باقیمانده سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

به گزارش وبلاگ رابا، حسین قشمی در مورد پرداخت سود سهام عدالت به صورت متمرکز گفت: از 36 شرکت که در پرتفوی سهام عدالت حضور دارند، شرکت هایی که در مجمع خود سود مصوب کرده بودند، اقدام به واریز 50درصد سود مصوب به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات نمودند که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس در روش مستقیم سهامدارانی که در زمان برگزاری مجمع سهامدار بوده اند مشمول دریافت بوده اند و در روش غیرمستقیم کسانی که در تاریخ 25 اسفند 99 مالک سهام عدالت بوده اند این سود به آنها تعلق می گیرد.

باقیمانده سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

وی گفت: آخرین مجمع برگزار شده 36 شرکت بورسی 30 دی ماه 99 بود و این شرکت ها طبق قانون تجارت 8 ماه مهلت داشتند سود خود را بدهند، اما تصمیم بر این شد که به صورت علی الحساب سود سهامداران عدالت را پرداخت نمایند و در مرحله اول که قبل از عید نوروز انجام شد 50 درصد از سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از این 36 شرکت حاضر در سهام عدالت تعداد 29 شرکت سودده بودند که با دریافت سود این شرکت ها علی الحساب سود سهام عدالت واریز شد.

قشمی گفت: 4 پرتفوی پر تکرار در سهام عدالت وجود دارد، کسانی که سهام عدالت یک میلیون تومانی داشته اند، حدود 180 هزار تومان به نام 50 درصد سود عملکرد سال 98 خود را در سال 99 دریافت کردند. کسانی که ارزش نامی سهام عدالت آنها 532 هزار تومان بود 98 هزار تومان پرتفوی 492 هزار تومانی نامی سهام عدالت 91 هزار تومان و پرتفوی 452 هزار تومانی نامی سهام عدالت 84 هزار تومان سود به نام 50 درصد در مرحله اول دریافت کردند.

وی گفت: در مرحله دوم مابقی سود به حساب سهامداران محترم سهام عدالت واریز خواهد شد که به محض تامین اعتبار از طرف شرکت های سرمایه پذیر این سودها در مرحله دوم به حساب ذی نفعان و دارندگان سهام عدالت واریز می شود.

وی در مورد اینکه در مرحله اول در مجموع چقدر سود برای سهام عدالت واریز شد، گفت: حدود 4.3 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت در مرحله اول در روزهای پایانی سال 99 به حساب مشمولان واریز شد.

قشمی در مورد اینکه از 49 میلیون سهامدار عدالت چقدر سود خود را گرفته اند گفت: از این تعداد در مجموع حدود 43 میلیون نفر که دارای اطلاعات صحیح هویتی و بانکی بوده اند و کدملی و شماره شبای آنها مطابقت داشته دریافت کردند، تعدادی از سهامداران عدالت بیش از 2.5 میلیون نفر فوت شده اند.

وی این را هم گفت: تعدادی از دارندگان سهام عدالت اطلاعات هویتی و یا بانکی صحیحی ارائه نکرده اند یا برخی از حساب ها مسدود بوده و یا حساب های مشترک بوده یا حساب های سرمایه گذاری بلندمدت یا شماره شبا کارت های خرید و یا کارت اقساط را ارائه کرده بودند که امکان واریز سود به این گونه حساب ها وجود نداشته و به هر علتی سود واریزی به حساب مقصد برگشت خورده است. بنابر این سهامداران عدالت فرصت دارند در اسرع وقت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام، ثبت نام کرده و شماره حساب و اطلاعات هویتی تازه خود را اعلام نمایند تا در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت، اگر به دلایل ذکر شده در فوق پیروز به دریافت سود 50% مرحله اول نشده اند، کل مبلغ سود تحقق یافته به حساب آنها واریز شود.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی همچنین گفت: ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، ثبت نامه از طریق سجام در اولویت بوده یک بار برای همیشه انجام می شود و درصورت عدم امکان ثبت نامه و احراز هویت از طریق سجام دارندگان محترم سهام عدالت می توانند از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir می توانند شماره شبا صحیح حساب بانکی خود را اعلام نمایند. همچنین لینک های رایگان ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام هم بر روی این سایت موجود است.

وی گفت: برخی از دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم خبردار نبوده و یا اطلاعات خود را ارائه نکرده بودند کسانی که سجامی شده اند سود آنها حتما واریز می شود، چون سامانه سجام در عمر دو سه ساله خود به روز شده است.

قشمی در مورد اینکه کسانی که سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی را خریده اند گفت: هر کسی که تا تاریخ 25 اسفند 99 سهامدار عدالت و سهامدار شرکت استانی عدالت بوده است، سود دریافت می کند و سود مرحله دوم هم به حساب آنها به زودی واریز می شود.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد اینکه سود مرحله دوم چه زمانی است، گفت: فعلاً نمی توانم زمان دقیقی بگویم اما این اطمینان را می دهم به محض اینکه سود شرکت های سرمایه پذیر عدالت واصل شود بلافاصله به حساب ذی نفعان و دارندگان سهام عدالت 50 درصد دوم هم واریز می شود.

وی همچنین گفت: کسانی که مشکل و یا ایرادی دارند می توانند با شماره تلفن 1569 مرکز تماس شرکت سپرده گذاری تماس بگیرند.

قشمی تأکید کرد: مبالغ سود که از شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت شود بلافاصله واریز می شود و ما در مرحله نامه نگاری با شرکت ها هستیم که سود مرحله دوم را هم هر چه سریع تر واریز نمایند.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد اینکه چه تعداد از سهامداران عدالت سجامی شده اند گفت: کسانی که روش مدیریت مستقیم انتخاب کردند 55 درصد سجامی شدند و آنهایی که روش غیرمستقیم سهام عدالت را پذیرفته اند حدود 70 درصد سجامی شده اند که این افراد می توانند در مجامع الکترونیک شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت که از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد برگزار می شود هم شرکت نمایند.

قشمی در مورد احراز هویت سهامداران عدالت که زیر سن قانونی قرار دارند، گفت: پدر، مادر، ولی یا قیم این افراد می توانند آنها را در سامانه سجام ثبت نام نمایند و برای احراز هویت حتماً باید خود ولی یا سرپرست در یکی از مراکز احراز هویت به صورت حضوری احراز هویت شود و بعد از آن سود سهام عدالت به حساب ذی نفع یعنی دارنده سهام عدالت واریز می شود.

ج

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز

به "باقیمانده سود سهام عدالت کی واریز می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقیمانده سود سهام عدالت کی واریز می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید