قرعه کشی خودرو حذف می گردد؟، در پیش فروش ایران خودرو شانس برنده شدن چقدر است؟

به گزارش وبلاگ رابا، مراسم قرعه کشی طرح فروش فوری با قیمت قطعی چهار محصول ایران خودرو در 4 اردیبهشت برگزار گردید.

قرعه کشی خودرو حذف می گردد؟، در پیش فروش ایران خودرو شانس برنده شدن چقدر است؟

در مرنام قرعه کشی تعیین شد که در این طرح، چهار میلیون و 794 هزار و 166 نفر، برای ظرفیت چهار هزار نفری محصولات ایران خودرو شرکت کرده بودند.

ثبت نام نمایندگان در طرح فروش خودرو به مادران نیز برای پژو پارس سفارشی 107 هزار و 872 نفر، برای پارس تویوفایو 171 هزار و 821 نفر، برای رانا پلاس پانوراما 18 هزار و 212 نفر و برای رانا پلاس 8 هزار و 786 نفر بودند. در حالی که ظرفیت عرضه دو خودروی نخست، هر کدام 1500 دستگاه و دو محصول بعدی، هر کدام تنها 500 دستگاه بود. (تسنیم).

آنگونه که فرارو گزارش داده است در طرح عمومی، شانس تصاحب یکی از چهار هزار خودروی عرضه شده معادل یک به هزار و 250 خواهد بود. در مجموع هر دو طرح، از بین متقاضیان که تقریبا معادل شش درصد کل جمعیت کشور بودند، تنها نام هشت هزار نفر به عنوان برنده در قرعه کشی بیرون می آمد و شانس برنده شدن کمتر از دو دهم درصد بود.

حذف قرعه کشی محقق می گردد؟

آیا با وجود این تعداد متقاضی برای خرید خودرو، شرکت های خودروسازی توان حذف قرعه کشی را دارند؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در مصاحبه با وبلاگ رابا گفت: همه افرادی که در طرح های فروش و قرعه کشی ثبت نام می نمایند متقاضی خرید خودرو نیستند.

او اضافه نمود: این طرح های فروش، مانند لاتاری است. افراد برای سود و رانتی که در این طرح ها وجود دارد ثبت نام می نمایند. در این لاتاری، گاهی خودرو به دست مصرف نماینده واقعی و گاهی به دست دلالان می رسد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر تغییری در فرایند قیمت گذاری خودروها ایجاد نگردد و فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار کاهش نیابد، امکان حذف قرعه کشی وجود ندارد.

نظر مردم چیست؟

در ادامه نظر بعضی از مخاطبان وبلاگ رابا را در خصوص قرعه کشی خودرو می خوانیم.

وقتی نمیتونین تقاضای داخل رو تامین کنین اختصاص نیمی از فراوری به مادران یعنی چی؟ چرا احتیاج سنجی نمی کنین که چه کسانی بیشتر احتیاج دارن به اون ها بدین؟

دوستان بزرگوار دقیقا همه سر کاریم. هر بار قرعه کشی می شه نسبت به بزرگی و کوچیکی شهرها پنج شش نفرو اعلام می کنن. باقی هم الا برکته الله، نوش پشت گوش خودشون و دلالان محترم میشه. پنجاه و هفت بار ثبت نام کرده ام و هنوز کلمه برنده نشده اید اعلام می شه. چطور میاد به من و شما دویست میلیون سود میده تا وقتی خودشون و عزیزان دلال هستن. چراغی که به خونه رواست به مسجد حرامه.

فردی که میگید نام ننویسید، وجدان خودت قاضی، اول خودت نام ننویس حتما خودت نام نوشتی که اومدی اینجا خبرها رو پیگیری میکنی. مطلب بعدی این هستش شرکت های به اصطلاح خودروسازی نباید کسی که دوره های قبل برنده و به هر دلیلی ماشین نگرفته را مجددا در قرعه کشی نو شرکت دهند.

خداییش همه سرکاریم. از سال 99 تا حالا دارم ثبت نام میکنم هیچی هم در نیومده. تازه یکه از رفیقام بهم گفته یه نفر و توی … پیدا کرده که 2 تومان می گیره تازه نامتون و میبره توی قرعه کشی. میگه تمام اینها مسخره بازیه و همتون سرکارید. من نمیدونم چرا بعد این دوسال یه بار هم نباید ما برنده بشیم. من که کلا شک دارم اصلا نام ما توی قرعه کشی باشه.

یک سوال، چرا تعداد ثبت نماینده ها کم نمی گردد؟ چرا خودرو را به مصرف نماینده واقعی نمی دهید؟

به گزارش وبلاگ رابا، در چنین شرایطی وزیر صمت تا کنون چندین بار وعده حذف قرعه کشی خودرو را داده است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ رابا بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "قرعه کشی خودرو حذف می گردد؟، در پیش فروش ایران خودرو شانس برنده شدن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه کشی خودرو حذف می گردد؟، در پیش فروش ایران خودرو شانس برنده شدن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید