افزایش بیش از 102 هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی

به گزارش وبلاگ رابا، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش بیش از 102 هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان از ابتدای سال تا به امروز اطلاع داد.

افزایش بیش از 102 هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی

سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بر اساس برنامه ریزی اجرا شده برای امسال افزایش 95 هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده بود که با کوشش های اجرا شده تا این وقت از سال 102 هزار و 418 تن به ظرفیت واحد های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان اضافه شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می گردد تا آخر سال با اضافه کردن 150 هزار تن دیگر به ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاروزی استان، در مجموع بتوانیم افزایش 250 هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را در استان داشته باشیم.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر واحد های تازه صنایع تبدیلی استان در امسال سردخانه بوده، گفت: علاوه بر این یک واحد فرآوری خوراک دام، یک واحد فرآوری و بسته بندی خرما و یک واحد بسته بندی خشکبار نیز از ابتدای سال در استان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به فعال شدن فاز دوم کشتارگاه دام ماهیدشت در امسال، گفت: فاز اول این کشتارگاه بعد از 12 سال بلاتکلیفی با یک سرمایه گذاری هنگفت بلاتکلیف مانده بود که با کوشش های اجرا شده در استان طی یکی دو سال گذشته فاز یک این کشتارگاه و امسال هم فاز دوم آن با مجوز صنایع تبدیلی و دامپزشکی فعال شده است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته واحد های خوبی در زمینه ذخیره سازی و بسته بندی محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه فعال شده، گفت: انتظار داریم سرمایه گذاران بیشتر در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی پای کار بیایند.

کریمی مجموع ظرفیت واحد های فرآوری، ذخیره سازی و بسته بندی که تا به امروز از دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن مجوز گرفته اند را در استان کرمانشاه 5.2 میلیون تن بیان کرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه اندازه تولیدات سالانه بخش کشاورزی استان حدود پنج میلیون تن است، لذا 200 هزار تن بیش از تولیدات استان ظرفیت ذخیره سازی، بسته بندی و فرآوری داریم .

وبلاگ رابا کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش بیش از 102 هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیش از 102 هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید