین حال، بیوه سیاه (Black Widow) و هاکای (Hawkeye) دو شخصیت نو را به نمایش گذاشتند، یلنا بلووا (با بازی فلورنس پیو) و کیت بیشاپ (با بازی هیلی استاینفلد) که نام های قهرمان خود را از انتقام جویان OG گرفته اند.

پس از همه این ها، می توان انتظار داشت که مارول کمی نفس بکشد، اما لیست این استودیو در حال بزرگ تر شدن است و حداقل 24 عنوان دیگر برای سال 2022 و پس از آن در دست ساخت دارد. در بخش فیلم، مارول دنباله های دکتر استرنج (Doctor Strange) به کارگردانی سم ریمی، ثور (Thor) به کارگردانی تایکا وایتیتی، پلنگ سیاه (Black Panther) به کارگردانی رایان کوگلر، کاپیتان مارول (Captain Marvel) به کارگردانی نیا داکوستا، نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) به کارگردانی جیمز گان و مرد مورچه ای (Ant-Man) به کارگردانی پیتون رید و بعلاوه ریبوت های مورد انتظار تیغه (Blade) با بازی ماهرشالا علی و چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) به کارگردانی جان واتس قرار است ساخته شود.

در دیزنی پلاس، شاهد اقتباس هایی از خانم مارول (Ms. Marvel) با ایمان ولانی تازه وارد، هالک دخت (She-Hulk) با تاتیانا ماسلانی و مارک روفالو، شوالیه ماه (Moon Knight) با اسکار آیزاک و اتان هاوک، تهاجم مخفی (Secret Invasion) با اولیویا کولمن و ساموئل ال جکسون، اسپین آف وانداویژن با بازی کاترین هان و اسپین آف هاکای با بازی آلکوا کاکس و فصل دوم لوکی و چه می شد اگر…؟ خواهیم بود.

چندین عنوان دیگر نیز در دست ساخت هستند، از جمله سریالی که در پادشاهی واکاندا اتفاق می افتد و دنباله فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا با بازی آنتونی مکی. پس از اولین فصل سریال چه می شد اگر؟…، چندین عنوان انیمیشن در راه دیزنی پلاس هستند، از جمله اولین پرداخت استودیو مارول بر مردان ایکس پس از خرید دیزنی در سال 2019 از فاکس قرن بیستم.

برای کوین فایگی، مدیر ارشد خلاقیت مارول و تیم مدیران خلاق او در استودیو مارول، جدول MCU پس از انتقام جویان: خاتمه بازی (Avengers: Endgame) نشان دهنده تهاجمی ترین برنامه خلاقانه دنیای سینمایی مارول از زمان انتقام جویان در سال 2012 است که دوباره همه چیز را با روایتی ابرقهرمانی تعریف نمایند.

1. دکتر استرنج در مولتی ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، بندیکت وانک
  • تاریخ اکران در سینما: 6 می 2022

سم ریمی، کارگردان سه گانه مرد عنکبوتی، با دنباله دکتر استرنج و بازی کامبربچ بار دیگر در نقش اصلی به سینمای ابرقهرمانی بازمی شود. ریچل مک آدامز، بندیکت وانگ و چیوتل اجیوفور همگی نقش های خود را از نسخه اصلی دکتر استرنج بازی خواهند کرد، با اجیوفور، کارل موردو، که به طور کامل از یکی از متحدان دکتر استفان استرنج به یکی از دشمنانش تغییر نقش می دهد.

بازیگر جوان راچیتل گومز نقش آمریکا چاوز را بازی خواهد نمود که در نهایت تبدیل به دوشیزه ابرقهرمان آمریکا می شود که اولین شخصیت لاتین علنا LGBTQ است که یک سریال کامیک با عنوان خودش دارد. اسکارلت با بازی الیزابت اولسن هم اتفاقات وانداویژن را ادامه خواهد داد.

2. ثور؛ عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسورث، تسا تامپسون، ناتالی پورتن
  • تاریخ اکران در سینما: 8 جولای 2022

تایکا وایتیتی برای کارگردانی چهارمین فیلم ثور بازخواهد گشت که جنیفر کایت رابینسون نویسندگی آن را برعهده دارد، و بعلاوه بازی خود را در نقش رفیق بیگانه ثور، کورگ، تکرار خواهد نمود. تسا تامپسون در نقش والکری بازخواهد گشت و ناتالی پورتمن پس از نشستن در ثور: راگناروک در نقش جین فاستر بازخواهد گشت که وقتی چکش ثور را در دست گرفت و تبدیل به ثور توانا شد، به مرکز داستان تبدیل خواهد شد.

جیمی الکساندر، که آخرین بار در دنیای تاریک دیده شد، در نقش هموطن ثور، سیف، بازمی شود. و خود شوالیه تاریکی، کریستین بیل، نقش شرور گور قصاب خدایان را بازی خواهد نمود که هدف اصلی او در زندگی تقریبا هم نام اوست.

ستاره کریس پرت که آخرین بار در خاتمه بازی در حال شوخی با ثور در خصوص اینکه چه کسی مسئول نگهبانان کهکشان بود دیده شد، در عشق و تندر به همراه حداقل یکی از بازیگران نگهبانان کارن گیلان در این فیلم حضور خواهد داشت. تعیین نیست که آیا بقیه بازیگران نگهبانان از این فرایند پیروی خواهند کرد یا خیر.

3. پلنگ سیاه 2؛ واکاندا برای همواره (Black Panther: Wakanda Forever)

  • کارگردان: رایان کوگلر
  • بازیگران: لتیتا رایت، تیناچ هورتا، وینستون دوک
  • تاریخ اکران در سینما: 11 نوامبر 2022

فایگی تعیین نموده است که مارول پس از مرگ چادویک بوزمن، نقش تی چالا را به کس دیگری نخواهد داد. چیزی که هنوز واضح نیست این است که این تصمیم چه تاثیری بر فرنچایز خواهد داشت. انتظار هواداران این است که خواهر تی چالا، شوری (با بازی لتیتیا رایت) رهبر واکاندا شود و وظیفه پلنگ سیاه را بر عهده بگیرد اما تنها عنصر خلاقانه این فیلم که تا به امروز اعلام شده عنوان آن است که حداقل تعهد مارول به این فرنچایز را روشن می نماید.

دومینیک تورن نقش ریری ویلیامز را قبل از حضور در سریال دیزنی پلاس قلب آهنین به عهده خواهد گرفت.

4. شوالیه ماه (Moon Knight)

  • سازنده: جرمی استیلر
  • بازیگران: اسکار آیزاک، وین لاندی، تیم آلترز
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: 2022

اسکار آیزاک نقش مارک اسپکتور را بازی می نماید که اختلال تجزیه هویت او باعث می شود به شکل شخصیت های متمایز ظاهر شود. واقعیت جالب این است که پس از بازی در فیلم مردان ایکس: آخرالزمان، این دومین نقشی است که این بازیگر برای یک کاراکتر مصری مارول می پذیرد. به هر حال، محمد دیاب، فیلمساز مصری به همراه جاستین بنسون و آرون مورهد کارگردانی این سریال را بر عهده خواهند داشت و می کالااوی و ایتن هاوک هم در کنار یکدیگر حضور دارند.

5. هالک دخت (She-Hulk)

  • سازنده: جسیکا گائو
  • بازیگران: تاتیانا مازلانی، مارک رافلو، تیم راث
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: 2022

تاتیانا ماسلانی نقش جنیفر والترز، وکیلی را بازی خواهد نمود که حوزه کاری او شامل پفراینده های مربوط به ابرقهرمانان است. در کامیک ها، والترز با بروس بنر نسبت فامیلی دارد و تزریق خون بنر به او توانایی هالک شدن می دهد. جینجر گونزاگا، رنه الیز گلدزبری، جاش سگرا و جمیلا جمیل در این سریال به نویسندگی جسیکا گائو نویسنده اصلی و کارگردانی کت کویرو و آنو ولیا بازی نموده اند.

جای تعجب نیست که مارک رافلو به عنوان بنر بازشود. نکته تعجب آور این است که تیم راث به عنوان ابومیشن، شروری که در دومین فیلم نه چندان خوب استودیو مارول، یعنی هالک شگفت انگیز محصول 2008 حضور داشت، بازخواهد گشت.

6. خانم مارول (Ms. Marvel)

  • سازنده: بیشا کی علی
  • بازیگران: ایمان ولانی، فواد خان، آرامیس نایت
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: تابستان 2022

اولین شخصیت اصلی مسلمان مارول و یکی از نوترین شخصیت های مارول نمایش دیزنی پلاس خود را با ایمان ولانی تازه وارد در نقش اصلی که به نام کمالا خان 16 ساله نیز شناخته می شود، دریافت می نماید. کامالا که یکی از هواداران ابرقهرمانان به خصوص کاپیتان مارول است، توانایی تغییر شکل و میزان خود را به دست می آورد که به او اجازه می دهد، در کنار قدرت های دیگرش مشت خود را بزرگ کند. موهان کاپور، ریش شاه و مت لینتز بازیگران این سریال و بیشا کی علی به عنوان تهیه نماینده اجرایی و نویسنده اصلی هستند.

پس از اعلام اولیه خانم مارول در اواخر سال 2021 ، استودیوی مارول این مجموعه را پس از اینکه در سال 2021 نمایش ها و فیلم های زیادی را در تقویم سال به خود اختصاص داده بود، به تابستان 2022 تغیر داد.

7. نگهبانان کهکشان ویژه تعطیلات (The Guardians of the Galaxy Holiday Special)

  • سازنده: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، زویی سالدانیا، دیو باتیستا
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: اواخر سال 2022

نویسنده نگهبانان، جیمز گان، نویسندگی و کارگردانی این فیلم ویژه را برعهده دارد که در حین فراوری نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians Vol. 3) ساخته شد. این داستان شامل بازیگران اصلی است و شکاف قابل توجه روایت بین فیلم نگهبانان کهکشان بخش 2 (Guardians Vol. 2) و بخش 3 را پر می نماید.

8. مارول ها (The Marvels)

  • کارگردان: نینا داکوستا
  • بازیگران: پارک سئو جون، بری لارسون، زاو اشتون
  • تاریخ اکران در سینما: 17 فوریه 2023

نیا داکوستا دنباله فیلم پرفروش 1.1 میلیارد دلاری کاپیتان مارول با بازی بری لارسون را کارگردانی خواهد نمود. با این حال، عنوان نو نشان می دهد که این فقط داستانی درباره کارول دانورز نخواهد بود، و در عوض یک ماجراجویی تیمی در مقیاس کوچک و تماما زنانه خواهد بود. مگان مک دانل فیلمنامه را نوشته است.

ایمان ولانی، ستاره مارول، در نقش کامالا خان، که هوادار کاپیتان مارول است، در این پروژه همکاری خواهد نمود. تیونا پریس در نقش مونیکا رامبوی بزرگسال ظاهر می شود که در طول اجرای وانداویژن با دعوت اسکرول برای رفتن به فضا به یک ابرقهرمان پیشرفته تبدیل شد.

9. نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، کریس همسورث، زویی سالدانیا
  • تاریخ اکران در سینما: 5 می 2023

کار بر روی نگهبانان کهکشان بخش 3 پس از اخراج گان از پروژه به وسیله دیزنی در سال 2018، به خاطر توییت های او که به ضررش تمام شده بود، موقتا متوقف شد. گان بلافاصله و عمیقا از این توییت ها ابراز پشیمانی کرد و کمتر از یک سال بعد پس از کمپین ستارگان فیلم برای بازگرداندن او دیزنی دوباره او را استخدام کرد. هیچ چیز دیگری از جمله بازیگری در خصوص فیلم اعلام نشده است، اما انتظار می رود که کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیو باوتیستا، کارن گیلان و پوم کلمنتیف بازگردند.

10. مرد مورچه ای و زنبورک؛ شیدایی کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

  • کارگردان: پیتون رید
  • بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس
  • تاریخ اکران سینمایی: 27 جولای 2023

عنوان سومین فیلم مرد مورچه ای به منطقه کوانتومی بی نهایت کوچکی اشاره دارد که برای اولین بار در مرد مورچه ای و زنبورک کشف شد. کارگردان پیتون رید یک بار دیگر به همراه پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس و میشل فایفر بازگشته است. کاترین نیوتن نقش کاسی لنگ، دختر بالغ اسکات لنگ را بازی خواهد نمود و جاناتان میجرز نقش شخصیت شرور کانگ فاتح را بازی خواهد نمود.

11. مردان ایکس 97 (X-Men 97)

  • سازنده: بیو دی مایو
  • بازیگران: -
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: 2023

با مرگ فیلم های مردان ایکس فاکس قرن بیستم و پس از خرید استودیو به وسیله دیزنی، بسیاری از هواداران فکر می کردند مارول استودیو ابرقهرمان های جهش یافته را در یک سری فیلم های لایو اکشن یا سریال های تلویزیونی مجددا راه اندازی خواهد نمود.

درعوض، مارول در حال احیای سری انیمیشن مهم صبح شنبه مردان ایکس است که به مدت پنج فصل از سال 1992 تا 1997 پخش می شد و به طور گسترده به علت تصمیم فاکس برای ساخت یک فیلم لایواکشن مردان ایکس شناخته می شود. بیو دی مایو نویسنده اصلی این فیلم خواهد بود. هنوز صداپیشه های آن اعلام نشده است.

12. من گروت هستم (I Am Groot)

  • سازنده: کریستن لیپور
  • بازیگران: -
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

من گروت هستم. تنها چیزی که می دانیم این است که این سریال مجموعه ای از بخش های کوتاه درباره گروت برای دیزنی پلاس را نمایش می دهد. مارول حتی به طور رسمی اعلام ننموده است که جیمز گان، گوروی نگهبانان کهکشان یا وین دیزل، بازیگر فیلم نگهبانان کهکشان حضور خواهند داشت یا خیر.

13. زامبی های مارول (Marvel Zombies)

  • سازنده: مارک میلر
  • بازیگران:
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

تقریبا تمام چیزهایی که باید در خصوص این مجموعه انیمیشن بدانید دقیقا در عنوان آن وجود دارد. یک آخرالزمان زامبی باعث می شود که بیشتر انتقام جویان به مردگانی با قدرت فوق العاده تبدیل شوند. این عنوان برگرفته از مینی سریال کامیک 2005-2006 است که به وسیله رابرت کرکمن، با تصویرسازی شان فیلیپس نوشته شده بود، که قبلا در قسمتی از فصل اول چه می شود اگر؟ اقتباس شده بود.

با این حال، کاملا تعیین نیست که آیا این نسخه از زامبی های مارول یک اسپین آف مستقیم از آن قسمت خواهد بود یا کاملا مستقل است. اما کارگردان چه می شود اگر…؟ برایان اندروز، کارگردانی این سریال را بر عهده دارد و زیب ولز به عنوان نویسنده و تهیه نماینده اجرایی در آن حضور دارد.

14. مرد عنکبوتی (Spider-Man: Freshman Year)

  • سازنده: جف ترامل
  • بازیگران:
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

برخلاف ظاهر مدرن چه می شود اگر؟، این نمایش انیمیشنی با آغاز سفر خود برای تبدیل شدن به مرد عنکبوتی، به منشا کتاب های مصور پیتر پارکر بازمی شود. جف ترامل نویسنده اصلی و تهیه نماینده اجرایی این سریال است.

خبرها نشان می دهد که این سریال به صراحت بخشی از MCU است، بنابراین می تواند در نهایت داستان حیاتی منشا عنکبوت رادیواکتیو را که در نسخه تام هالند مرد عنکبوتی کاملا نادیده گرفته شده بود، به نمایش بگذارد.

15. آگاتا؛ خانه هاکنس (Agatha: House of Harkness)

  • سازنده: جک شفر
  • بازیگران:
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

کاترین هان در این مجموعه اسپین آف از وانداویژن در خصوص آگاتا هارکنس، جادوگری که او نقشش را به زیبایی بازی نموده بود، ظاهر خواهد شد. نویسنده اصلی وانداویژن جک شفر، نویسندگی و تهیه نمایندگی اجرایی برنامه را برعهده خواهد داشت که بخشی از قرارداد کلی او با استودیو مارول است. مطابق با عملکرد هان، سریال نو یک کمدی سیاه خواهد بود.

ارتباط آگاتا با واندا ماکسیموف (با بازی الیزابت اولسن) مطمئنا به نظر می رسد که امکانات داستان سرایی فراوانی را فراهم می نماید، به ویژه از آنجایی که وقتی آخرین بار آگاتا را دیدیم، او به وسیله واندا در شخصیت کمدی خود یعنی آگنس، به دام افتاده بود.

16. جنگ های آمور (Armor Wars)

  • سازنده: کوین فایگی
  • بازیگران: دان چیدل
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

در داستان های مصور، خط داستانی جنگ های آمور، ترس تونی استارک را زمانی که فناوری مرد آهنی او به اشتباه از بین می رود به تصویر می کشد. با مرگ استارک در MCU، جیمز رودز با بازی دان چیدل به جای آن موضوع اصلی این اقتباس خواهد شد.

17. اکو (Echo)

  • سازنده: اتان و امیلی کوهن
  • بازیگران: آلاکوا کاکس
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

آلاکوا کاکس در این سریال اسپین آف هاکای در نقش اکو، یک ابرقهرمان بومی آمریکایی ناشنوا که می تواند به خوبی از مخالفان خود در نبرد کپی کند، بازی خواهد نمود. این سریال که اتان کوهن و امیلی کوهن نویسندگی و تهیه نمایندگی اجرایی آن را بر عهده دارند، اولین سریال ابرقهرمانی مستقل درباره یک شخصیت بومی آمریکایی خواهد بود.

با توجه به ارتباط این سریال با هاکای به نظر می رسد حداقل بعضی از شخصیت های آن سریال اینجا هم ظاهر شوند. این شامل رییس قدیمی اش، کینگ پین (با بازی وینسنت دونوفریو) می شود که برای اولین بار در سریال دردویل نتفلیکس دیده شد و با توجه به اینکه مت مرداک، شخصیت جایگزین دردویل در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ظاهر شد، به احتمال زیاد او را در این سریال هم خواهیم دید.

بعلاوه، در کامیک های مارول، اکو با شوالیه ماه و انتقام جویان و چهره هایی در خط داستانی تهاجم مخفی قرار گرفته است، بنابراین انتظار داشته باشید که او در چندین سریال MCU دیده شود.

18. قلب آهنی (Ironheart)

  • کارگردان: چیناکا هاچ
  • بازیگران: دومینیک تورن
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

دومینیک تورن نقش ریری ویلیامز را بازی خواهد نمود که در کامیک ها، یک اعجوبه مهندسی است که لباس ابرقهرمانی خود را شبیه به مرد آهنی تونی استارک می سازد.

فیلمنامه نویس، شاعر، نمایش نامه نویس، و مربی، چیناکا هاچ به عنوان سرپرست نویسندگی کار خواهد نمود.

19. تهاجم مخفی (Secret Invasion)

  • سازنده: کایل بردستریت
  • بازیگران: ساموئل ال جکسون، بن مندلسون
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

ساموئل ال جکسون و بن مندلسون برای زنده کردن داستان کامیک 2008 درباره گروهی از اسکرول های در حال تغییر شکل بازخواهند گشت که به زمین نفوذ نموده و جایگزین بسیاری از ابرقهرمانان محبوب شده اند. امیلیا کلارک، اولیویا کولمن و کینگزلی بن آدیر نیز قرار است در نقش های ناتعیینی بازی نمایند.

تعیین نیست، اما فایگی گفته است که این جاه طلبانه ترین رویداد MCU از زمان فیلم های انتقام جویان است، بنابراین انتظار حضور شخصیت ها در بسیاری از عناوین قبلی را داشته باشید.

20. فصل دوم سریال لوکی (Loki Season 2)

  • سازنده:
  • بازیگران: تام هیدلسون
  • تاریخ انتشار از دیزنی پلاس: ناتعیین

در قسمت خاتمهی فصل اول لوکی، خدای شرارت (با بازی تام هیدلستون) و همتای زن و اولین عشق واقعی او سیلوی (با بازی سوفیا دی مارتینو) با مغز متفکر اسرارآمیز پشت سازمان واریانس زمانی، مردی که به هی هو معروف است، روبرو می شوند.

HWR به لوکی و سیلوی نظارت بر TVA را پیشنهاد می نماید و به او هشدار می دهد که کشتن او جنگ چنددنیای را از سر می گیرد و گونه های بسیار وحشیانه تر او را احیا می نماید. مانند شخصیت شرور ترسناک کامیک های مارول، کانگ فاتح. لوکی این پیشنهاد و هشدار را جدی می گیرد، اما سیلوی هیچ یک از آن ها را باور نمی نماید و لوکی را قبل از اینکه به قلب او که خنجر بزند به TVA برمی گرداند.

با خاتمه یافتن سریال و شکسته شدن خط زمانی به شاخه های بی نهایت، لوکی در وحشت متوجه می شود که سیلوی در واقع او را به طور کامل به واقعیت دیگری فرستاده است، واقعیتی که در آن، موبیوس، (با بازی اوون ویلسون) حتی او را نمی شناسد.

در حالی که مارول بلافاصله بیان کرد که لوکی برای فصل 2 بازگشته است، ما هنوز نمی دانیم که سریال چه زمانی پخش می شود. یکی از سرنخ های احتاقتصادی این است که کانگ نیز تقریبا به طور قطع در هر اتفاقی که در سریال بیفتد نقش خواهد داشت. بنابراین سوال این است که آیا فصل دوم لوکی قبل یا بعد از حضور قبلی کانگ در مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی پخش می شود یا نه.

غیر از کانگ، مابقی کاراکترها ناتعیین است. با این حال، یک احتمال وسوسه انگیز این است که با تقسیم MCU به انواع واقعیات مختلف، چندین خانواده، دوستان و دشمنان عزیز لوکی می توانند دوباره به زندگی او بازگردند. از مادر محبوبش فریگا (با بازی رنه روسو) تا فیل کولسون (با بازی کلارک گرگ).

21. چه می شد اگر…؟ (What If…?)

  • سازنده: ای سی بردلی
  • بازیگران:
  • تاریخ پخش از دیزنی پلاس: ناتعیین

در خاتمه فصل 1 لوکی، چندین شبهه مهم این فصل که داستان های جایگزین را در چند دنیا استودیو مارول آنالیز می کردند به طور موثر حل شدند. با این حال، حداقل دو مورد اینطور نبود؛ یکی، کشف کاپیتان کارتر (با صدای هیلی آتول) که لباس هایدا استامپر که محبوبش استیو راجرز در طول جنگ دنیای دوم پوشیده بود تا به امروز حفظ شده است، و کسی هنوز به جای مانده است و دوم، ظهور گامورای جایگزین (با صدای سینثیا مک ویلیامز) که زره تانوس را پوشیده و با تونی استارک (با صدای میک وینگرت) در نوعی لباس مرد آهنی کیهانی متحد شده است.

همانطور که ای سی بردلی نویسنده اصلی گفت، هواداران می توانند انتظار داشته باشند که هر دو خط داستانی در فصل 2 ادامه پیدا نمایند، که کارگردان برایان اندروز نشان می دهد که می تواند در سال 2022 به نمایش درآید (اگرچه استودیو مارول هیچ اعلام رسمی ارائه ننموده است).

قرار بود خط داستانی کامل گامورا و تونی بخشی از فصل 1 باشد، اما تاخیرهای مرتبط با کووید باعث شد آن قسمت به فصل 2 برسد.

بردلی می گوید: من فکر می کنم همه از روشی که گامورا آن زره را به دست می آورد و اینکه رابطه او با تونی تکامل می یابد، شگفت زده خواهند شد. چون آن ها آشکارا دوستان خوبی در آن قسمتی هستند که ما [در خاتمه فصل 1] می بینیم.

بردلی به وضوح گفته است که این نمایش در استودیو مارول به عنوان بخشی از دنیای چندگانه وجود دارد، اما اینکه چگونه هر یک از این سریال ممکن است با MCU لایو اکشن پیوند بخورد همچنان یک راز به جای مانده است.

22. تیغه (Blade)

  • کارگردان: استیون نورینگتون
  • بازیگران: وسلی اسنایپس، کریس کریستوفرسون، استیون درف
  • تاریخ اکران در سینما: ناتعیین

ماهرشالا علی زمانی که مشغول ساخت سریال لوک کیج (Luke Cage) برای نتفلیکس بود، به استودیو مارول بیان کرد که می خواهد در بازسازی تیغه بازی کند، فرانچایز ابرقهرمانی در خصوص این نیمه خون آشام شمشیردار که برای اولین بار عنوان آن را به عهده داشت.

استیسی اوسی کافور برای نوشتن فیلمنامه انتخاب شده است.

23. چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران:
  • تاریخ اکران در سینما: ناتعیین

وقتی دیزنی فاکس، قرن بیستم (استودیوز قرن بیستم کنونی) را خرید، هواداران مارول فورا می دانستند که این بدان معناست که مردان ایکس و چهار شگفت انگیز، دو فرنچایز کلاسیک استودیو مارول که قبلا خارج از MCU وجود داشتند خاتمه به جمع مابقی فیلم ها خواهند پیوست. در دسامبر 2020، فایگی کار بر روی دومی را به کارگردانی جان واتس، فیلمساز مرد عنکبوتی بیان کرد.

24. دنباله کاپیتان آمریکا (Captain America)

  • کارگردان:
  • بازیگران:
  • تاریخ اکران در سینما: ناتعیین

مالکوم اسپلمن، نویسنده اصلی فالکون و سرباز زمستان و دالان موسون، قرار است فیلمنامه نوی برای فیلم کاپیتان آمریکا بنویسند. در حال حاضر چیزی بیشتر از این تعیین نیست، اما احتمالا آنتونی مکی، ستاره فیلم FAWS در نقش سم ویلسون، نقش یک فیلم خواهد بود، که در نهایت در خاتمه نمایش، ردای کاپیتان آمریکا را می گیرد و رنگ قرمز-سفید-آبی نوی را به نمایش می گذارد.

25. ددپول 3 (Deadpool 3)

  • کارگردان: کوین فایگی
  • بازیگران:
  • تاریخ اکران در سینما: ناتعیین

در حالی که فیلم های مردان ایکس فاکس قبل از فروش به دیزنی رسما با دو فیلم دارک فینیکس و جهش یافته های نو به خاتمه رسید، دو فیلم اسپین آف ددپول همچنان از نظر اقتصادی پیروز ترین هستند.

فیلم هایی که تا به امروز ساخته شده اند، مجموعا 1.57 میلیارد دلار عایدی داشته اند. این می تواند شرح دهد که چرا فایگی در ژانویه 2021 تایید کرد که رایان رینولدز ستاره فیلمنامه ددپول 3 را زیر نظر دارد، و قرار است فیلمنامه ای که در MCU تنظیم می شود، همچنان رتبه R داشته باشد. با توجه به برنامه رینولدز،فایگی نشان داد که اولین فیلمبرداری این فیلم در سال 2022 است.

26. سریال بدون عنوان واکاندا (Untitled Wakanda Series)

  • سازنده: رایان کوگلر
  • بازیگران:
  • تاریخ پخش در دیزنی پلاس: ناتعیین

در فوریه 2021، دیزنی بیان کرد که رایان کوگلر، کارگردان پلنگ سیاه در حال ساخت سریالی برای دیزنی پلاس است که در پادشاهی واکاندا، کشور خیالی آفریقایی که به عنوان خانه پلنگ سیاه و خانواده سلطنتی حاکم عمل می نماید، ساخته می شود.

این سریال بخشی از یک قرارداد تلویزیونی چند ساله بین شرکت فراوری کوگلر با نام پراکسیمیتی مدیا و شرکت والت دیزنی است. پروژه واکاندا هنوز برای ساخت یک سریال کامل سفارش داده نشده است، اما در بیانیه ای که این قرارداد را بیان کرد، کوگلر اشاره نمود که این تنها سریال مبتنی بر MCU نیست که پراکسیمیتی برای دیزنی پلاس می سازد.

کوگلر گفت: ما به خصوص از اینکه اولین جهش خود را با کوین فایگی، لوئیس دیسپوزیتو، ویکتوریا آلونسو و شرکای آن ها در استودیو مارول انجام خواهیم داد، هیجان زده هستیم، جایی که ما از نزدیک با آن ها در برنامه های منتخب MCU برای دیزنی پلاس کار خواهیم کرد. ما در حال حاضر پروژه هایی در دست داریم که برای به اشتراک گذاشتنشان روزشماری می کنیم.

منبع: variety

منبع: دیجیکالا مگ

به "26 فیلم و سریال مارول و دیزنی پلاس برای سال 2022 و پس از آن (با تاریخ اکران)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26 فیلم و سریال مارول و دیزنی پلاس برای سال 2022 و پس از آن (با تاریخ اکران)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید