ابراز نگرانی جمهوری خواهان نسبت به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش وبلاگ رابا، تد کروز، سناتور جمهوری خواه آمریکا از یک حمام خون انتخاباتی می ترسد. تام تیلیس، سناتور ارشد جمهوری خواه درباره اوضاع و شرایط ریاست جمهوری جو بایدن صحبت می کند. و میچ مک کانل، رهبر وفادار اکثریت جمهوری خواه سنا درخصوص نحوه مدیریت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمینه پروتکل های ویروس کرونا حتی به کاخ سفید نزدیک هم نمی شود.

ابراز نگرانی جمهوری خواهان نسبت به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری

روزنامه گاردین در گزارشی می نویسد: به طور جداگانه می توان آنها را به عنوان اظهارات بی مقدمه و بدون آمادگی از سوی متحدان ترامپ در نظر گرفت که تلاش می کنند تنها چند روز مانده به انتخاباتی که احتمال شکست او در آن وجود دارد، برایش رای جمع کنند.

اما در مجموع همراه با اظهارات چندین جمهوری خواه دیگر که به نظر می رسد از ترامپ، دولتش و سیاست هایش فاصله گرفته اند، این مساله بیانگر افزایش نگرانی ها در بین مقامات ارشد حزب جمهوری خواه است دال بر اینکه سوم نوامبر (13 آبان) می تواند پیروزی بزرگی برای جو بایدن، نامزد دموکرات ها در این انتخابات و دموکرات ها باشد.

تد کروز، سناتور جمهوری خواه از ایالت تگزاس و منتقد صریح سابق ترامپ روز جمعه در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی گفته بود: فکر می کنم این انتخابات می تواند یک انتخابات وحشتناک باشد. به نظر من ما ممکن است کاخ سفید و هر دو مجلس مجلس یعنی مجلس کنندگان و سنا را از دست بدهیم و این می تواند حمام خونی در سطح و اندازه واترگیت باشد.

وی اضافه نمود: من نگرانم. اوضاع خیلی متشنج است و تنها به یک جرقه نیاز دارد. البته من احتمال انتخاب مجدد ترامپ با یک اختلاف بزرگ را نیز می بینم.

تام تیلیس، یکی از دستیاران ترامپ که در رویداد اخیر در باغ گل سرخ کاخ سفید که منجر به ابتلای برخی از حاضرین به کووید 19 شد، حضور داشت، شاهد یک مبارزه سخت برای انتخاب مجدد به عنوان سناتور کارولینای شمالی است و در جریان مناظره ای در برابر کال کانینگهام، کاندیداتور دموکرات سنا از ایالت کارولینای شمالی دورنمای شکست ترامپ در انتخابات را بیان کرد.

وی گفت: بهترین شرایط ریاست جمهوری جو بایدن برای جمهوری خواهان این است که اکثریت را در سنا داشته باشند.

از سوی دیگر، نارضایتی جمهوری خواهان از ترامپ به ویژه در بین نامزدهای محصور در رقابت های تنگاتنگ انتخاباتی خودشان شدیدا مشهود است.

مارتا مک سالی، سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا از مارک کلی، رقیب دموکرات خود با اختلاف فاحشی پیشی گرفته و از ترامپ به خاطر حملات متعددش به جان مک کین، سناتور سابق ایالت آریزونا انتقاد کرد.

وی گفت: صریحا باید بگویم که وقتی ترامپ از جان مک کین انتقاد می کند، واقعا عصبانی می شوم.

جان کورنین، سناتور جمهوری خواه از ایالت تگزاس اخیرا ترامپ را به خاطر ایجاد ابهامات درخصوص ویروس کرونا محکوم کرد.

در همین حال، اظهارات مک کانل درباره اینکه چرا دست کم دو ماه است که به کاخ سفید نرفته با توجه به اینکه 78 سال سن دارد و به شدت در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا است، کاملا متفاوت است.

وی گفت: دلیل من این است که رویکرد آنها درباره مدیریت ویروس کرونا با رویکرد من و آنچه که در سنا پیشنهاد داده ام یعنی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کاملا متفاوت است.

این اظهارات مک کانل بیانگر تهدیدی است که یک واکنش شدید سراسری به نحوه مدیریت ترامپ در زمینه پاندمی کرونا برای اکثریت جمهوری خواهان در سنا دارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ابراز نگرانی جمهوری خواهان نسبت به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی جمهوری خواهان نسبت به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید