فواید اعجاب انگیز زردچوبه

به گزارش وبلاگ رابا، زردچوبه فواید فراوان دارد از این رو در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از کاربردهای زردچوبه که به همگان ثابت شده است تاثیر آن بر سلامت پوست میباشد.

فواید اعجاب انگیز زردچوبه

زردچوبه و تاثیر شگفت انگیز آن بر سرطان

زردچوبه با رنگ زرد-نارنجی روشن، ظاهر بسیار خوبی دارد؛ مولکول اصلی آن، کورکومین، این ماده را به ادویه فوق العاده ای در پاکسازی طبیعی خون، آنتی اکسیدان، کشنده سلول های سرطانی تبدیل می نماید.

به راستی، این رنگ زرد- نارنجی روشن باید جایگزین رنگ های صورتی مرتبط با تمام موارد تبلیغاتی هشداردهنده سرطان سینه گردد.

تحقیقی در چین نشان می دهد که کورکومین توانایی کشتن سلول های سرطان سینه منفی سه گانه را با القای مرگ برنامه ریزی شده سلولی دارد (آپوپتوز).

درمان مبتنی بر کورکومین می تواند و باید فوراً جایگزین درمان های رادیواکتیو گران قیمت گردد. در هر صورت، زردچوبه می تواند برای محافظت از سلول های پوست از آسیب اثرات مضر درمان های رادیو اکتیو استفاده گردد، درمان هایی که عملاً افراد مبتلا به سرطان مجبور به انجام آن ها می شوند.

مطالعه نشان می دهند که چگونه زردچوبه پوست را از آسیب های تشعشعات UVB محافظت می نماید.

تحقیقی از دانشگاه ائیمه در ژاپن نشان می دهد که عصاره زردچوبه از سلامت پوست در برابر آسیب تابش اشعه ماوراء بنفش B محافظت می نماید.

خواص زردچوبه

محققان اثرات تابش درازمدت و در مقادیر کم UVB را بر موش های بدون مو دارای ملانین آزمایش کردند آنها تغییراتی مانند ضخامت پوست، الاستیسیته، رنگدانه و چین و چروک را زیر نظر گرفتند.

مطالعه نشان می دهد که چگونه ساختارهای کیسه مانند زردچوبه، پوست آسیب دیده با UV را بازسازی می نماید.

خواص ضد پیری، مرطوب کننده، آنتی اکسیدان، سفت کننده و ضد میکروبی زردچوبه در مطالعه ای در هند تحت آنالیز قرار نهاده شد.

کرم های مختلف حاوی Curcuma longa (زردچوبه) برای مطالعه اثرات آن ها بر بهبودی پوست آسیب دیده از اشعه ماوراء بنفش فرمول بندی شده بودند.

آنچه که از این تحقیق به دست آمد این بود که عصاره Curcuma longa الکلی مؤثرترین عامل در کرم های انتقال دهنده بود و در مقایسه با کرم های معمولی حاوی عصاره این ماده، باعث افزایش هیدراتاسیون پوست می گردد.

فراوری سبوم (چربی پوست) نیز افزایش یافته بود. سبوم، ترشحی از غدد سباسه (غدد چربی)، به عنوان یک روان کننده سلولی عمل می نماید. با پاک سازی این غدد، زردچوبه فراوری چربی پوست را تحریک می نماید، که می تواند پوست را جوان و بی نظیر نگه دارد. در نتیجه، کرم های حاوی عصاره گیاهی بسیار مؤثر بودند و با عصاره زردچوبه، می توانند به عنوان محصولات مراقبت از پوست محافظ قوی در آینده استفاده شوند.

مطالعه میشیگان نشان می دهد که چگونه کورکومین در سطح سلولی مؤثر واقع می گردد در رابطه با مطالعات ژاپن و هند، تحقیقی آمریکایی از دانشگاه میشیگان نشان می دهد که چگونه کورکومین باعث تنظیم سلول ها می گردد. کورکومین با قرار دادن خود در داخل غشای سلولی، تأثیر خود را بر سلول ها می گذارد و با عفونت ها و سرطان های عمیق در غشاء مبارزه می نماید.

این مطالعه، به وسیله آیالوسامی رامامورتی راهنمایی شده است، که طی آن از طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته (NMR) حالت جامد برای آزمایش اتم ها، غشاها، پروتئین ها و ترکیبات استفاده شده است. این امر به عنوان پیش فرض در نظر گرفته شده است که کورکومین به وسیله تعامل با پروتئین ها در غشای سلولی عمل می نماید، اما مطالعه نو میشیگان نشان می دهد که غشای سلولی در حضور کورکومین تحت تأثیر تغییرات منحصر به فرد قرار می گیرد.

کورکومین نه تنها به علت محافظت از پوست در برابر آسیب های تابشی بلکه بعلاوه به علت بازسازی پوست، در کرم های مراقبت از پوست آینده استفاده می گردد.

کورکومین با استفاده از توانایی نفوذ سلولی، برای جلوگیری از سرطان ها و محافظت از پوست از آسیب های ناشی از محیط های همراه اشعه، می تواند بدن را در حیاتی ترین سطح پاکسازی کند.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "فواید اعجاب انگیز زردچوبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید اعجاب انگیز زردچوبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید