شروع عملیات تکمیل سه سد نیمه کاره کشاورزی قزوین

به گزارش وبلاگ رابا، مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: عملیات تکمیل سه سد نیمه کاره کشاورزی استان شامل چنگوره، پرسبانج و شاکین شروع شد.

شروع عملیات تکمیل سه سد نیمه کاره کشاورزی قزوین

نصرت الله نیکو مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کار تکمیل سه سد نیمه کاره کشاورزی استان شامل چنگوره، پرسبانج و شاکین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و با خرید و تهیه تجهیزات مربوط به عملیات عمرانی شروع شد.

وی با بیان اینکه تکمیل این سد ها از برنامه های مربوط به احیای دشت قزوین به شمار می رود، گفت: پنج میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به تکمیل سد های یاد شده تخصیص یافته است و امیدواریم با تخصیص منابع به جای مانده به اجرای این طرح ها سرعت ببخشیم.

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بعلاوه یادآور شد: سد های یاد شده در ادوار گذشته به منظور تامین آب کشاورزی بخشی از اراضی شهرستان های استان احداث شد، اما به طور کامل به بهره برداری نرسید.

سد های پرسپانج و چنگوره در شهرستان آوج قرار گرفته است و هر کدام دارای یک میلیون متر و بیش از 2 میلیون متر معکب ظرفیت ذخیره سازی آب هستند.

سد شاکین نیز در شهرستان تاکستان قرار داشته و دارای حدود یک میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی آب است.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای 80 هزار بهره بردار است.

این استان دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که 440 هزار هکتار آن مربوط به دشت قزوین است که به جز شهرستان آوج در دیگر شهرستان های این استان (قزوین، تاکستان، البرز، بویین زهرا و آبیک) قرار گرفته است.

وبلاگ رابا قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع عملیات تکمیل سه سد نیمه کاره کشاورزی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات تکمیل سه سد نیمه کاره کشاورزی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید