ضرورت تامین اعتبار برای احیای قنوات در یزد

به گزارش وبلاگ رابا، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: دولت برای احیای قنوات در یزد اعتبار ویژه ای در نظر بگیرد.

ضرورت تامین اعتبار برای احیای قنوات در یزد

محمدعلی اعتباری گفت: قنات امروزه در دنیا به عنوان یکی از ابتکارات بسیار خاص مردم یزد شناخته می گردد که از ویژگی های منحصربه فردی برخوردار بوده است.

او گفت: این قنات ها در حالی از سوی گذشتگان ایجاد شده است که آن ها کم ترین امکانات برای حفاری و عملیات عمرانی را در اختیار داشتند، اما درایت، آینده نگری و سخت کوشی آن ها منجر به آن شد که قنوات تا به امروز کارایی خود را حفظ کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: نبود لایروبی و اصلاح قنوات از یک سو و ساخت وساز ها و تعرض به حریم و راستا قنوات از سوی دیگر سبب شده است که امروزه بسیاری از قنات ها با مشکل جدی روبه رو گردد و خشکی دامن گیر آن ها باشد.

اعتباری گفت: این موضوع منجر به این شد که قنوات شهر یزد پس از آن که آب سیل به آن ها ورود کرد، با فرونشست هایی همراه باشد.

او گفت: موضوع فرونشست ها باید به صورت جدی مورد آنالیز قرار گیرد و در این حوزه یکی از مهم ترین مسائل، احیای قنوات بوده که از زیر شهر یزد در نقاط مختلف عبور نموده است و طول آن یک هزار کیلومتر تخمین زده می گردد.

وبلاگ رابا یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضرورت تامین اعتبار برای احیای قنوات در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تامین اعتبار برای احیای قنوات در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید