شایع ترین عوارض جانبی واکسن آنفولانزا در بچه ها و نوجوانان

به گزارش وبلاگ رابا، شایع ترین عوارض جانبی واکسن آنفولانزا در بچه ها و نوجوانانفصل آنفلوانزا رسیده است و پیش بینی می گردد مثل همواره این شرایط حساس باشد اما با وجود کرونا ویروس این شرایط بیشتر تهدید نماینده است. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها آنفولانزا از سال 2010 تا به امروز بین 140 تا 810 هزار بستری در بیمارستان و 12 تا 61 هزار مرگ و میر در هر سال ایجاد نموده است. هر کسی ممکن است به آنفولانزا شدید مبتلا گردد؛ اما بچه ها کوچکتر از 5 سال ممکن است در معرض خطر ابتلا به کم آبی بدن و عوارض جدی دیگری باشند. تزریق واکسن آنفولانزا برترین راه برای محافظت از شما و خانواده تان است. این واکسن خطر ابتلا به بیماری آنفولانزا شما را 40 تا 60 درصد کاهش می دهد و در صورت ابتلا به آنفلوانزا هم شدت علائم را کاهش می دهد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها توصیه می نماید که نوجوانان و جوانان هر 6 ماه و بزرگسالان هر سال برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

شایع ترین عوارض جانبی واکسن آنفولانزا در بچه ها و نوجوانان

واکسن آنفولانزا و عوارض جانبی آن

واکسن آنفولانزا با یک ویروس آنفولانزای غیر فعال (مرده) ساخته شده است، بنابراین نمی تواند شما را به آنفلوانزا مبتلا کند. با این حال ، بچه ها و بزرگسالان عوارض جانبی جزئی از واکسن آنفولانزا را تجربه می نمایند از جمله درد، قرمزی، یا ناراحتی در محل تزریق، درد بدن، تب درجه پایین، سردرد، تهوع، خستگی، غش در موارد نادر. این عوارض جانبی به طور کلی بین یک تا دو روز طول می کشد.

در این باره بخوانید:

چگونه آنفولانزای بچه ها را در خانه درمان کنیم؟

واکسن ب ث ژ بر همه گیری کووید 19 موثر است؟

عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزای اسپری بینی

بعضی افراد به جای واکسن آنفولانزای تزریقی واکسن انفولانزای اسپری بینی را دریافت می نمایند. این نوع از واکسن که به وسیله استنشاق وارد بدن می گردد برای کسانی است که از سوزن متنفر هستند. این نوع واکسن استنشاقی برای افرادی زیر 2 سال، افراد مبتلا به دیابت و آسم ممنوع است؛ زیرا ممکن است سیستم ایمنی را به خطر اندازد. عوارض جانبی واکسن آنفولانزا اسپری بینی عبارت است از آبریزش بینی، سردرد، مسائل تنفسی، استفراغ، گلودرد، تب درجه پایین و سرفه.

منبع: پرنتس

منبع: ایرنا زندگی

به "شایع ترین عوارض جانبی واکسن آنفولانزا در بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایع ترین عوارض جانبی واکسن آنفولانزا در بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید