توزیع 90 درصد محصولات صنایع عظیم به وسیله شبکه عمده فروشی و خرده فروشی

به گزارش وبلاگ رابا، تهران (پانا) - دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه 98 درصد بنگاه های ایران در سطح کوچک و میانه هستند، گفت بیش از 70 درصد کالای وارداتی و 90 درصد محصولات صنایع عظیم کشور به وسیله شبکه عمده فروشی و خرده فروشی اصناف توزیع می گردد.

توزیع 90 درصد محصولات صنایع عظیم به وسیله شبکه عمده فروشی و خرده فروشی

به گزارش اتاق اصناف ایران، نشست آنالیز توانمندی ها و انتظارات این اتاق از سازمان توسعه تجارت و رایزنان بازرگانی برگزار گردید.

در این نشست محمدباقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به اهمیت احتیاج سنجی بازارهای هدف محصولات صنفی دارای اولویت صادراتی در کشورهای هدف گفت: صندلی بنگاه های کوچک و میانه در اقتصاد دنیا و نقشی که برای شکوفایی در کشورهای پیشرفته ایجاد نموده اند بسیار مورد اهمیت است و شرکت های مالی ایران برحسب نوع بنگاه به چهار گروه خرد (یک تا 9 نفر)، بنگاه های کوچک (10 تا 49 نفر)، بنگاه های میانه (50 تا 99 نفر) و بنگاه های عظیم (100 نفر به بالا) را شامل می گردد.

وی با بیان اینکه 98 درصد بنگاه های ایران در سطح کوچک و میانه هستند، تاکید نمود: بیش از 70 درصد کالای وارداتی و 90 درصد محصولات صنایع عظیم کشور به وسیله شبکه عمده فروشی و خرده فروشی اصناف توزیع می گردد.

مجتبایی با تاکید بر مراحل شناسایی رسته های تولیدی صنفی دارای اولویت صادراتی اصناف ایران، گفت: این نهاد جهت شناسایی و برنامه ریزی حمایتی از صنوف تولیدی اقدامات لازم را انجام داده است و در این جهت تمرکز بر واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل صادارتی هستند، نظیر صنف چرم، کیف و کفش، پوشاک، زیور الات و سنگ های قیمتی، صنایع چوبی و مبلمان و بعضی رسته های خدمات فنی مانند تعمیر خودروهای سنگین و هم تاسیسات قرار گرفته است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران با اشاره به انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی، توضیح داد: اطلاع رسانی به موقع در مورد آخرین تحولات و پیش بینی تغییرات شرایط مالی و اجتماعی از کشورهای هدف، ارائه قوانین و مقرارت و استاندارهای ورود کالا، بازاریابی و مذاکره با واردکنندگان عمده کالا، اخذ سفارش خرید، پیگیری تا صادرات از جمله انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی است.

وی تاکید نمود: ارائه گزارش های تحلیلی از شرایط رقبا و استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی برای ایجاد تعامل بین بنگاه های صنفی ایران با تجار کشورهای هدف به منظور همکاری های تجاری و مالی از سوی رایزنان بازرگانی بسیار حائز اهمیت است.

در این نشست رایزان بازرگانی ایران در کشورهای جمهوری آذربایجان، عمان، روسیه، ارمنستان و عراق حضور داشتند و مقرر شد یکی از کارشناسان حوزه صادرات اتاق اصناف ایران در ارتباط نزدیک با رایزنان بازرگانی جهت تبادل اطلاعات بازار و ظرفیت های صادراتی قرار گرفته و از طرف اتاق اصناف ایران هم ظرفیت های صادراتی صنوف و افراد صنفی دارای تجربه و یا متقاضی فعالیت در حوزه صادرات و تجارت بین الملل شناسایی و به رایزنان بازرگانی ایران معرفی گردد.

بر اساس اعلام گمرک، در 12 ماهه سال 99 در مجموع 145 میلیون و 700 هزار تن کالا به ارزش 73 میلیارد دلار از مبادی کشور صادر و وارد شده است که سهم صادرات 112 میلیون تن به ارزش 34 میلیارد و 256 میلیون دلار و سهم واردات 34 میلیون و 400 هزار تن به ارزش 38 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است.

در فروردین ماه امسال 10 میلیون و 343 هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و 762 میلیون دلار بین ایران و شرکای تجاری مبادله شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 32 درصد و ارزش 62.5 درصد افزایش داشت و مقایسه حجم صادرات و واردات کشور در فروردین ماه امسال حاکی از تراز مثبت 174 میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "توزیع 90 درصد محصولات صنایع عظیم به وسیله شبکه عمده فروشی و خرده فروشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 90 درصد محصولات صنایع عظیم به وسیله شبکه عمده فروشی و خرده فروشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید