4500 نفر زندانی در استان تهران به مرخصی نوروزی رفته اند

به گزارش وبلاگ رابا، اداره کل زندان های استان تهران گفت: در اولین روزهای ایام تعطیلات سال نو، صاحبکارمعاون راهبردی قوه قضائیه، باقری کنی معاون بین الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز القاصی مهر دادستان تهران طی دیدارهای جداگانه، شرایط رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را آنالیز کردند.

4500 نفر زندانی در استان تهران به مرخصی نوروزی رفته اند

به گزارش وبلاگ رابا، سیدحشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران گفت: هدف ما اصلاح و تربیت و ارایه راهکارهای علمی جهت عدم تکرار جرم و بازگشت سالم مددجویان به کانون خانواده و جامعه است.

وی توضیح داد: بر این اساس و در اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه و طرح پایش زندانیان، مقامات عالی قضایی و قضات به طور مستمر از زندان های استان بازدید می نمایند تا ضمن آنالیز شرایط رفاهی و بهداشتی زندانیان، تا حد امکان تخفیفات قضایی قانونی در خصوص افراد واجد شرایط اعمال گردد و فردی بی جهت در زندان نماند.

وی ادامه داد: طی اولین روزهای ایام تعطیلات سال نو، معاون راهبردی قوه قضائیه، معاون بین الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز دادستان تهران طی دیدارهای جداگانه، شرایط رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را آنالیز کردند.

حیات الغیب همچنین گفت: فرایند حضور مقامات عالی قضایی و نیز قضات در زندان ها موجب آرامش زندانیان می گردد و از سوی دیگر نگرانی خانواده ها نیز کاهش می یابد و همین امر موجب ارتقای امور اصلاحی و تربیتی در زندان شده، با انگیزه بهتری در کلاس های مختلف آموزشی مانند فرهنگی، اشتغال و حرفه آموزی حاضر می شوند.

وی در انتها گفت: طی دیدارهای انجام شده در ایام انتهای سال گذشته و هفته اول تعطیلات سال نو، تا حد امکان احکام مرخصی یا آزادی مشروط صادر شده تا مددجویان این ایام را کنار خانواده سپری نمایند و در این راستا، 4500 نفر از زندانیان استان از مرخصی نوروزی بهره مند شده و این ایام را همراه خانواده شان می گذرانند.

براساس این گزارش، طی هفته اول سال نو، سیدمحمدصاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه، علی باقری کنی معاون بین الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز علی القاصی مهر دادستان تهران با حضور در بازداشتگاه اوین، با مددجویان مصاحبه نموده، مسائل قضایی آنان را آنالیز و دستورات لازم را صادر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "4500 نفر زندانی در استان تهران به مرخصی نوروزی رفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4500 نفر زندانی در استان تهران به مرخصی نوروزی رفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید