اپل به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ رابا، به نقل از پایگاه خبری CNN Business، اپل در حال تبدیل شدن به اولین شرکت تجاری دنیا با ارزش خیره کننده 3 تریلیون دلار است.

اپل به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان تبدیل می گردد

اگر از علاقه مندان به حوزه فناوری باشید، قطعا می دانید اپل در حال حاضر یکی از پیروز ترین و باارزش ترین شرکت های فراورینماینده لوازم الکترونیکی در دنیا به شمار میرود که از بدو تأسیس تا به امروز، فناوری ها و قابلیت های بسیار خوبی را به این حوزه معرفی نموده است. ارزش برند این شرکت به لطف فراوری محصولاتی مجذوب نماینده و دوست داشتنی و البته باکیفیت نظیر آیفون ها، مک بوک ها، آیپدها، ساعت های هوشمند، هدفون بی سیم و… بسیار بالاست اما شاید پیش از خواندن این خبر دقیقا نمی دانستید ارزش این شرکت دقیقا چقدر است.

این طور که به نظر می رسد، اپل که بیشتر آن را به عنوان فراورینماینده گوشی های آیفون می شناسیم در حال تبدیل شدن به اولین شرکتی است که به زودی ارزش آن در بازار از مرز 3 تریلیون دلار نیز می گذرد. این اولین باری خواهد بود که شرکتی تجاری به چنین مقدار از ارزش می رسد و طبیعتا جز اپل هم انتظار نمی رفت شرکت دیگری بتواند تا این مقدار ارزش پیدا کند. طی روزهای اخیر ارزش هر سهم اپل با رشد 1 درصدی به چیزی حدود 181.75 دلار رسیده که اگر شرکت آمریکایی بتواند در ادامه این مقدار را به 182.85 دلار برساند، می تواند ارزش خود را به 3 تریلیون دلار افزایش دهد.

اولین باری که اپل توانست به واحد 1 تریلیون دست پیدا کند در ماه آگوست سال 2018 بود. اما دقیقا دو سال بعد یعنی در ماه آگوست سال 2020، ارزش شرکت به 2 تریلیون دلار رسید که پیشرفت فوق العاده ای را نشان می دهد. حال بعد از گذشت یک سال، یک تریلیون دیگر هم به ارزش این شرکت آمریکایی اضافه شده تا بدین ترتیب کوپرتینویی ها اولین شرکتی باشند که به چنین رقم فوق العاده ای دست پیدا می نمایند.

ارزش سهام اپل فقط سال جاری تا 35 درصد رشد داشته چرا که تقاضا برای خرید گوشی های سری آیفون 13 بسیار بیشتر از حد انتظار بوده است، طوری که اپل در تأمین تعداد مورد احتیاج این گوشی ها برای کاربران به مشکل برخورده است. علاوه بر گوشی، سرویس هایی نظیر اپل موزیک، اپل تی وی پلاس، آی کلود و اپ استور معروف و محبوب این شرکت هم عایدیزایی های بسیار خوبی داشتند. برای مثال در سه ماه منتهی به ماه سپتامبر، شرکت آمریکایی توانست مقدار فروش خود را به 83 میلیارد دلار برساند که 30 درصد رشد را نشان می دهد. مقدار عایدی کلی شرکت هم به رقم خیره نماینده 191 میلیارد دلار رسید.

البته اپل در رسیدن به ارزش 3 تریلیون دلار تنها نیست. مایکروسافت در حال حاضر 2.6 تریلیون دلار ارزش دارد و قطعا می تواند یکی دیگر از شرکت هایی باشد که به زودی به رقم 3 تریلیون دلار می رسد. شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت هم در حال حاضر 2 تریلیون دلار ارزش دارد و یکی از اصلی ترین رقبای اپل به شمار میرود. بعد از این سه شرکت اما آمارون و تسلا را شاهد هستیم که به ترتیب با ارزش 1.7 و 1 تریلیون دلار در رده های بعدی قرار می گیرند. البته فاصله آن ها با اپل و مایکروسافت بسیار زیاد است اما چه کسی می تواند پیش بینی کند طی چند سال آینده چه پیش خواهد آمد؟

منبع: Edition

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید