بهینه سازی فضای زیر پنجره با استفاده از نشیمن های دنج

به گزارش وبلاگ رابا، امروزه بهینه سازی فضای منزل از اهمیت ویژه ای در بحث دکوراسیون داخلی برخوردار است. طراحان و معماران ساختمانی همواره به دنبال راه حل هایی جدید برای استفاده بهینه از فضاهای پرت در خانه میباشند. نشیمن های دنج زیر پنجره فضایی بسیار راحت و زیبا در محیط خانه ایجاد میکنند که میتوان زمان هایی از شبانه روز را برای استراحت در این مکان ها اختصاص داد. در این نوشته ما سعی دارد انواع نشیمن های زیر پنجره را معرفی نماید و ایده های جدید برای بهینه سازی فضای زیر پنجره در اختیار علاقمندان طراحی و دکوراسیون داخلی قرار دهد.

بهینه سازی فضای زیر پنجره با استفاده از نشیمن های دنج

آشپزخانه از جمله مکان هایی ست که خانم های خانه دار بیشترین وقت خود را در آن میگذرانند. پرداختن به امور خانه و طبخ غذا با خود خستگی به همراه دارد, بنابراین ایجاد فضایی دنج در آشپزخانه برای استراحت و فراغت از کار امری ضروری میباشد. در حین انجام کارهای آشپزخانه میتوان زمانی را به صرف نوشیدنی و استراحت بر روی نشیمن های دنج اختصاص داد و از حضور در آشپزخانه لذت برد. حتی در آشپزخانه های کوچک نیز میتوان نشیمنی راحت و زیبا در زیر پنجره تعبیه نمود. انجام اینکار علاوه بر ایجاد مکانی مناسب برای رفع خستگی نقش موثری در دکوراسیون داخلی ایفا میکند.

تصویر زیر اتاق کاری را به نمایش گذاشته که از فضای زیر پنجره آن برای طراحی کمد و نشیمن استفاده شده است. با طراحی این نوع نشیمن میتوان وسایل اضافی را در کمدهای زیر آن قرار داد و از خود آن برای رفع خستگی ناشی از کار و لذت بردن از طبیعت بیرون منزل بهره برد.

برای بهینه سازی فضای زیر پنجره در اتاق میتوان از نشیمن استفاده نمود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید از فضای زیر پنجره به عنوان قفسه ای برای قرار دادن کتاب و نشیمنی برای استراحت استفاده شده است. در اتاق های کوچکی که امکان قرار دادن مبل های راحتی و یا صندلی برای استراحت وجود ندارد, میتوان از ترفند نشیمن استفاده کرده و فضایی رمانتیک و دوست داشتنی برای مطالعه کتاب در پشت پنجره فراهم کرد.

برای اتاق خواب های بزرگی در آنها پنجره تعبیه شده است میتوان نشیمنی دنج طراحی نمود. در صورت رعایت هارمونی و انتخاب رنگ مناسب برای این نشیمن, دکوراسیونی بی نظیر در اتاق خواب خود خواهید داشت. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید از فضای زیر پنجره برای طراحی نشیمنی زیبا استفاده شده و رنگ آن بر اساس طیف رنگ های به کار رفته در سایر المان های اتاق انتخاب شده است.

همانطورر که در تصویر زیر مشاهده میکنید در زیر پنجره نشیمنی دنج تعبیه شده که فضایی مناسب برای نشستن و صرف غذا فراهم کرده است. این تصویر نمونه شاخص از بهینه سازی فضای زیر پنجره در آپارتمان های کوچک را نشان میدهد و این نکته را یادآور میشود که حتی از فضاهای محدود نیز میتوان به بهترین شکل استفاده نمود. در واقع این مکان را میتوان به عنوان اتاق کوچک غذاخوری در دکوراسیون خانه خود طراحی نمود.

فضای زیر پنجره را میتوان به صندلیی خاص و منحصر به فرد در خانه تبدیل نمود. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید فضای زیر پنجره به مکانی دنج و راحت برای استراحت تبدیل شده است که از دیگر قسمت های خانه مجزا میباشد. برای استراحت عصرگاهی و یا گپ و گفت دو نفره میتوان از این مکان زیبا استفاده نمود.

نشیمن زیر پنجره را میتوان حتی در فضای داخل خانه در پشت شیشه های نما نیز تعبیه نمود. این نشیمن ها فضایی بسیار دلچسب و زیبا در خانه ایجاد میکنند که حسی خوب به ساکنین خانه میبخشند.

منبع: ساختمانچی

به "بهینه سازی فضای زیر پنجره با استفاده از نشیمن های دنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهینه سازی فضای زیر پنجره با استفاده از نشیمن های دنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید