شما بگویید؛ چرا اندروید را به iOS ترجیح می دهید؟

به گزارش وبلاگ رابا، اندروید و iOS دو زیست بوم فوق العاده بزرگ و غنی هستند که با انتخاب هر کدام از آن ها قطعا تجربه لذت بخشی خواهید داشت. اما با این حال در این بین هستند کاربرانی که همواره یکی را بر دیگری ترجیح می دهد و این ارجحیت هم دلایل خاص خود را دارد. بعضی از آن ها منطقی و بعضی دیگر هم مانند تمام رقابت های مشابه، دلایل احساسی ارائه می نمایند. اما نظر شما در این رابطه چیست؟

شما بگویید؛ چرا اندروید را به iOS ترجیح می دهید؟

اندروید و iOS دو سیستم عامل غنی و بسیار پیروز و محبوب هستند که کاربران و هواداران خاص خود را دارند. هر یک از این دو هم از قابلیت های منحصر بفردی بهره می برند که آن را از دیگری سوا می نماید. اما چه چیزی باعث می گردد کاربران یکی را بر دیگری ترجیح دهد؟ البته آنچه که در این مطلب قرار است منحصرا به آن بپردازیم، دلایل ترجیح اندروید بر iOS است. در مطلب دیگر، دلایل ترجیح سیستم عامل اپل به اندروید را هم مورد آنالیز قرار خواهیم داد اما فعلا می خواهیم ببینیم گوگل و سیستم عامل محبوبش چرا می توانند کاربران را از انتخاب iOS منصرف نمایند؟

در حال حاضر اندروید 12 تازهترین سیستم عامل گوگل به شمار میرود که قابلیت های بسیار فراوانی هم دارد. بعلاوه گوشی های مجهز به این سیستم عامل سرعت بسیار بالایی دارند و این جز محدود دفعاتی است که می بینیم سرعت گوشی های اندرویدی در مقایسه با آیفون ها خیلی پایین تر نیست. به صورت کلی هم اندروید یک سری فزونی هایی دارد که آن را عامه پسندتر می نماید. برای مثال می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت های تازه، نوآورانه و مجذوب کننده
  • امکان شخصی سازی بالا
  • قیمت
  • طراحی های مختلف گوشی های اندرویدی (مثل گوشی های تاشو)
  • شارژ سریع
  • سایدلود اپلیکیشن ها
  • و …

به صورت کلی اندروید از لحاظ قابلیت های نرم افزاری همواره از iOS یک قدم جلوتر است. اپل معمولا قابلیت های خوب را به آرامی برای گوشی هایش منتشر می نماید و علت این کار را هم نمی دانیم. اما هرچه که هست باعث شده در این بخش اندروید و گوشی های اندرویدی به آن فزونی داشته باشند. موضوع بعدی هم کاملا آشناست. از همان بدو تولد دو سیستم عامل تا به امروز، می دانستیم و می دانیم اندروید از لحاظ شخصی سازی و سفارشی سازی محیط داخلی بسیار دست کاربر را باز می گذارد در حالی که iOS دور کاربران حصار می کشد تا از آن ها در مقابل خطرات بیرونی مراقبت کند.

از لحاظ قیمتی هم چون گوشی های اندرویدی تنوع سخت افزاری بیشتری دارند، می توان با قیمت مناسب، یک گوشی بسیار قدرتمند و خوب از برندهای معتبر پیدا کرد که ارزش خرید بالایی دارند. اپل معمولا قابلیت هایی نظیر رفرش ریت 120 هرتز و دوربین تله فوتو را به مدل های پرو محدود می نماید اما می توان در دنیای اندروید گوشی هایی پیدا کرد که با نصف قیمت گوشی های اپل از این قابلیت بهره می برند. گلکسی S20 و S21 فن ادیشن، گوشی های سری شیائومی می 11 و … از جمله این گوشی ها هستند.

گوشی های اندرویدی از لحاظ طراحی بیرونی هم تنوع بسیار بالایی دارند که باعث می گردد کاربر حق انتخاب بیشتری داشته باشد. خصوصا الان که گوشی های تاشو هم راهی بازار شده اند. از USB-C و امکان شارژ سریع حتی تا 120 وات هم می توان به عنوان قابلیت های گوشی های اندرویدی اشاره نمود و نه آیفون که سرعت شارژر آن با USB لایتنینگ نهایتا به 20 وات می رسد که برای خرید آن هم باید به صورت جداگانه هزینه کنید.

امکان سایدلود اپلیکیشن ها هم یکی دیگر از دلایل قدیمی ترجیح اندروید بر iOS است. سایدلود اپلیکیشن ها قابلیتی است که به شما اجازه می دهد در صورت نیافتن اپلیکیشن دلخواه از فروشگاه، بتوانید از منابعی خارج از آن فروشگاه به دانلود و نصب آن اپلیکیشن اقدام کنید که امکان انجام آن در اندروید و گوشی های اندرویدی وجود دارد اما در iOS و آیفون به خاطر حفظ امنیت و حریم خصوصی، چنین گزینه ای روبه رویتان قرار نخواهد داشت.

این دلایلی است که می تواند باعث فزونی و ترجیح اندروید بر iOS گردد. حال نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگر روزی بخواهید اندروید را به iOS ترجیح دهید، دلایل تان کدام یک از دلایل بالا خواهد بود؟ اگر هم علت دیگری مد نظرتان است لطفا آن را در بخش نظران با ما در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "شما بگویید؛ چرا اندروید را به iOS ترجیح می دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ چرا اندروید را به iOS ترجیح می دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید