مشاور رئیس جمهور تونس: گرایش به تغییر نظام سیاسی کشور وجود دارد

به گزارش وبلاگ رابا، مشاور رئیس جمهور تونس گفت که اکنون چند هفته پس از اتخاذ تصمیمات قیس سعید که به نوعی کودتا علیه قدرت تلقی شد، قصد و گرایش به سمت تغییر نظام سیاسی کشور وجود دارد.

مشاور رئیس جمهور تونس: گرایش به تغییر نظام سیاسی کشور وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رابا، ولید الحجام مشاور قیس سعید رئیس جمهور تونس از وجود گرایشاتی در کشور برای تغییر نظام سیاسی اطلاع داد و گفت که چه بسا این امر به وسیله همه پرسی محقق گردد.

به گزارش عربی 21، وی تأکید کرد که قانون اساسی فعلی مانع اصلی اجرای این تصمیم است که قرار است به حالت تعلیق درآید.

الحجام توضیح داد: برنامه رئیس جمهور در حال حاضر چند قدمی تا اجرایی شدن این تصمیم فاصله دارد و انتظار می رود به زودی اعلام گردد.

مشاور قیس سعید توضیح داد: آنچه فرایند دموکراتیک را فلج کرد، نظام سیاسی و قانون اساسی سال 2014 است که بسیاری از کاستی ها را در سطح قوه مجریه و مقننه به اثبات رساند.

وی تأکید کرد که در همین زمینه، رایزنی ها در خصوص معرفی نخست وزیر بعدی که قیس سعید به زودی آن را اعلام می نماید، ادامه دارد.

تیرماه گذشته، رئیس جمهوری تونس در سخنانی خواهان انجام گفتگوی ملی به منظور دستیابی به یک توافق بر سر نظام سیاسی تازه کشور و اصلاح قانون اساسی شد و گفت که قانون اساسی تونس نامناسب است.

سعید در ادامه با بیان اینکه نمی خواهد تونس به نظام ریاستی بازگردد، پیشنهاد کرد که به وسیله گفت وگوی ملی، چشم اندازهای تازهی از نظام سیاسی ارائه گردد.

این اظهارات قیس سعید با واکنش جنبش النهضه که حزب اکثریت در مجلس تونس و هوادار نظام مجلسی است، روبرو شد. جنبش النهضه به ریاست راشد الغنوشی در واکنش به پیشنهاد قیس سعید در رابطه با تغییر نظام مجلسی تونس به نظام ریاستی گفت که نظام ریاست جمهوری ممکن است به ایجاد سیستم دیکتاتوری منجر گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مشاور رئیس جمهور تونس: گرایش به تغییر نظام سیاسی کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور رئیس جمهور تونس: گرایش به تغییر نظام سیاسی کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید