روشن ماندن چراغ صنایع دستی با مشعل تسهیلات

به گزارش وبلاگ رابا، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سربیشه ابلاغ تسهیلات از محل مشاغل خانگی را فرصتی برای رونق بخشی صنایع دستی در شهرستان سربیشه خاطرنشان کرد.

روشن ماندن چراغ صنایع دستی با مشعل تسهیلات

حق پناه ابلاغ منابع قابل توجه مشاغل خانگی در سال جاری را فرصتی ارزشمند برای رونق بخشی صنایع دستی شهرستان به عنوان یکی از حوزه های اصلی ایجاد اشتغال به خصوص اشتغال خرد دانست.

به گفته او در کنار آموزش های رایگانی که از سوی اداره کل ارائه می گردد اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی از ضروریات است و منابع تسهیلات مشاغل خانگی یکی از این منابع تسهیلاتی است که هر ساله از سوی دولت در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار می گیرد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سربیشه با بیان اینکه در ابتدای تیرماه سال جاری منابع اعطای تسهیلاتی از این محل به استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس این ابلاغ تسهیلات، سهمیه هر شهرستان در کمیته استانی معین شده و این مبالغ در دو بخش تسهیلات پشتیبان و مستقل مشاغل خانگی به متقاضیان اعطا می گردد.

به گفته او طی هماهنگی انجام شده با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال، هنرمندان صنایع دستی از محل تسهیلات مستقل مشاغل خانگی معرفی می شوند و تا به امروز 30 طرح احصا و در حال آنالیز برای اخذ تسهیلات است.

حق پناه اظهار کرد: با جذب حداکثری منابع تسهیلات مشاغل خانگی در سالی که به سال فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده در حوزه صنایع دستی شهرستان سربیشه شاهد رونق دوچندان باشیم.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سربیشه از هنرمندان خواست چنانچه تمایل به توسعه و ایجاد کارگاه تازه صنایع دستی دارند در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام نمایند.

وبلاگ رابا خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "روشن ماندن چراغ صنایع دستی با مشعل تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشن ماندن چراغ صنایع دستی با مشعل تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید