فایرفاکس تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11 را آسان تر کرده است

به گزارش وبلاگ رابا، شرکت موزیلا با پشت سر گذاشتن محدودیت های مایکروسافت برای تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11، تبدیل فایرفاکس به مرورگر پیش فرض این سیستم عامل را بسیار آسان تر کرده است.

فایرفاکس تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11 را آسان تر کرده است

برای یادآوری باید بگوییم که در ویندوز 11 تغییر مرورگر پیش فرض بسیار سخت تر از ویندوز 10 است و ظاهرا مایکروسافت با این کار می خواهد تعداد کاربران مرورگر اج را افزایش دهد. به طور خلاصه، در ویندوز 11 اگر برای اولین بار در محیط خارج از مرورگر بر روی یک لینک کلیک کنید، یک پنل برای انتخاب بین مرورگرهای نصب شده نمایش داده می شود. اما مشکل اینجاست که اگر تیک گزینه Always use this app را نزنید، دیگر با این پنل روبرو نمی شوید. این یعنی حتی اگر اولین لینک را با یک مرورگر دیگر باز کرده باشید، مایکروسافت اج همچنان مرورگر پیش فرض باقی می ماند.

مایکروسافت همچنین تغییر دیگر برنامه های پیش فرض هم سخت تر کرده است. به نام مثال برای تغییر مدیا پلیر و دیگر برنامه های پیش فرض، باید این کار را برای تک تک فرمت های فایل ها انجام دهید. به همین علت اگر همان فرصت اولیه را از دست بدهید، برای تغییر برنامه های پیش فرض با دردسر زیادی روبرو می شوید.

حالا طبق گزارش سایت Verge، زمانی که فایرفاکس از کاربر می خواهد آن را به نام مرورگر پیش فرض انتخاب کند، تمام این فرایند به صورت اتوماتیک انجام می شود. ظاهرا شرکت موزیلا با مهندسی معکوس شیوه ای که مایکروسافت برای پیش فرض کردن مرورگر اج استفاده کرده، توانسته این محدودیت را دور بزند.

باید خاطرنشان کنیم در حال حاضر فایرفاکس تنها مرورگر مهمی است که چنین روشی را عملی کرده است. اما با توجه به عملی بودن این راهکار، بدون شک دیگر مرورگرها هم چنین کاری انجام خواهند داد. در هر صورت امیدواریم مایکروسافت هر چه زودتر این اشتباه را بپذیرد و محدودیت های مربوط به تغییر برنامه های پیش فرض را کنار بگذارد.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "فایرفاکس تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11 را آسان تر کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایرفاکس تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11 را آسان تر کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید