تصمیم عجیب مایکروسافت؛ ویندوز از سال 2023 باید فقط روی SSD نصب گردد

به گزارش وبلاگ رابا، مایکروسافت ظاهرا از شرکت های تولیدنماینده سخت افزار خواسته از سال 2023 فقط از حافظه های پرسرعت SSD برای نصب ویندوز استفاده نمایند.

تصمیم عجیب مایکروسافت؛ ویندوز از سال 2023 باید فقط روی SSD نصب گردد

اینطور که به نظر می رسد، مایکروسافت در راستای بهبود تجربه کاربران از کار با سیستم عامل های ویندوز می خواهد از سال 2023 به بعد، امکان نصب ویندوز روی HDDها را برداشته و فقط اجازه نصب آن را روی SSD بدهد. این یعنی از سال 2023 به بعد تمام شرکت های فراورینماینده لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی مبتنی بر ویندوز مجبور خواهند شد برای محصولات خود حتما SSD هم در نظر بگیرند و اگر محصول شان ویندوز از پیش نصب شده داشته باشد، آن ویندوز باید روی SSD نصب شده باشد.

حال اینکه مایکروسافت چه نوع SSD را برای این منظور مد نظر دارد هم معین نیست چون در گزارش مربوط به این موضوع اشاره خاصی هم به چنین چیزی نشده است. همانطور که می دانید، SSDها انواع و ظرفیت متفاوتی دارند و شاید ویندوز فقط با یک نوع خاصی از آن ها سازگاری داشته باشد که متأسفانه فعلا از جزئیات این موضوع بی خبر هستیم.

بعلاوه نمی دانیم در صورت اجباری شدن این سیاست نو مایکروسافت، فقط شرکت هایی که سیستم های آماده نظیر لپ تاپ یا کامپیوترهای یکپارچه فراوری می نمایند باید از آن تبعیت نمایند یا کاربرانی که خودشان سیستم خریداری می نمایند هم شامل آن می شوند.

در حال حاضر حداقل ظرفیت مورد احتیاج برای نصب ویندوز 11، 64 گیگابایت حافظه داخلی خالی است که می تواند از هر نوعی باشد. فقط یک سری از قابلیت های خاص نظیر DirectStorage و Windows Subsystem for Android هستند که به SSD احتیاج اجباری دارند. در غیر این صورت خود ویندوز خیلی محدودیت خاصی به کاربر تحمیل نمی نماید.

از لحاظ بهبود عملکرد، این کار مایکروسافت به نفع کاربر خواهد بود چون باعث می گردد سرعت سیستم به شکل چشمگیری در مقایسه با سیستم های مجهز به HDD افزایش پیدا کند. از طرفی SSDها گران تر از HDDها هستند و همین موضوع شاید باعث گردد یک سری از کاربران باز هم در محدودیت قرار بگیرند. البته آن دسته از کاربرانی که سیستم مورد احتیاج برای نصب ویندوز 11 را دارند، قطعا یا SSD دارند یا توان خرید آن را اما با این حال شاید یک سری از آن ها با مشکل روبرو شوند. خصوصا اینکه اگر مایکروسافت استفاده از SSDهای نوع NVMe PCIe را اجباری کند.

اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا شرکت های سازنده نمی خواهند همین حالا تن به خواسته مایکروسافت بدهند و در نظر دارند از سال 2024 به بعد آن را در دستور کار خود قرار دهند. به همین دلیل در کوشش هستند تا با مذاکره مستقیم با مایکروسافت، عملی شدن این قانون را به تعویق بیندازند.

تا حدودی هم این خواسته شرکت ها منطقی است چون با اضافه کردن SSD، قیمت محصولات شان افزایش پیدا خواهد نمود. برای مثال 1 ترابایت HDD قیمتی معادل 256 گیگابایت SSD خواهد داشت. از طرفی این اندازه حافظه خیلی زود به اتمام می رسد. بنابراین شرکت ها مجبور خواهند شد حداقل 512 گیگابایت SSD برای یک محصول در نظر بگیرند که این، سیاست آن ها را در عرضه محصولات میان رده یا مالی دچار مشکل می نماید.

البته شاید به مرور زمان، مایکروسافت تصمیم بگیرد این سیاست خود را فقط در قبال محصولاتی دنبال کند که از دو هارد بهره می برند. همانطور که اشاره شد، فعلا از جزئیات این موضوع بی خبریم و باید منتظر بمانیم ببینیم شرکت آمریکایی چه برنامه ای در این رابطه در سر دارد.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "تصمیم عجیب مایکروسافت؛ ویندوز از سال 2023 باید فقط روی SSD نصب گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عجیب مایکروسافت؛ ویندوز از سال 2023 باید فقط روی SSD نصب گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید